Hej Jeg søger en partner eller investor. Jeg har fået muligheden for, at erhverve mig rettigheder til at repræsentere et stort Linux selskab i Danmark, Sverige og Norge. Selskabet ønsker at åbne lokale afdelinger på disse lande, vi vil få rettighederne til brug af selskabets navn, varemærke m.v. man taler på selskabets vejne og er selskabet i disse lande. Planen er, at selskabet vil kunne tilbyde disse tre lande muligheden for support, uddannelse, manualer m.v. på det lokale sprog. Selskabet udgiver en linux distribution der er kendt for sin brugervenlighed, og som bruges af 8,82% af verdens (registrede) Linux brugere (Tal hente fra Linux counter). Selskabet har p.t. 350-500 ordre årligt direkte til brugerei disse lande, og forventer en vækst når man fra lokale kontore vil kunne sælge målrettede udgaver (boks version med manual oversat til det lokale sprog). Man vil overtage samtlige rettigheder til brug af selskabets navn og mærke i disse tre lande, samt få overdraget selskabets partnere i disse lande ved aftale indgåelse. Jeg har selv arbejdet proffesionelt med denne linux distribution i omkring 4 år nu, og tror på at der er et stort marked for dette produkt i norden. På nuværende tidspunkt har selskabet 6 partnere (medlemmer af de betalte guld og sølv niveauer) i disse tre lande som sikre en indtjening på 27000 kr årligt - disse vil man overtage ved aftaleindgåelse med selskabet. Hvis vi forestiller os en omsætning svarende til laveste antal årlige ordre (350) og billigste produkt vil dette give en omsætning på 127000 kr årligt. Investerings behov: Dertil oversættelse af manualer m.v. (er ved at indhente tilbud) Som sagt, jeg tror på muligheden for en god indtjening i dette projekt hvis tingene bliver grebet rigtigt an - har nogle idéer. Hvad jeg har kunne se, vil dette blive det først Linux selskab der åbner i Danmark, hvilket nok vil kunne trække en del gratis medieomtale hjem ti en start. Men vil først lige høre, om der overhoved er mulighed for at rejse de penge der skal bruges til at skude dette igang. Så er der nogen, der har interesse i et sådan projekt? Mvh Johnny Christensen |
Interesserede kan kontakte mig på jrc@laika-group.dk for mere information, spørgsmål m.m