Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd om hjemmesider

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg står og skal have lavet en hjemmeside, men da det er den første nogensinde, mangler jeg noget erfaring i forhold til hjemmesider. Jeg har ideen og konceptet klar, ligesom jeg har en forestilling om hjemmesidens indhold etc. Det er dog en webudvikler der skal lave hjemmesiden.

Dette indlæg er derfor ment som en indlæg til mig og ikke mindst alle de andre, der kunne få glæde at netop dine erfaringer og gode råd i forbindelse med at lave en hjemmeside!

Jeg håber derfor at der er mange Amino'er med erfaring i hjemmesider, som vil give gode råd i forhold til normale faldgruber, juridiske problemstillinger, hvilke problemer der typisk opstår, ting man skal være ekstra opmærksom på, copyright af logo, hvordan man få det optimale ud af en webudvikler (virksomhed eller samarbejdspartner), hvad der vigtigt for en succesfuld hjemmeside etc.??

Altså et generelt indlæg hvor alle kan give deres erfaringer og guldkorn tilkende. Der er jo ingen grund til to personer laver samme fejl! Smile

Jeg ser frem til en masse gode svar.

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 12:39

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 13:56

Uhyre vigtig med knaldgod SEO :-)

Dbh. Kenneth Hedegaard Olsen

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra København
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:15

Hej,

Nu spurgte Santafun om råd og ikke om hvem kan lave shoppen Wink

Jeg har følgende råd:

• spørg til web udviklerens referencer (gerne flere) og web sites han/hun har lavet før. sørg for at få en med stor erfaring.
  • fokuser på rigtig god design og indhold (med målgruppen i tankerne)
  • det vigtigste del af shoppen er betalingsdelen dvs. fra når kunden lægger varen i kurven indtil de betaler for varen (husk at gøre det meget nemt for kunden dvs.ingenting der tager deres opmærksomhed fra at nå til målet = betale for varen) læs evt.Thorborgs E-pusher. Den synes jeg er ret god. Du får en god overblik over hvad er vigtigst når man kaster sig ud som e-iværksætter.
  • det tager altid længere tid end forventet/aftalt og det er altid dyrere end man aftalteStick out tongue (ok nu taler jeg måske udfra en rigtig bitter erfaring).

Håber det er noget du kan bruge.

bedste hilsner,

Kristi

Hudpleje der får englene til at synge (B2B) :www.everydayluxury.dk

Fra København K
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 199
Fra  Sportmonda Skrevet kl. 21:02

1. Lav en ønske liste. Alt du kan komme i tanke om, som din hjemmeside skal bruge. Indhold, funktioner, moduler, CMS, webshop platform. Find evt. eksempler fra andre sites, du godt kan li'.

2. Tal med en udvikler/designer og få tilbud/pris på din opgave. Kig evt. på tidligere referencer eller forhør dig i dit netværk. Tal sammen om hvad der kunne være den bedste løsning for dig. Hør gerne flere. Tal da med dine venner, folk i dit netværk om hvad de synes om de forskellige tilbud du har fået og vælg da en udvikler/designer, du føler kan løse din opgave til den rigtige pris.

3. Sørg for at få ALT skrevet ned. Alt i aftaler der skal laves, så der ikke opstår tvivl undervejs.

4. Starten på selve projektet. Sørg for inden i starter, at sætte en deadline for projektet. Tid er penge, men det kan også betyde at kvaliteten bliver værre, da der bliver slam-kodet for udvikler side. (som senere kan koste dyrt at få rettet op på). Det gælder om at finde den gyldne mellemvej. Evt. del det op i små deadlines/milestones.

5. Tænk undervejs på (Statistik, SEO, Domænenavn, Browser-kapatiblitet, Markedsføring(presse)).

6. Ved aflevering få det testet og test det så 10 gange mere herefter. Få andre til at kigge på arbejdet også, gerne folk med erfaring indenfor branchen. Det er altid godt at få friske øjne til at kigge på det, da man tit overser en masser fejl, der kan koste en dyrt. Henvender du dig til teenagere, så få teenagere til at kigge på dit site inden det går online. Aldersgrupper reagerere meget forskelligt på hjemmesider. Usability er især noget der kan betyde noget for din omsætning.

Det var lige hvad jeg kunne komme på. :)

Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:39

Der adskille der vil lave det nærmest gratis en hjemmesiden , dem skal du passe på da , der  er mange , der  tilbyder de kan alt . !

Pas på Dem der praler de kan alt , med fremviser dog ingen referencer

Tjek om adresse er rigtigt , meget vigtigt

Pas på dem der opgiver hemmeligt nummer og de opgiver forkert adressen til dk-hoster.dk mv, derved vidste uheldet ud har du ingen chance for at kontakte personen og denne kan bare forsinke ens hjemmesiden uden man reelt kan gøre noget eller de barer kan stjæle pengene

Husk betale ikke 50 % før du starter , et samarbejde med webmaster de fleste dem der skal have disse store beløb , er fordi de er langsomme , betale max 30 % ved godkendelse af design .

Sæt dig ind i dit behov , hele vejen igennem og have sikkerhed for webmaster kan levere , fra begyndelse til sidst , nogle webmaster tager for mange opgaver ind og de kan ikke hjælpe dig efterfølgende sørg for du er sikker , på du kan styre den færdig hjemmeside , når den engang kommer online .

Husk at lave en kontrakt , med alle dine behov , der ikke noget mere ærligt , at en webmaster lover noget mundtligt dette er så svært at bevise , bliv ikke forblændet af webmaster solstråle historie

Huske at lav en tidsgrænse der , ikke noget mere ærligt end efter en ½ år endnu ikke have en hjemmeside , husk vidste der betalte et forskud skal der stå i kontrakten , at du skal have pengene retur derved er der større sikkerhed for dig , at du ikke render ind de webmaster , der lover alt , med skal bare have hjælp til alt så kan de klare opgaven , vidste de f.eks. Mister kontakt til hans hjælpe person , kan der gå lang tid før du ser din hjemmeside i værste fald kan der flere år eller måske aldrig .

Husk pas på dem der vil give en vennen pris du , kender jo ikke manden eller kvinden , vidste det , lyder , næsten for godt , er det tit , for godt , for hvem vil løbe , ind i diverse problemer løbende .

Lige ikke hjemmeside på webmaster server uden du har alt plads i en kontrakt at du kan komme kontakt ved diverse problemer , mindste ligeså hurtigt som , det dyreste selskab tilbyder , for webmaster kan blive syg og for de fleste virksomheder der er seriøse , ønsker sin hjemmeside er online 24 timer i døgnet og betaler gerne det ekstra dette koster , ingen discount webhotel skal man selvfølgelige ikke tage .

Hvad kan du find udad, hvor dygtige er du ? , kan du svarer sikkert om det skal ligge , i et CMS system , der er mere eller mindre besværligt

Fanger du ham i en , løgn hop fra af start , for hvor meget , er ikke sandt , af det han har sagt ?

Hvor stor bliver hjemmeside , hvor skal den ligge?

Huske lave en ekstrem god kravs liste over dine krav

Forside billeder tekst opsættes banner logo ?

Struktur hvordan skal den links igennem hjemmeside venstre - højre menu mv.?

Skal der være kontakt formular?

Antal undersider ?

Hvad er din tidsgrænse ?

Hvor mange penge , vil du bruge?

Skal der log i ind forum?

Dankort på siden?

Sådan kan du blive ved , gør intet hastværk , brug nogle uger evt. med ven der hjælper med en kravs liste

Har selv gjort nogle af fejlene og har brugt over 200.000 kr. på webmaster plus , jeg kunne have været færdig og haft , en ekstrem flot hjemmeside for 200.000 kr. dette er også et lille problem , for mig vidste man forsætter med den billige og har man jo betalt over 30.000 kr. er det svært at sige stop , når man ser prisen bliver dyrere , når han har mister nogle af sine hjælper og man er glemsom , at skriver en god kontrakt , da man jo lige har fået , af vide der kun går en uge , derfor gider man ikke lave en kontrakt for hvem kan forstille sig der kan opstå problemer ,han ikke kan holde, holde det man lover , for det´er  udmærket  lavet , design udkast , men lige pludselige opstår problemer , der gør en uge bliver til en måneden og der går 2 måneder og lige pludselige er gået 1 år og man står endnu ikke med en færdig hjemmeside.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 10:30

Jeg takker for de mange gode råd, og ser frem til endnu flere. Jeg er sikker på at jeg, sammen med en masse andre, er blevet meget klogere i forhold til at lave en hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)