For et par dage siden røg vi ud af google på et af de søgeord vi solgte bedst på. Siden er ikke at finde på de første mange hundrede resultater længere. Istedet for har google valgt at indeksere vores forside på en 10. plads på søgeordet. I yahoo og bing holder vi vores top 3 placering med den korrekte side på søgeordet. Jeg undrer mig virkelig over hvad der kan være sket, men har forskellige teorier: Google har fjernet siden fra deres indeks på søgeordet: Det er et TM-ord vi rankede på. Ordet indgik selvf. i titlen, men vi var lidt frække og fik det til at fremstå som om at vi var en slags officiel forhandler (eller DEN oficielle forhandler). TM-ejerne, som er et stort internationalt firma har allerede forhindret at man kan bruge søgeordet i adwords, så de kunne have henvendt sig til google ang. vores lidt misvisende titel, som så har fjernet siden. Forsiden har været en konkurrent: Søgeordet indgik også i forsidens titel. Forside har selvf. haft flere indgående links og højere pagerank end undersiden. Dermed kan google algoritmer have vurderet at forsiden skulle ranke på ordet i stedet for undersiden. - Det undrer mig bare at siden er helt væk fra googles index på søgeordet. Men mit store spørgsmål er egentlig: Fjerner google nogensinde enkelte sider fra deres index? -Hvis ja, hvordan finder man ud af om det er tilfældet? Hvis det 'bare' er algortimen er det jo til at fikse i længden - men under alle omstændigheder vil det koste os utroligt mange penge, og har allerede gjort det. |
Et links til hjemmesiden kunne hjælpe meget evt. skal man skrive en PM vis du ønsker feedback for uden hjemmesiden er det lidt svært og det bliver mest gæt