Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leve af affiliate?

Side 3 ud af 9 (83 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Det jeg forbinder ved det er at skabe salg på nogle kampagner som tilbydes af flere forskellige virksomheder - ex. adservice.dk , adfair.dk og ca. 20 andre.

Du kan eksempelvis tilbyde alle som vil sælge dine kasseapperart løsninger 300 kr. pr salg - du betaler kun når de reelt har skabt et salg. Mange tele- og mobil selskaber tilbyder dette, typisk til priser mellem 200 - 500 kr. pr solgt abonnement.

Via eksempelvis Google Adwords, kan du købe nogle annoncer som vises på valgte søgeord. Du betaler ex. 5 kr. pr. klik og sender personen videre til din hjemmeside, som du har fyldt med kampagner for mobilabonnementer. Hvis hver 25 besøgende bestiller en et mobil abonnement som giver 300 kr i kommision giver det et overskud på 300-(25*5) = 175 DKK i overskud. Det er meget simplificeret.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Casper beskriver det meget flot.

Og sådan kan man nemt skabe sig til 2 - 3 ekstra ugers luksus ferie sydpå hver år, hvis man bare vil bruge 1 time om ugen eller noget. Det er sker b.la. i min familie.

Men det er sikkert pisse irriterende for de som har gået 3 år i gymnasiet, 4 år på en videregående og måske på universitet og finder derefter ud af at virkligheden er anderledes end det deres 55 årige lærer og 25 år gamle bøger har fortalt dem.
Ingen kan skrive en bog om online-markedsføring. Den vil være forældet inden den bliver trykt.

Jeg ved jeg er provokerende og det er meningen Wink 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:41

Umut Ücler:

Nicolaj:

Vi er 2 om at styre vores sider med mobiler, taletid og bredbånd og tjente i december 2009 godt 100.000 kr. + moms. Vi havde udgifter for ca. 40.000 kr. + moms. Det er 30.000 kr. til hver før skat, men vi har begge job ved siden af for at være på den sikre side.

Hold da op!

Det må da være rimelig krævende at nå derop. Hvad er jeres udgifter hvis jeg må spørge? Er det "bare" google adwords og selvfølgelig hosting af jeres website, eller er der mere man skal være opmærksom på?

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg går og pønser lidt på at prøve affiliate her i den nærmeste fremtid

Udgifter = AdWords, Yahoo, MSN, OAX og lidt Facebook.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:45

Casper:

Risikoen ved overstående model, er at man kan nå og brænde alle pengene af på Adwords kampagner uden det har givet noget salg.

Man skal hele tiden optimere sine AdWords annoncer og søgeord, men risikoen er minimal. Hver gang jeg bruger 1 kr. på AdWords, så skal der minimum 2 kr. ind igen og det er ikke noget jeg ved efter en uge, det ved jeg samme dag.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:25

PPC (herunder Adwords), er risikabelt for begyndere.

Det er langt fra alle kampanger der giver overskud, og man kan snildt komme til at bruge 1000 kr. før man ved, at man altså ikke tjener nogle penge.

Når man har fundet ud af hvad der virker, så er risikoen betydeligt mindre, da man som Nicolaj skriver "ved" at man tjener penge på reklamerne.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 17:31

JakobP:

PPC (herunder Adwords), er risikabelt for begyndere.

Det er langt fra alle kampanger der giver overskud, og man kan snildt komme til at bruge 1000 kr. før man ved, at man altså ikke tjener nogle penge.

Når man har fundet ud af hvad der virker, så er risikoen betydeligt mindre, da man som Nicolaj skriver "ved" at man tjener penge på reklamerne.

Det er da løgn.

Du kan sætte dit daglige budget helt ned til 5 kroner på Facebook, og Google tror jeg det er 20 kroner.
- Og hvem siger man skal man skal smide sig ud i tunge kampagner. Start evt. med en lille konkurrence der giver 10 - 15 kroner per tilmelding. 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 18:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sagtens leve af affiliate, det gør jeg personligt. Dog arbejder jeg 16 timer om ugen som pædagog, lige for at komme væk fra computeren :) Det er det sværeste ved affiliate markedsføring for mig, nemlig at bruge min tid effektivt. 

Det er dog ingen dans på roser at lave affliate. Det kræver en vis teknisk knowhow og at man hele tiden lærer nye ting. Desuden hvis du kører PPC, så kræver det lidt is i maven at smide mange tusinde kroner afsted, og først få udbyttet 2½ måned senere.

Mit råd er at hvis du vil leve af det, så sats på mange ting. Fordel din indtjening på en masse, og husk at mange bække små..............

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes faktisk verdens rigeste mand har nogle gode pointer, som der også er blevet nævnt tidligere i tråden. Spred forretningen, så minimere du risikoen. Jeg arbejder selv med 8- 10 forskellige websites, og det ser ud til at de fleste andre også har en del i deres portofølje.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 19:02

Ja, kan også give verdens rigeste mand ret. Det sker desværre for ofte kunder krakker.. Har mistet 5 cifret beløb på det..

Så lyt til ham, han har forstand på det Smile

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:01

@Simon Der er ikke løgn Smile Pointen var, at det er normalt, at man som affiliate taber penge på en hel del af ens PPC kampanger. Jeg er helt enig i, at man ikke behøver at bruge 1000 kr. hvis man vil igang med PPC.

Jeg valgte at tage et tal, der passede til nicher med en del konkurrence, da der er en hel del konkurrence indenfor de nicher folk har nævne i tråden (taletid, bredbånd mobiltelefoner).

Side 3 ud af 9 (83 indlæg)