Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan/hvorfor kan et "lille site" blande sig med de "store" ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have min hjemmeside til at rangere bedre på søgeord som feriehuse mv. og der er mange andre i det felt, så der skal arbejdes på sagen.

Jeg kiggede lidt på backlinks fra en række af de bedre liggende sites, ind imellem var der enkelte "små private" sites med 2-4 domæne backlinks som var relativt godt placeret, de andre store sites har måske 30-50 domæne backlinks. Hvordan kan det gå til at små sites med få domæne backlinks og lavt besøgs tal kan mænge sig ind i mellem de store, det eneste jeg kunne se var at alderen måske var en forskel, har alderen så stor vægt i indplaceringen ?

Jeg arbejder hårdt på domæne backlinksene, jeg savner et værktøj, som stabilt kan vise alle domænebacklinksene, da ikke alle bliver nævnt i de værktøjer jeg har fundet, jeg ved jeg har ca. 35 - 40, men back link checker viser kun omkring 20, nogle af linksene er deep links og det er vel en del af årsagen ? Er der et frit værktøj som rimeligt stabilt kan vise alle domæne backlinks uanset hvor/hvordan de linker ind til sitet ?

Er der nogen, der kan hjælpe mig i min spæde forståelse på søgemaskinerne.

De bedste hilsener

Finn

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:56

Py-ha - det kan der være mange grunde til!

Domænealderen kan spille ind, teksten kan google finde mere relevant til den foretagende søgning, eller også kan de få links der peger ind mod siden være mere værd end en masse spammy links på den "dårlige" side. Hyppige opdateringer kan også spille ind - og måske bliver der benyttet black hat teknikker, hvilket kan have en stor effekt i starten, men hvor straffen kan være hård...

Det er ikke helt til at sige. Det er det samme som at sprøge om hvad et hus koster - placerring, størelse, indhold og meget andet spiller også ind her!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:19

Hej Finn,

Som Emil er inde på, er der et væld af faktorer, der spiller ind. Hvis det "lille, private site" har 3 knivskarpe og relevante links med de rigtige linktekster, kan de sagtens være mere værd end 30-50 links uden skarpe ankertekster fra det samme domæne.

Men optimeringen på selve siden spiller også en stor rolle, så backlinks er langt fra den eneste faktor.

Hvis du bruger Yahoos Site Explorer, får du et nogenlunde stabilt billede af, hvad Yahoo har fundet af backlinks til din side. Regn ikke med, at den nødvendigvis finder alle, men jeg oplever den i hvert fald som relativt stabil.

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 13:30

Hej Emil og Frank.

Tak for jeres gode svar, det hjælper på forståelsen.

De bedste hilsener

Finn

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:53

Ja jeg er selv gået kold i det også.

Jeg har optimeret på en del ting, og på mine longtailsøgninger ligger jeg rimeligt godt. Men på nogle specifike keywords , fatter jeg simpelthen ikke hvad der foregår.

Mine konkurrenter som ligger over mig på disse ord, har 20-30 backlinks, som IKKE er knivskarpe eller med ankertekster. Der er INGEN pro seo lavet på sitet og ingen onsite-optimering.

Jeg har tjekket ALT, keyworddensity : ikke for høj ikke for lavt, kvalitetslinks ( har jeg ligeså stærke som dem, og flere af dem) osv osv. Senest har jeg fået 8 sitelinks til mit site, som kun virkelig få i min branche har.

Jeg har simpelthen givet op med det her SEO, da virker ret tilfældigt på nogen af ordene, hvad Google vil have i top. Nu skal jeg bruge en masse penge penge på offline marketing , som jeg VED virker. Men til efteråret har jeg penge til SEO , og så må en professionel gå sitet efter. Fordi det her holder slet ikke, i forhold til hvor lang tid jeg har brugt på det, og i forhold til at jeg gjort alt hvad eksperterne siger.

Som jeg ser det lige nu, betyder domænealder VIRKELIG meget, og så kan man jo ligeså godt vente mindst 3-4 år med at få lavet SEO. I hvert fald ingen grund til at skynde sig

Ærgeligt

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 18:14

Hej Jimi

Tak for dit ærlige indlæg.

Et af mine problemer i det her er tålmodighed, der går så lang tid inden man ser effekten, at man tænker hov det virkede da vist ikke og så gør man noget andet, den er jeg faldet i med et par gange.

Jeg er både røget op og ned når jeg mindst ventede det, så er det at det bliver vanskeligt at se sammenhængen i det man sidder og laver.

Selv om google er svær at forstå, så kan jeg godt lide at der bliver giver plads til de små sites også, så har vi alle en chance.

Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget tid jeg bruger på det, men det er blevet lidt en hobby/udfordring, så kan jeg holde modet oppe.

Jeg har godt fulgt med i de problemer du er rendt ind i og jeg føler med dig, men er det ikke forkert helt at opgive for en tid, det lyder da til at du har rimeligt fod på det meste.

Det er min opfattelse at markedsføring både er traditionel og web.

De bedste hilsener

Finn

De bedste hilsener

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:30

Hej Finn

Tak for opmuntringen

Jeg er nu ikke specielt god. Jeg kopierer bare de bedste. I øvrigt et rigtigt godt råd :-)

Jeg har nu også fået en del kunder via mit seo arbejde, og den hjælp jeg har fået. Det er blot i den specifikke situation, hvor jeg kan se at mit site er klasser bedre ned dem der ligger over mig, at jeg undres. Men domænealder skulle vidst, efter hvad jeg har læst, havde fået større betydning end det havde før. Og det sådan set fair nok. Jeg har bare ikke hørt så mange SEO folk tale om det.

Nu har jeg lavet store forandringer på mit site, så det kan også være det der tager tid at få op i tabellerne. Nu må vi se.

Jeg har nu læst og studeret SEO fra de bedste jeg kunne finde i ind- og udland. Plus at jeg har studeret alle mine konkurrenters links og taktikker, kopieret dem og tilført mit eget touch. Så det er der tilbage nu, er vel bare at give domænet noget anciennitet. Der har jeg også bestilt domæne for 5 år af gangen... ja jeg har gjort alt.

Websitespeed er også optimeret, integration med sociale medier , tjek.. osv osv.

Nå, men jeg venter til efteråret, laver lidt onsite blogindlæg og opdaterer lidt, og så må tiden vise det endelige resultat

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 20:22

Hej Finn

Som alt andet markedsføring - skal man væbne sig med tålmodighed. Selv Google skal lige se dit gode arbejde og belønne det.

Men et hurtigt skud frem i rækkerne kan være at skrive en masse indhold ind på en blog.

Google ELSKER blogs. Og det gør Google fordi blogs typisk er troværdige kilder som ikke er sovset ind i markedsføring som en hjemmeside kan være.

På din blog beskriver du en masse om det at rejse - og så linker du ind med anker tekster på din hjemmeside på relevante steder.

Denne strategi er genial, synes jeg.

Pøj pøj

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:33

Jimi Hove:
Ja jeg er selv gået kold i det også.

Jimi: Du ligger i top 3 på ord som "ejendomsservice København", "trappevask København" - og på side 1 på ord som "erhvervsrengøring" etc. Det er da godt gået af så'n en bette amatør ;-)

Du er nået så langt, at det nu er detlajerne, du skal pusle med og om. Når du er på side 1, kan det være de helt små ting, der gør forskellen.

Du skal holde skruen i vandet - sørge for links - opdatere dit site osv. Så skal du bare se :-) Alder har bestemt en betydning - men den er ikke "nøglen til paradiset" alene.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:34

Ja jeg lyder lidt utaknemmelig overfor det som SEO har givet mig, og det er faktisk lidt for dårligt. Men når man er grebet af guldgraverjagten vil mere have mere.

Og så er det , som sagt, igen nogen ret specifikke ord, hvor jeg simpelthen ikke fatter hvordan folk kan ligge over mig. Jeg har lige nu fået nogen rigtigt stærke branchelinks (for 3 uger siden ) som jeg tænkte at NU ville jeg tage det sidste skridt mod toppen. Jeg tabte 2 pladser i stedet. Og mine konkurrenter har ikke, efter hvad jeg kan se, gjort noget for at blive stærkere , i mellemtiden.

Jeg kan selvfølgelig ikke tale mere om det online , uden at afsløre for meget, og gøre det alt for nemt for mine konkurrenter. Jeg ville bare af med noget galde.

Jo jeg er gået kold. Men jeg bliver varm igen. Jeg er et konkurrencemenneske :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)