Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telesalg - har du et par gode tips?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har 4-5 store virksomheder jeg skal have ringet til, og forsøgt at sælge dem noget annonce/reklameplads, på et site, der rammer deres målgruppe ret perfekt.

Jeg er dog overhovedet ikke nogen god sælger, bryder mig faktisk slet ikke om det.

Hvis du har et par gode tips til hvordan jeg starter en sådan samtale/salgstale, eller hvordan jeg bestemt ikke skal gøre, så må du meget gerne skrive dem her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39

Hej Kenneth.

Jeg kan ikke anbefale dig at gå igang med at sælge over telefonen, som du selv skriver, så bryder du dig ikke om det. 80% af din kommunikation består alt andet end det du sige med ord, her i indgår dit engagement der kommer til udtryk i din stemme.

I det kan den potentielle kunde høre på dig, at du ikke kan lide at ringe op for at sælge, og kan derfor ikke skabe tillid til dig indenfor de første 30 sekunder af samtalen.

Dette betyder at du vil kun opleve nederlag og stopper meget hurtigt med at ringe ud.

Sagt på en anden måde, din tankegang omkring telefon salg er din indre barriere for at opnå succes.

Jeg anbefaler at du istedet indgår et samarbejde med en telemarketing virksomhed istedet eller finder anden vej til at komme i kontakt med din målgruppe.

Med venlig hilsen

Glenn Kibsgaard.

KIBSGAARDBlog.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:45

Hej Kenneth

Øv dig på nogle mindre kunder, hvor det ikke gør så meget at du ikke får en ordre ind. Det hjælper dig til at få styr på din nervøsitet. Det hjælper også til at forbedre din salgstale, og du lærer lidt om hvilke spørgsmål folk vil stille. Det gælder jo om at være så forberedt som muligt.

Ellers så læste jeg på et tidspunkt en bog der hedder

Cold Calling: (Complete Idiot's Guides To Cold Calling) Der er selvfølgelig også mange gode fora or artikler på nettet, men det kan man hurtigt bruge rigtig lang tid på at lede efter.

Hilsen Morten

Fra Køge
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:47

Er det kun 4-5 kunder som du skal ringe til? eller kommer der flere?

Jeg vil foreslå du kontakter min chef Thomas Højrup på mail Tho@greenbusinesshouse.dk.

Man skal ikke begynde at sælge hvis ikke man er tryg ved det, så det er bedre at få andre til det, hvis du vil være sikker på at få ordren i hus. og det kan vi hjælpe dig med.

Mvh.

Kennet Schøler

Green Business House

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 12:54

Tak for jeres svar.

Nogen der ved hvad det vil koste at få en til det for mig.

Er det noget med 50% af omsætningen eller?

Jeg regner med det der skal sælges, kommer til at ligge på mellen 2.500 - 15.000 kr.

Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:32

Det er uden tvivl vigtigt at have lysten og modet til at kontakte de potentielle kunder - føler man ikke for det, så kan det kun anbefales at finde en eventuel samarbejdspartner eller et telemarketingsbureau.

Du er velkommen til at kontakte mig - da jeg muligvis ligger inden med løsningen til dig - Se mere her www.schjellerup.com

Mange hilsner

Tanja

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:36

Hej Kenneth

Hvis du giver mig et kald på tlf 25607704 skal jeg give dig et tilbud....

Samt vil jeg gerne hjælpe dig med information omkring hvordan du skal forholde dig med hensyn til salg og telemarketings firmaer.

Med venlig hilsen Djamilla Johansen WeCall

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Soelberg Solutions Skrevet kl. 21:41

Hej Kenneth,

Telefonsalg er ikke en nem kunst. Indledningsvis vil det klart være nemmer, hvis du ved hvem beslutningstageren er, således at du ikke skal igennem flere "sluser". Det ved vi bare ikke altid.

Min erfaring er, at de fleste potentielle kunder, gerne tager imod noget materiale på mail, hvilket er ufarligt, men når man begynder at snakke om møde (uha det er et farligt ord), så er det straks meget svære og forpligtende. Derfor er mit råd, start med at få lov til at maile noget materiale, og i mailen skriver du, at du kontakter dem igen om X dage for at besvare eventuelle svar. Bemærk at du ikke har nævnt ordet "møde" endnu. Så er modtageren jo advaret og forventer at du ringer igen om X dage. Afhængig af hvordan denne telefonsamtale går, er det straks meget nemmer at komme ind på ordet møde. Hvis modtageren er positiv indstillet overfor det produkt som du tilbyder og kan se at de kunne bruge det, så er de straks mere åben for et personligt møde. (måske indlysende).

Du kan også vælge at alligere dig med telemarketingbudreu for at screene markedet og skaffe dig møder. Men du kan ikke være sikker på, om de har solgt mødet på de rette premisser, forstået på den måde, at en (undskyld sproget) ung bimbo ringer for at forsøge at skaffe dig mødet og de er måske ikke modne eller har sat sig ordentligt ind i produktet, og derved ødelægger mere end de gavner. Møderne er måske booket på de forkerte grundlag, kunden forventer noget i øst, og du forventer noget i vest... Er det er telemarketing bureau med mere modne medarbejdere (de findes), kan man være mere sikker på, at mødet er kvalificeret, og at modparten ved hvad han/hun er gået ind til.

Håber du kan bruge mit input. Ellers spørg.

Hilsen

Kim

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 22:10

Hej Kenneth og alle andre

Vi holder et gratis fyraftensmøde om mødebooking & telemarketing. Det var måske en ide for dig at deltage. Det foregår i København - PB Marketing ApS, Vesterbrogade 140A, 2. sal, 1620 København V

Det er nu på torsdag kl. 16:00 til 17:30. Som skrevet er det gratis, der er plads til 8 deltagere og der er fortsat et par ledige pladser. Tilmelding er nødvendig.

Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:12

Hej. Jeg har beskæftiget mig med telemarketing i mange år. Og det er en kunst uden lige.

Der findes mange skabeloner til hvordan man pitcher. Og det kunne man skrive i evigherder om. Jeg vil dog anbefale dig, når du har det som du har det at få fat i en der kan sidde og lytte på dig. Det kan være svært med denne ved sin side, for frygten for at dumme sig kan sidde dybt i maven.

Men som der bliver nævnt herinde er den bedste måde at tage de "tæv" fra mindre kunder, det er når man dummer sig man lærer mest. Man skal bare turde.Selvom der er svært.

Ring evt. til en salgsvirksomhed og tilbyd din annoncering. Folk der ved meget bedre elsker at fortælle dig hvad du gør forkert... ;-)

Men hvis du sidder med koldsved bare ved tanken om at ringe, så er det nok en ide at få hjælp.

Enten ved coach, eller ved at indgå i et samarbejde med et telemarketingsbureau. Men det skader bestemt ikke at dukke op til et gratis møde...som Peter tilbyder...

Men hold hvad du lover over telefonen.....Ellers rammer det dig hårdt på længere sigt..

Denne branche har ikke brug for flere umoralske sælgere...

Pøj Pøj...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)