Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sider til indkøbspris bla. 6L.dk, bilside.dk, dommedag.dk, godkarma.dk, gummiged.dk, indtjening.dk, riffel.dk

Side 6 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Maelstrom:

Hvor er alle regelrytterne henne? Her er der jo tale om køb af domænenavne med videresalg for øje. Kostprisen for et .dk domæne er jo ikke 100 kr. - ergo tjener sælger på handlen.

Nu er det peanuts, men undrer mig bare hvordan folk, når de har muligheden for at købe nogle fede domæner ligger alle deres holdninger til side.

Jeg undrer mig Skype-CoolSmile

hej, det med videresalg undrede også mig lige da jeg så indlægget, men da jeg så at flere (eller alle) er aktive sider med indhold virkede det ok og ikke som domænenavne med videresalg for øje. 

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Som undgangpunkt tager vi det højeste bud, når der er flere bud, og det er der, så send en PM. Vi vil godt have bare lidt af de udgifter hjem som vi har haft. Samtidig vil vi helst ikke bruge for meget tid, så vi vælger hurtigt hvem det bliver, så skynd jer, hvis i har et bud.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lagersalg123 - JEN:

Eriksen321:

lagersalg 123, lige en kommentar til aftaleloven, hvor i loven står det at sælger af domænerne er forpligtet til at acceptere dit bud? Den eneste der forpligter sig til noget i denne sammenhæng, er dig idet at du aktivt har givet et bud på 2500 som du skal efterkomme i følge aftaleloven. Det gælder kun hvis sælger accepterer dette bud, der står ingen steder at han skal acceptere det første bud der er inden for den angivne prisramme. Så vil hele ideen bag freelancerkategorien også være lidt død.

En aftale består af to elementer. Et løfte og en accept af løftet. Ved indgåelse af aftaler fastsætter loven følgende procedure:

• Når tilbuddet er kommet frem, er det bindende.
    • Annoncer og tilsvarende opfattes ikke som tilbud, men som opfordring til at give et tilbud.
  1. Tilbuddet accepteres.
    • Kommer accepten for sent eller er den på anden vis ikke i overensstemmelse med tilbuddet, opfattes den som et nyt tilbud.
    • Afslås et tilbud, er tilbuddet ikke længere gældende(§ 5).

Man kan således som udgangspunkt ikke passivt indgå en aftale.

Hvis du nu læser hele aftaleloven her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=82218 vil du kunne se at hverken sælger eller køber kan acceptere passivt, så bare fordi du kommer med et bud til den pris sælger forlanger, betyder det ikke at han skal sælge til dig.

Jamen du er i din fulde ret til at have din fortolkning af Aftaleloven.

Og jeg behøver ikke læse Aftalenloven og som du kan se er jeg af en anden opfattelse end dig og det er jeg helt på det rene med. Det du poster kan fortolkes i den retning som jeg gør, efter min overbevisning.

At man så ikke må sælge domænerne med fortjeneste er så en anden sag, og derved kan der ske overdragelse på andre måder, hvis ikke trådstarter vil acceptere mig som værende førstkommende budgiver som opfylder betingelserne for at afslutte handlen.

lagersalg, har du fuldstændig mistet jordforbindelsen, du kan sgu da ikke tolke aftaleloven som du vil, det står sort på hvidt hvad der gælder, så kan du sgu da ikke sige at du fortolker den anderledes!! 

du er kommet med et løfte om at du vil give 2500 for domænerne hvis dit løfte bliver accepteret, det kan ikke fortolkes som om dit løfte skal accepteres bare fordi du kom først med det løfte!!

nu har du sagt til så mange mennesker i denne tråd at de ikke kender aftaleloven, og at du er den eneste der kender den, du har tydeligvis misforstået hele aftaleloven, du er en kvajpande uden lige, og stik så lige en finger i jorden og kom ned fra den høje hest, du er hverken mere eller mindre end andre herinde og slet ikke noget amino politi  -bnbuåsojttf-

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:26

knudw:

Som undgangpunkt tager vi det højeste bud, når der er flere bud, og det er der, så send en PM. Vi vil godt have bare lidt af de udgifter hjem som vi har haft. Samtidig vil vi helst ikke bruge for meget tid, så vi vælger hurtigt hvem det bliver, så skynd jer, hvis i har et bud.

Når I nu ændrer vilkårene, ville det så ikke være rimeligt at I også satte et tidspunkt på?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:29

Skæring er midnat i dag, så tages der ikke flere bud ind. Iøvrigt lagersalg123 vi kan ikke se nogen PM fra dig.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:30

Thomas Clausen:
du er en kvajpande uden lige

Hvis du nu bare fortsætter med det du er god til, så fortsætter jeg med det jeg er god til.

Alt det andet har du ikke forstand på og så er der ingen grund til mere fnidder i tråden.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:32

knudw:

Skæring er midnat i dag, så tages der ikke flere bud ind. Iøvrigt lagersalg123 vi kan ikke se nogen PM fra dig.

Oplysninger med telefonnummer er sendt

Lagersalg123 - JEN skrev

den 03-02-2010 10:27

Hej

Er du venlig at kontakte mig, så vi kan afregne og få overdraget domænerne i henhold til accept af udbudt pris i denne tråd?

http://www.amino.dk/forums/p/80386/512424.aspx

Med venlig hilsen

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:33

Hvis jeg var dig (og det er jeg ikke) ville jeg nu nok læse aftaleloven hurtigt igennem alligevel, for det står intet om at sælger er forpligtet til at tage det første bud, når han ikke har angivet det som vilkår.

Det har ikke noget med min fortolkning af gøre, det står der sort på hvidt. Og igen, hvis det du skriver er sandt ville hele freelancer-kategorien herinde på amino være ubrugelig, da en udbyder af en opgave ville være forpligtet til at tage det første bud på opgaven inden for beløbsgrænsen. Så er der ikke meget brug for en bud-runde.

inkasso tilbydes inkasso

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 13:34

Lagersalg123 - JEN:

Nicolai Christensen:
Slap nu lige lidt af, ikk? Du har været efter samtlige personer i denne tråd, fordi de også har budt ind!

Gør bare opmærksom på at et tilbud er accepteret, og det derfor er nytteløst at byde ind på domænerne.

Nicolai Christensen:
Og du mener ikke seriøst, at du vil lægge sag an mod ham, hvis han ikke sælger dem til dig, vel? :o :D 

Jeg har en klar forventning om, at når et selskab udbyder en vare til salg, og der kommer accept der opfylder de stillede krav, at der dermed foretages en handel.

Resten er tankespin Smile

Du er da simpelthen for dum hvis du tror sælger er forpligtet til at sælge til dig fordi du har budt først og sælger har modtaget dit bud, og endu dummere hvis du vil bruge 50.000 på en advokatsag der drejer sig om domæner 2500 som du uden tvivl vil tabe.

Hvis du tror at du skræmmer folk ved at puste dig sådan op så tager du også fejl, og kunne da godt finde på at byde over dig og snuppe hele puljen bare for at se alt den varme luft suse ud af dig.

Tag det nu lige med ro og lad manden få de bud ind folk  har, så kan du jo se om du kan være med når prisen stiger. Men at prøve at lave sabotage på hans handel ved at råbe og skrige af andre købere hjælper dig ikke, og gavner ikke ligefrem dit image på amino.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 13:35

Nicolaj:

Hvem købte egentligt domænerne i den forrige tråd?

Mig...

Er der et specielt domæne du er int i..? Skriv PM så vi ikke risikere søgsmål fra lagersalg i tilfælde af han føler sig trådt på eller på anden måde krænket iht. købeloven, selskabsloven eller anden dansk og eller EU lovgivning.

Forbeholder mig retten til at disponere over de indkøbte domæner og takke nej til alle bud hvad enten de er først, sidst, størst eller mindst.

Stick out tongue

Side 6 ud af 15 (141 indlæg)