Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side forsvundet fra google!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

For et par dage siden røg vi ud af google på et af de søgeord vi solgte bedst på. Siden er ikke at finde på de første mange hundrede resultater længere. Istedet for har google valgt at indeksere vores forside på en 10. plads på søgeordet.

I yahoo og bing holder vi vores top 3 placering med den korrekte side på søgeordet.

Jeg undrer mig virkelig over hvad der kan være sket, men har forskellige teorier:

Google har fjernet siden fra deres indeks på søgeordet: Det er et TM-ord vi rankede på. Ordet indgik selvf. i titlen, men vi var lidt frække og fik det til at fremstå som om at vi var en slags officiel forhandler (eller DEN oficielle forhandler). TM-ejerne, som er et stort internationalt firma har allerede forhindret at man kan bruge søgeordet i adwords, så de kunne have henvendt sig til google ang. vores lidt misvisende titel, som så har fjernet siden.

Forsiden har været en konkurrent: Søgeordet indgik også i forsidens titel. Forside har selvf. haft flere indgående links og højere pagerank end undersiden. Dermed kan google algoritmer have vurderet at forsiden skulle ranke på ordet i stedet for undersiden. - Det undrer mig bare at siden er helt væk fra googles index på søgeordet.

Men mit store spørgsmål er egentlig: Fjerner google nogensinde enkelte sider fra deres index? -Hvis ja, hvordan finder man ud af om det er tilfældet?

Hvis det 'bare' er algortimen er det jo til at fikse i længden - men under alle omstændigheder vil det koste os utroligt mange penge, og har allerede gjort det.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:10

Et links til hjemmesiden kunne hjælpe meget evt. skal man skrive en PM vis du ønsker feedback for uden hjemmesiden er det lidt svært og det bliver mest gæt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 18:22

Jeg vil helst ikke smide et link her på amino. Men gerne et i en pm. Gider du at kigge på det den vej igennem?

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 18:26

Er der nogen der ved om google nogensinde fjerne enkelte sider fra en webside, fra deres index? -Det kræver ingen url :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:28

Er der nogen der ved om google nogensinde fjerne enkelte sider fra en webside, fra deres index? -Det kræver ingen url :)

Ja, det gør de hele tiden

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 19:40

Troede det var hele sitet der røg hvis de ekskluderede en. Selve den side der ikke længere kan findes på nogle af siderne med søgeordet er sådan set ikke ude af indekset, men det fremtræder bare ikke på nogen af siderne ved søgeordet.

Tyder det på at det er sket algoritmisk eller kan det stadig være en ekskludering? -Hvis det er en ekskludering, hvordan kan man så vide dette? -Der står intet under vores webmaster tools.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:34

Troede det var hele sitet der røg hvis de ekskluderede en. Selve den side der ikke længere kan findes på nogle af siderne med søgeordet er sådan set ikke ude af indekset, men det fremtræder bare ikke på nogen af siderne ved søgeordet.

Tyder det på at det er sket algoritmisk eller kan det stadig være en ekskludering? -Hvis det er en ekskludering, hvordan kan man så vide dette? -Der står intet under vores webmaster tools.

En enkelt side, der pludselig ikke længere er at finde før plads 555 eller noget i den stil på sine primære søgeord? Det tyder på en algoritmisk reaktion på en form for "overoptimering". Jeg har set dem i tilfælde med keyword stuffing eller med helt ensidig linkbuilding.

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 22:14

Det skal nok passe nu jeg kigger på det. Ordet fremtræder liidt for mange gange i brødteksten, og så fremgår det ved hvert eneste produkt på siden (da det er mærket til produkterne), og der er ca. 100 produkter på siden.

Kan man få svar på om det er dette der er tilfældet?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:21

Om du kan få svar på det?

Ja, jeg svarer gerne, at det lyder som en mulig årsag.

Men hvis du leder efter en form for officiel svar fra Google, så kan du godt skyde en hvid pind efter det. Den slags giver de ikke.

Tilmeldt 13. Aug 07
Skrevet kl. 22:34

Forresten. Vi har lavet en ændring for nylig. Lige siden starten stod ordet ved  hver eneste vare. Dvs. 100 gange på samme side. Men der linkede det samme med varenummeret indtil selve produktsiden.

Dvs. der har stået noget i stil med: Lego Racer Car1, Lego Racer Car2, Lego Racer Car3, Lego Racer Car4, men alle teksterne har linket ind til varerne. Ændringen vi lavede for nylig gjorde at selve mærket, altså Lego i ovenstående tilfælde ikke længere linkede. Men bare stod som tekst foran de forskellige varenumre.

Kan dette have gjort forskellen? link vs. no-link ifht. hvad google opfatter som keyword spamming. For som sagt har vi ligget og ranket fint siden starten, uden at indholdet egentlig har ændret sig.

De fleste webshops i vores branche er nemlig proppet med keywords med varemærket. Men jeg kan se at det ofte er en del af linket ind til selve produktet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)