Jeg er igang med et web shop projekt med fødevarer fra Spanien, hvor mit firma er registreret. Er der nogen der har erfaring med, hvordan man som et udenlandsk firma kan opnå at modtage Dankort betaling eller er det helt udelukket?
Besøgte PBS´ web site, med så vidt jeg forstår er det kun muligt at indgå aftale med dem, hvis man er et dansk registreret firma. Håber at nogen kender til området.
Det burde ikke være et problem. Kontakt det pengeinstitut du bruger i Danmark i dag, så kan de oplyse dig om hvilke krav de stiller. Jeg administrer i dag udenlandske webshops i Danmark, som tager Dankort.
Med venlig hilsen
Karsten
CS Logistics
Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |
Takker for svaret. Jeg bruger p.t. ikke noget pengeinstitut i DK. Jeg spørger, da PBS på deres web site skriver: For at få en betalingskortaftale for Dankort og American Express skal din forretning være dansk registreret.
De shops du administrerer, har de et dansk CVR nr.?
Ja, de har et dansk CVR, hvilket der jo er fornuft i, da du som udenlandsk EUvirksom hed skal svare moms i Danmark, hvis din omsætning overstiger - tror det er DKK 50.000. Ligeledes kan du trække indgående moms fra. Du kan jo sætte firmaet op som en filial af en udenlandsk virksomhed. Det gør nogle af mine kunder. Da jeg ikke er regnskabsmand kan jeg ikke udtale mig om fordele eller ulemper.
Mvh
Karsten
CS Logistics
Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |
Jeg har fulgt med i dit indlæg og de svar, du har fået. Dankort er et nationalt debetkort til brug i Danmark, og reglerne for at modtage Dankort er klare: For at modtage Dankort skal forretningen udover, at have et dansk pengeinstitut, været indregistreret i og drevet fra Danmark. Det er ikke nok at have en C/O adresse og et dansk CVR-nummer. Forretningen skal have en fysisk filial i Danmark og ikke bare en dansk web-shop.
Ja, de har et dansk CVR, hvilket der jo er fornuft i, da du som udenlandsk EU virksom hed skal svare moms i Danmark, hvis din omsætning overstiger - tror det er DKK 50.000.
Jeg besvarede det konkrete spørgsmål, som vedrørte en webshop ved at forklare reglerne herfor. Der er lavet en generel undtagelse for grænsesupermarkederne, som har fået lov at modtage Dankort.