Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advokat hjælp

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter en arve sag hos en advokat, er der blevet opkrævet lidt over 26.000 kr, for det arbejde en alm. person kan lave.

Nu gider jeg simpelthen ikke have flere udgifter til den skide advokat, alt der er lavet er sekratær arbejde, hvor advokaten blot har skrevet under. Hvis jeg beder om en detaljeret regning, for omkostningerne, hvad der er brugt af timer, kan det så virkelig passe, at jeg skal betale for at få den sendt til mig? Så vidt jeg ved har du krav på en detaljeret faktura på. hvad pengene er brugt til. Jeg betaler jo heller ikke 10 kr, for at få en bon i Rema. 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 18:14

Hej Morten.

Jeg har ikke nogen særlig erfaring indenfor jura eller hvad reglerne er for en advokat, men jeg syntes det lyder underligt og håber du får nogle hjælpsomme svar. Det er jo mange penge, hvis en almindelig person kunne lave det samme. 

Og nej jeg mener ikke du skal betale for af få sendt de oplysninger du har krav på. (mærkeligt)  

For mig virker det som om advokaten ville skjule noget for dig. (FOR MIG)

Held og lykke.

Mvh. Thomas De Oliveira

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 18:20

Hej Thomas,

På samme måde tænker jeg, for jeg kan sgu ikke se, at det kan tage ja, nu ved jeg ikke hvad de får i timen en advokat, lad os sige 2000 kr, det er alligevel 13 timer. Der har været et møde på 1 time, også har der været modtaget 5-6 breve, det meste er skrevet af en sekratær, hvor advokaten blot har skrevet under.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 18:24

Det kan simpelthen ikke passe, at beløbet bliver så højt.

Har du spurgt ham om han kan forklare hvorfor beløbet er så stort?

Mvh. Thomas De Oliveira

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 18:24

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 18:28

Det er derfor jeg vil have en detaljeret faktura. Snakkede med en, som har givet 100.000 for en advokat, men dette var fordi der var en der havde banket ind i hende, så der skulle kræves penge osv. osv., der er brugt ihvertfald 100 advokattimer der.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Hej

Nu fremgår det ikke helt tydeligt, hvad substansen i denne arvesag reelt er, hvorfor det er svært at vurdere.

Men at påstå at det de fremsendte breve er sekretærarbejde, er jeg ikke enig i, idet sådanne breve typisk er dikteret af den involverede advokat.

Herudover bestemmes advokaters honorarer i arvesager dels af den medgåede tid og de undersøgelser, der nødvendigvis skal foretages. Hvis arvesagen er gået over skifteretten, bliver advokatens honorar fastsat med godkendelse af skifteretten.

Jeg kan kun anbefale dig, at indgive klage et advokatrådet, hvis du er overbevist om, at advokaten ikke har udført arbejde, som kan berettige til det anførte honorar.

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 18:33

Ja, hvor meget ville han have for det?

Det troede jeg egentlig var med i prisen, hvis den er så stor? (det lyder bare mærkeligt)

Mvh. Thomas De Oliveira

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 18:35

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Nu fremgår det ikke helt tydeligt, hvad substansen i denne arvesag reelt er, hvorfor det er svært at vurdere.

Men at påstå at det de fremsendte breve er sekretærarbejde, er jeg ikke enig i, idet sådanne breve typisk er dikteret af den involverede advokat.

Herudover bestemmes advokaters honorarer i arvesager dels af den medgåede tid og de undersøgelser, der nødvendigvis skal foretages. Hvis arvesagen er gået over skifteretten, bliver advokatens honorar fastsat med godkendelse af skifteretten.

Jeg kan kun anbefale dig, at indgive klage et advokatrådet, hvis du er overbevist om, at advokaten ikke har udført arbejde, som kan berettige til det anførte honorar.

Med venlig hilsen

På mange af de breve, står der tydeligt, at det er lavet af sekretæren. Dejligt at vide at det er muligt at klage, for det virker helt absurt i mine øre, at skulle have 26.000 for at ordne nogen papirer, og sende det til skifteretten og et skatte center, der har på intet tidspunkt være konflikter omkring ting eller andet.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Skrevet kl. 18:36

Tonny Skov Pedersen:

Hej

Med venlig hilsen

På mange af de breve, står der tydeligt, at det er lavet af sekretæren. Dejligt at vide at det er muligt at klage, for det virker helt absurt i mine øre, at skulle have 26.000 for at ordne nogen papirer, og sende det til skifteretten og et skatte center, der har på intet tidspunkt være konflikter omkring ting eller andet.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)