Jeg har 4-5 store virksomheder jeg skal have ringet til, og forsøgt at sælge dem noget annonce/reklameplads, på et site, der rammer deres målgruppe ret perfekt. Jeg er dog overhovedet ikke nogen god sælger, bryder mig faktisk slet ikke om det. Hvis du har et par gode tips til hvordan jeg starter en sådan samtale/salgstale, eller hvordan jeg bestemt ikke skal gøre, så må du meget gerne skrive dem her. |
Hej Kenneth.
Jeg kan ikke anbefale dig at gå igang med at sælge over telefonen, som du selv skriver, så bryder du dig ikke om det. 80% af din kommunikation består alt andet end det du sige med ord, her i indgår dit engagement der kommer til udtryk i din stemme.
I det kan den potentielle kunde høre på dig, at du ikke kan lide at ringe op for at sælge, og kan derfor ikke skabe tillid til dig indenfor de første 30 sekunder af samtalen.
Dette betyder at du vil kun opleve nederlag og stopper meget hurtigt med at ringe ud.
Sagt på en anden måde, din tankegang omkring telefon salg er din indre barriere for at opnå succes.
Jeg anbefaler at du istedet indgår et samarbejde med en telemarketing virksomhed istedet eller finder anden vej til at komme i kontakt med din målgruppe.
Med venlig hilsen
Glenn Kibsgaard.