Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg modtage Dankort som udenlandsk registreret firma?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Spanien
Tilmeldt 7. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er igang med et web shop projekt med fødevarer fra Spanien, hvor mit firma er registreret. Er der nogen der har erfaring med, hvordan man som et udenlandsk firma kan opnå at modtage Dankort betaling eller er det helt udelukket?

Besøgte PBS´ web site, med så vidt jeg forstår er det kun muligt at indgå aftale med dem, hvis man er et dansk registreret firma. Håber at nogen kender til området.

Mvh

Nicolai

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 21:23

Hej Nicolai,

Det burde ikke være et problem. Kontakt det pengeinstitut du bruger i Danmark i dag, så kan de oplyse dig om hvilke krav de stiller. Jeg administrer i dag udenlandske webshops i Danmark, som tager Dankort.

Med venlig hilsen

Karsten

CS Logistics 

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Spanien
Tilmeldt 7. Feb 10
Skrevet kl. 22:54

Hej Karsten,

Takker for svaret. Jeg bruger p.t. ikke noget pengeinstitut i DK. Jeg spørger, da PBS på deres web site skriver: For at få en betalingskortaftale for Dankort og American Express skal din forretning være dansk registreret.

De shops du administrerer, har de et dansk CVR nr.?

Mvh

Nicolai

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 08:22

Ja, de har et dansk CVR, hvilket der jo er fornuft i, da du som udenlandsk EU virksom hed skal svare moms i Danmark, hvis din omsætning overstiger - tror det er DKK 50.000. Ligeledes kan du trække indgående moms fra. Du kan jo sætte firmaet op som en filial af en udenlandsk virksomhed. Det gør nogle af mine kunder. Da jeg ikke er regnskabsmand kan jeg ikke udtale mig om fordele eller ulemper.

Mvh

Karsten

CS Logistics

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:49

Jeg har fulgt med i dit indlæg og de svar, du har fået. Dankort er et nationalt debetkort til brug i Danmark, og reglerne for at modtage Dankort er klare: For at modtage Dankort skal forretningen udover, at have et dansk pengeinstitut, været indregistreret i og drevet fra Danmark. Det er ikke nok at have en C/O adresse og et dansk CVR-nummer. Forretningen skal have en fysisk filial i Danmark og ikke bare en dansk web-shop.

MVH Dorthe Hannibal, PBS

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:54

Karsten:

Ja, de har et dansk CVR, hvilket der jo er fornuft i, da du som udenlandsk EU virksom hed skal svare moms i Danmark, hvis din omsætning overstiger - tror det er DKK 50.000.

50.000 kr grænsen er momsregistrering...

Udenlandske selskaber må omsætte for 280.000 kr, før den hedder Dansk moms...

Fra Spanien
Tilmeldt 7. Feb 10
Skrevet kl. 10:46

Fornemt. Tak for svar til Karsten, Dorthe og Fashion-seller. Saa har jeg det paa plads Yes

Mvh

Nicolai

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 14:00

Hvordan kan det så være at  alle grænsebutikkerne kan tage imod dankort?

Lader til at der kan gøres undtagelser ;-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:34

Jeg besvarede det konkrete spørgsmål, som vedrørte en webshop ved at forklare reglerne herfor. Der er lavet en generel undtagelse for grænsesupermarkederne, som har fået lov at modtage Dankort.

VH Dorthe Hannibal, PBS

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 20:42

Du kan nemt få indført Dankort betaling på en udenlandsk webshop uden nogen form for adresse eller bank i DK.

Jeg er selv ved det nu.

xxx

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)