Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj webshop (diverse spørgsmål)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

I en verden hvor der allerede findes en hav af tøjbutikker sigter jeg mod at åbne min egen. Butikken adskiller sig dog meget fra andre, hvilket gør at jeg håber på stor succes. Men lige nogle spørgsmål!

Man hører jo tit at avanceprocenten på tøj er meget høj. Gælder dette også hvis jeg nu f.eks kun køber 25 stk af de samme sko hos producenten og intet mere end det - hvis ja! Hvor billigt er tøjet i forhold til butikspriserne?

Hvordan kommer man i kontakt med producenterne? Er der eventuelt nogle som står med gode kontakter til producenter såsom Acne og lignende og for den skyld også Canada Goose. Altså tøj i mellem de allerdyreste og de mindre dyre?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tøjbranchen har kun en høj avance hvis du kan finde ud af at købe rigtigt ind. Normalt ganger du med 2,5. En bluse der koster 100 kr. eks. moms koster så 250 kr. inkl. moms i butikken. Er du god til at købe ind kan du have et gennemsalg på måske 60% i snit. Resten ryger på udsalg - og hvis du kigger udsalgspriser pt starter mange ud med både 40 og 50%. Allerede der tjener du så intet på resten af varerne.

Du har samme avance uanset hvor mange styks du køber. Bedre hvis du kan forhandle ved høje indkøb.

Een ting du skal være opmærksom på for at få succes er at du ikke skal gøre dette for selv at få fyldt garderoben op. Det skal være interessen og ikke mindst lysten til at drive forretning der skal være igangsættende hos dig. Godt købmandsskab kan læres - men mest af alt via lang tids erfaring. Det koster hvis man ikke har viden - så det er vigtigt at du indhenter viden.

Producenterne finder du på modemessen eller via deres websites.

Vær opmærksom på at mange af de dyre mærker enten ikke ønsker at sælge online - eller har et maks antal netbutikker de tager ind. Kendte mærker sælger - ikke kendte sælger sjældent online.

Derudover har de fleste en grænse for at man skal lave et minimumskøb. Dvs. du kan højst sandsynligt ikke plukke 7 styles ud og tage en af hver.

Returprocenten på voksentøj er typisk mellem 10 og 15% online. Hvis kunden sender alt retur skal du også refundere fragten.

Bruger du adwords skal du regne med at ca 2 ud af 100 kunder lægger et køb. Undersøg hvor dyrt et klik er på de mærker du ønsker at forhandle.

Det er et meget konkurrencepræget marked - så husk at undersøge hvad det er som vil adskille dig fra de andre. Og vær meget kritisk :·)

Held og lykke med det hele. Håber du kunne bruge lidt af ovenstående.

Tilmeldt 8. Feb 10
Skrevet kl. 20:54

Først og fremmest tak for de meget gode svar.

I modsætning til andre webshops har jeg ikke planer om at dette skal finansere hele gildet. Det skal fungere som lille side business, så derfor går jeg ikke efter de helt store partier af tøj. Lad os nu f.eks sige at jeg gerne vil have 25 par sko af en bestemt model. Er det så muligt at hente 10 i str. 44, 4 i str.43 osv indtil de 25 er nået?  

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:27

Nogle leverandører har faste sortimenter de leverer i - men hos de fleste kan du selv inddele størrelser som du ønsker. Vær stadig opmærksom på minimumskøb. Det er højest sandsynligt ikke muligt kun at aftage 5 forskellige styles fra hver leverandør. Da leverandørerne - især af de dyre mærker - ikke vil have ret mange netshops - bliver det dem der kan aftage den største volumen som bliver valgt.

Min erfaring er at det nærmest er umuligt at drive webshop med tøj eller andre sæsonvarer på hobbybasis/sidebeskæftigelse. Årsagen er at varerne bliver forældet efter 4-6 måneder alt efter leveringstidspunkt. Det betyder at varen herefter falder i værdi - og dette ret hurtigt.

Man har brug for et konstant flow af besøgende - og for at få det skal man investere i markedsføring. For at få de som kigger forbi til at blive faste kunder, skal der være et bredt udvalg af de helt rigtige varer.

Min erfaring er at der skal store mængder af varer over disken før det kan betale sig - læs - at du begynder at tjene penge på det og ikke arbejder gratis :·) Kan man gøre det rigtigt er der en rigtig god forretning i vente.

Prøv at regne på det. Gå ud fra at der ingen besøgende er overhovedet det første halve år - andet end dem du kan hente ind via annoncering. Indhent så tilbud på evt. bannerannoncer og regn dit adwords budget ud. Husk også udgifter til fragt, lager, it, seo mv.

Tilmeldt 8. Feb 10
Skrevet kl. 21:55

Nu skriver du at varerne bliver forælede, prisfald og lignende. Dette kan ikke opstå i mit koncept eftersom der højst er 4-5 varer til salg ad gangen.

For at give et eksempel så er min ide at tilbyde en specifik vare. Dette kunne f.eks. være en populær modesko fra førnævnte Acne. Den koster op mod 2.000 i butikkerne - min plan er at udbyde denne til f.eks 1.500 hvis muligt og dermed naturligvis kun hente et minimalt overskud, men stadigvæk mere end nok i min verden da jeg hverken har udgifter til lager, medarbejdere og andre faste omkostninger.

Hvorvidt jeg kan få folk ind på siden er det store spørgsmål, da jeg ikke er et sekund i tvivl om at der kan findes forholdvis mange modeenthuiaster derude som gerne vil spare så mange penge, på varer der først lige er udkommet/stadigvæk trendy. Min ide er at få kastet et par links ud på store modeblog og sider, samt måske opbygge et strategisk samarbejde med dem.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 22:02

Wittvogel:

Nu skriver du at varerne bliver forælede, prisfald og lignende. Dette kan ikke opstå i mit koncept eftersom der højst er 4-5 varer til salg ad gangen.

For at give et eksempel så er min ide at tilbyde en specifik vare. Dette kunne f.eks. være en populær modesko fra førnævnte Acne. Den koster op mod 2.000 i butikkerne - min plan er at udbyde denne til f.eks 1.500 hvis muligt og dermed naturligvis kun hente et minimalt overskud, men stadigvæk mere end nok i min verden da jeg hverken har udgifter til lager, medarbejdere og andre faste omkostninger.

Hvorvidt jeg kan få folk ind på siden er det store spørgsmål, da jeg ikke er et sekund i tvivl om at der kan findes forholdvis mange modeenthuiaster derude som gerne vil spare så mange penge, på varer der først lige er udkommet/stadigvæk trendy. Min ide er at få kastet et par links ud på store modeblog og sider, samt måske opbygge et strategisk samarbejde med dem.

Hej Wittfogel. 

De etablerede mærker, vil ikke tillade dig at sælge deres (nye) varer under deres vejledende udsalgspris - lovligt set, kan de ikke forhindre dig i at gøre det, men du kan bide spids på, at de ikke vil sælge varer til dig, hvis de ved at du har i sinde at sælge dem "for billigt". 
Så det dér kan du gøre én gang (og dét, hvis du er så heldig at få lov til at forhandle mærket overhovedet, hvilket er tvivlsomt) - og så får du ikke lov til at købe af mærket igen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:05

Wittvogel:

Du kender tydeligtvis ik til kundes adfærdsmønster. Varer sælger varer, og især online!

5 varer = enorm afvisningsprocent

Du skal vist lige sætte dig ind i, hvordan tøjbranchen fungere inden du starter op. Du mangler noget basal viden.

Og nej ingen mærker gider sælge 25 stk sko... De vil se det som spild af tid og ressourcer!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)