Hej, Jeg sidder og tænker hvad man kan få i erstatning hvis man falder og brækker benet og skal ligge på hospitalet i 5 - 6 dage. B.la. på min skole bliver der ikke saltet eller fjernet is. Folk glider og falder og slår sig - og i værste tilfælde som skete i dag, en der brækkede benet. Jeg skal nok passe ekstra godt på, men vil vide hvad man kan få i erstatningskrav? Kan man få det? Tror mange godt kunne tænke sig at vide det, specielt iværksættere. Mange kan det altså lave et stort tab for. |
For det første er det den skadeslidte der har bevisbyrden og for det andet er det svært at dokumentere et præcis tab af arbejdsfortjeneste som selvstændig, så jeg vil forvente at det kan blive et langsommeligt slagsmål i retten hvis det er noget en skadeslidt ønsker at forfølge.
Snerydning sker jo trods alt ikke øjeblikkeligt men er jo en process og i det her mere eller mindre ekstreme vejr i forhold til normale danske forhold vil jeg forvente at en dommer vil tage det med i sine betragtninger når en sådan sag skal vurderes.