Jeg skal have min hjemmeside til at rangere bedre på søgeord som feriehuse mv. og der er mange andre i det felt, så der skal arbejdes på sagen. Jeg kiggede lidt på backlinks fra en række af de bedre liggende sites, ind imellem var der enkelte "små private" sites med 2-4 domæne backlinks som var relativt godt placeret, de andre store sites har måske 30-50 domæne backlinks. Hvordan kan det gå til at små sites med få domæne backlinks og lavt besøgs tal kan mænge sig ind i mellem de store, det eneste jeg kunne se var at alderen måske var en forskel, har alderen så stor vægt i indplaceringen ? Jeg arbejder hårdt på domæne backlinksene, jeg savner et værktøj, som stabilt kan vise alle domænebacklinksene, da ikke alle bliver nævnt i de værktøjer jeg har fundet, jeg ved jeg har ca. 35 - 40, men back link checker viser kun omkring 20, nogle af linksene er deep links og det er vel en del af årsagen ? Er der et frit værktøj som rimeligt stabilt kan vise alle domæne backlinks uanset hvor/hvordan de linker ind til sitet ? Er der nogen, der kan hjælpe mig i min spæde forståelse på søgemaskinerne. De bedste hilsener Finn |
Py-ha - det kan der være mange grunde til!
Domænealderen kan spille ind, teksten kan google finde mere relevant til den foretagende søgning, eller også kan de få links der peger ind mod siden være mere værd end en masse spammy links på den "dårlige" side. Hyppige opdateringer kan også spille ind - og måske bliver der benyttet black hat teknikker, hvilket kan have en stor effekt i starten, men hvor straffen kan være hård...
Det er ikke helt til at sige. Det er det samme som at sprøge om hvad et hus koster - placerring, størelse, indhold og meget andet spiller også ind her!