Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankgaranti ved PBS indløsningsaftale?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Sammen med en partner har jeg planer om at købe en eksisterende webshop. Vi har fundet en interessant, der har været på markedet i lidt over 1 år. Webshoppen har på nuværende tidspunkt en International PBS aftale.

Hvis vi vælger at købe denne webshop, vil vi skulle stifte en ny virksomhed, og dette betyder også, at vi vil skulle have en ny indløsningsaftale hos PBS.

Vores budget er dog ikke så stort, og vi vil derfor i starten ikke have så mange yderligere penge på virksomhedens bankkonto, da de fleste penge skal bruges på køb af webshoppen samt varelager.

Vi har hørt noget om, at PBS ofte kræver en form for bankgaranti ved godkendelse af en aftale. Er der nogle, der ved mere om dette? Eller som har erfaringer med det?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Alexander

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:48

Alexander Langhede Andersen:
Vi har hørt noget om, at PBS ofte kræver en form for bankgaranti ved godkendelse af en aftale. Er der nogle, der ved mere om dette? Eller som har erfaringer med det?

PBS foretager almindelig risikovurdering og stiller ofte krav om bankgaranti på 25.000 kr. Afhænger ofte af selskabstype, regnskaber, din bank mv.

Fra Solrød-Strand
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 50
Fra  Golfshoppen.Com Skrevet kl. 21:51

Danmarks bedste udvalg i golfbolde med logotryk

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 22:14

Mange tak for svarene.

Har I erfaringer med, hvor svært det er at få denne PBS aftale, og stiller de ofte bankgaranti?

Mvh Alexander

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:54

Alexander Langhede Andersen:

Mange tak for svarene.

Har I erfaringer med, hvor svært det er at få denne PBS aftale, og stiller de ofte bankgaranti?

Mvh Alexander

Det afhænger meget af risikoen ved de varer du sælger, og specielt hvilken prisklasse de ligger i, hvilket også er grunden til at de beder om oplysninger på typiske produkter, salgspriser og lignende.

Typisk vil de fx kræve en noget større garanti ved en hvidevarebutik som sælger hvidevarer til op mod 20.000 kroner, end en butik som sælger tennisbolde.

Men prøv at ringe til PBS, de ved meget mere om hvad risikoen ligger på, måske du er heldig at få et par cirka tal hevet ud af dem Smile 

Glemte lige - selve aftalen er ikke svær at få, bare du groft sagt betaler og lever op til deres krav.

// Jesper Skov

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 22:57

Yep jeg havde en kunde som fik et lign. krav fra PBS Idag.

Så ja det kommer an på hvad man vil sælge, om man skal stille garantien eller ej.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 23:00

Mange tak for svarene. De hjælper rigtig meget!

Vi skal sælge varer i prisklassen af 200 kr., så det er ikke i den høje ende. Det vil sige, at vi forhåbentlig vil slippe uden om dette krav?

Mvh Alexander

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:09

Nyt firma - måske et smba og med en ejer under 18...... Op af bakke Alexander!

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:25

Hej,

Jeg havde samme problem og jeg skubber parfumer på www.dinparfume.dk.
Meningen var at vi nok også skulle have stillet med en bank garanti, men vi slap og vi har lige fået afregning efter 7 dage. Du skal også lige skrive bag øret, hvis du får en aftale uden bank garanti, så er det helt klart afregning efter 28 bankdage dvs. 1,5 måned efter. Det er længe - men det kan lade sig gøre at snakke dem ti fornuft, det gjorde vi :)

/Martin

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:25

Hej,

Jeg havde samme problem og jeg skubber parfumer på www.dinparfume.dk.
Meningen var at vi nok også skulle have stillet med en bank garanti, men vi slap og vi har lige fået afregning efter 7 dage. Du skal også lige skrive bag øret, hvis du får en aftale uden bank garanti, så er det helt klart afregning efter 28 bankdage dvs. 1,5 måned efter. Det er længe - men det kan lade sig gøre at snakke dem ti fornuft, det gjorde vi :)

/Marti

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)