Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af brugt børnetøjs butik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg går og tænker på om jeg kan realisere en lille drøm som jeg har haft i længere tid.

Jeg ELSKER at gå på loppemarked, og har købt mange godt ting, tøj, sko, legetøj, udstyr på loppemarkeder rundt omkring. Jeg kunne godt tænke mig at åbne en fysisk butik, og sælge godt men brugt børnetøj (mærke tøj), og evt også brugt legetøj og udstyr.

Er der nogen som har erfaring inden for dette, jeg har læst om en masse omkring webshops med børnetøj, etc men ikke noget omkring brugt tøj.

Hvordan håndterer man hele moms spørgsmålet, hvis største delen af lageret kommer fra loppemarkeder, er det nok bedst med metode 2 af brugt moms metoden (gør man det på månedsbasis?) skal man ha kvitteringer fra loppemarkedet?

Hvad med lageret, hvordan bogfører man det, når det igen er loppemarked varer?

Hvad kunne et godt økonomi system for sådan en butik være?

Er der nogen som har erfaring med kommision salg som de fleste butikker som sælger brugt tøj bruger?

Hvad er nogen af de faldgruber man skal passe på?

Ville blive meget glad hvis der er nogen som kunne dele noget erfaring eller komme med gode råd omkring dette.

Mange hilsener, Louise

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise.

For nogle år siden, har jeg faktisk selv igang med at udvikle en tilsvarende idé, men vi kom aldrig i gang.

Idéen synes jeg stadig godt om, men er dog lidt i tvivl om hvor stor en indtjening der kan realiseres. Men der må nogle budgetter til, og blot lidt hovedregning.

Ang. moms ved køb fra loppemarked eller når privat personer sælger brugt tøj/legetøj til din butik, er jeg i tvivl om. Men det er nok klogt at tage fat i det lokale skattecenter og bede dem beskrive de præcise retningslinier. Også hvad angår bogføring.

Ang. økonomisystem, så findes der flere webshop systemer, der har indbygget økonomi/lager modul. Prøv f.eks. at kikke på www.dandomain.dk - De har en ganske avanceret webshop system.

Kommisionssalg har jeg desværre ingen erfaring med.

Faldgruber? Ja, til trodt for finanskrisen, så bruger danskerne masser af penge på sig selv, så dine priser på de brugte varer, skal godt nok være billige for at folk reelt er interesseret i bruge varer.

Mvh Thor

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

loubrodersen:
Hvad kunne et godt økonomi system for sådan en butik være?

Jeg plejer at anbefale e-conomic. Det er hosted hvilket betyder at du ikke skal have det liggende på din egen maskine og huske at tage backup.

Vi har også lavet en integration mellem webshop systemet Magento og e-conomic som betyder at dine fakturaer/kunde/produkter automatisk kommer over i e-conomic.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)