Hvor er alle regelrytterne henne? Her er der jo tale om køb af domænenavne med videresalg for øje. Kostprisen for et .dk domæne er jo ikke 100 kr. - ergo tjener sælger på handlen.
Nu er det peanuts, men undrer mig bare hvordan folk, når de har muligheden for at købe nogle fede domæner ligger alle deres holdninger til side.
Men derimod så skal han da lige have en røffel for at jagte interesserede på den måde og der skulle nok være stukket en finger i jorden, men hvis han er opsat på at få domænerne så forstår jeg også at han opfører sig på den måde.
Hej Niels
Den røffel må jo tages til efterretning.
Dog må man jo konstatere, at der er nogen der prøver at springe over i køen uden at udvise respekt for hvem der stillede sig op først (synligt) i det offentlige tilbud.
Ved at stikke fingere i jorden, så ville jeg rent juridisk muligvis forholde mig passivt, og derfor skrev jeg indlæggene om at domænerne ikke kunne være tilgængelige, da jeg har afgivet bud som ønsket.
Niels - du burde kende mig godt nok til at jeg ikke snyder nogen eller træder folk over tæerne. Men slår man mig hårdt i hovedet, så slår jeg dobbelt så hårdt tilbage.
Hvor er alle regelrytterne henne? Her er der jo tale om køb af domænenavne med videresalg for øje. Kostprisen for et .dk domæne er jo ikke 100 kr. - ergo tjener sælger på handlen.
Nu er det peanuts, men undrer mig bare hvordan folk, når de har muligheden for at købe nogle fede domæner ligger alle deres holdninger til side.
Jeg undrer mig
Jeg har snakket med DK Hostmaster om lignende ting på et andet tidspunkt og det lader til at 100,00 per domæne ikke giver anledning til udfordringer. Om det er sådan ved jeg ikke, og vil ikke forfølge det, men det var hvad de oplyste.
Niels - du burde kende mig godt nok til at jeg ikke snyder nogen eller træder folk over tæerne. Men slår man mig hårdt i hovedet, så slår jeg dobbelt så hårdt tilbage.
Slå dig hårdt i hovedet? Prøv at hør, vi kommentere bare på den måde du agere over for andre på! Og at du begynder at snakke om at du har juridisk ret til domænerne - men ja, det er sku en lidt sjov tråd det her :)
Slå dig hårdt i hovedet? Prøv at hør, vi kommentere bare på den måde du agere over for andre på! Og at du begynder at snakke om at du har juridisk ret til domænerne - men ja, det er sku en lidt sjov tråd det her :)
Det var en kommentar til Niels.
Men rent juridisk, der er jeg af den opfattelse at jeg har opfyldt betingelserne ved at være den første der har afgivet bud, og ved at trådstarter ikke har offentligtgjort andre bud siden start af tråd til mit indlæg, har jeg en klar forventning om at jeg er førstbydende til den udbudte pris, da der ellers er tale om passivitet fra udbyders side, men som ikke kan komme mig til last.
Men lad os nu se hvor tingene havner henne.
Nicolai Christensen:
Prøv at hør, vi kommentere bare på den måde du agere over for andre på!
Nu er det jo ikke dig der siger jeg opfører mig som en 5-årig ved at jeg alene forholder mig til retten til at købe domænerne. At jeg udtrykker mig klart og tydeligt f.s.a. min opfattelse af aftalenloven, sker alene for at der ikke skal være misforståelser omkring mit ønske om at få den vare jeg har budt på.
Ved at stikke fingere i jorden, så ville jeg rent juridisk muligvis forholde mig passivt, og derfor skrev jeg indlæggene om at domænerne ikke kunne være tilgængelige, da jeg har afgivet bud som ønsket.
Også derfor jeg siger at jeg forstår din reaktion.
Lagersalg123 - JEN:
Jeg har fuld tilid til dig så der kan du være ganske rolig :)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Der er rigtig mange der har meget at sige omkring dette, jeg må sige at vi var meget overrasket over de de mange input. Jeg vil ikke svare på alt, men ganske kort sige.
1) Vi har ikke købt siderne for videresalg. Siderne er taget i brug, men vi har ikke tid til at bringe dem videre.
2) Jo, de har koster 100 kr. stk.
3) Der er intet der siger at man ikke må tjene penge på sider, hvis punkt 1) et opfyldt.
4) Alt vi sælger dem sådan som vi gøre, viser vel at vi ikke har købt dem med videresalg for øje. Så er vi da helt idioter. Hvis vi skulle tjene på dem skulle de sælges enkeltvis.
5) Dette er en glar underskudsforretning for os. Vi har brugt tid på at få siderne op og køre, penge til hosting og har selv købt siderne. Nogle har vi haft kørende i 5 år.
lagersalg 123, lige en kommentar til aftaleloven, hvor i loven står det at sælger af domænerne er forpligtet til at acceptere dit bud? Den eneste der forpligter sig til noget i denne sammenhæng, er dig idet at du aktivt har givet et bud på 2500 som du skal efterkomme i følge aftaleloven. Det gælder kun hvis sælger accepterer dette bud, der står ingen steder at han skal acceptere det første bud der er inden for den angivne prisramme. Så vil hele ideen bag freelancerkategorien også være lidt død.
En aftale består af to elementer. Et løfte og en accept af løftet. Ved indgåelse af aftaler fastsætter loven følgende procedure:
Når tilbuddet er kommet frem, er det bindende.
Annoncer og tilsvarende opfattes ikke som tilbud, men som opfordring til at give et tilbud.
Tilbuddet accepteres.
Kommer accepten for sent eller er den på anden vis ikke i overensstemmelse med tilbuddet, opfattes den som et nyt tilbud.
Afslås et tilbud, er tilbuddet ikke længere gældende(§ 5).
Man kan således som udgangspunkt ikke passivt indgå en aftale.
Hvis du nu læser hele aftaleloven her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=82218 vil du kunne se at hverken sælger eller køber kan acceptere passivt, så bare fordi du kommer med et bud til den pris sælger forlanger, betyder det ikke at han skal sælge til dig.
lagersalg 123, lige en kommentar til aftaleloven, hvor i loven står det at sælger af domænerne er forpligtet til at acceptere dit bud? Den eneste der forpligter sig til noget i denne sammenhæng, er dig idet at du aktivt har givet et bud på 2500 som du skal efterkomme i følge aftaleloven. Det gælder kun hvis sælger accepterer dette bud, der står ingen steder at han skal acceptere det første bud der er inden for den angivne prisramme. Så vil hele ideen bag freelancerkategorien også være lidt død.
En aftale består af to elementer. Et løfte og en accept af løftet. Ved indgåelse af aftaler fastsætter loven følgende procedure:
Når tilbuddet er kommet frem, er det bindende.
Annoncer og tilsvarende opfattes ikke som tilbud, men som opfordring til at give et tilbud.
Tilbuddet accepteres.
Kommer accepten for sent eller er den på anden vis ikke i overensstemmelse med tilbuddet, opfattes den som et nyt tilbud.
Afslås et tilbud, er tilbuddet ikke længere gældende(§ 5).
Man kan således som udgangspunkt ikke passivt indgå en aftale.
Hvis du nu læser hele aftaleloven her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=82218 vil du kunne se at hverken sælger eller køber kan acceptere passivt, så bare fordi du kommer med et bud til den pris sælger forlanger, betyder det ikke at han skal sælge til dig.
Jamen du er i din fulde ret til at have din fortolkning af Aftaleloven.
Og jeg behøver ikke læse Aftalenloven og som du kan se er jeg af en anden opfattelse end dig og det er jeg helt på det rene med. Det du poster kan fortolkes i den retning som jeg gør, efter min overbevisning.
At man så ikke må sælge domænerne med fortjeneste er så en anden sag, og derved kan der ske overdragelse på andre måder, hvis ikke trådstarter vil acceptere mig som værende førstkommende budgiver som opfylder betingelserne for at afslutte handlen.
Der er rigtig mange der har meget at sige omkring dette, jeg må sige at vi var meget overrasket over de de mange input. Jeg vil ikke svare på alt, men ganske kort sige.
1) Vi har ikke købt siderne for videresalg. Siderne er taget i brug, men vi har ikke tid til at bringe dem videre.
2) Jo, de har koster 100 kr. stk.
3) Der er intet der siger at man ikke må tjene penge på sider, hvis punkt 1) et opfyldt.
4) Alt vi sælger dem sådan som vi gøre, viser vel at vi ikke har købt dem med videresalg for øje. Så er vi da helt idioter. Hvis vi skulle tjene på dem skulle de sælges enkeltvis.
5) Dette er en glar underskudsforretning for os. Vi har brugt tid på at få siderne op og køre, penge til hosting og har selv købt siderne. Nogle har vi haft kørende i 5 år.
Jeps og det er også klart mit indtryk at I er seriøse, da I har 500-600 domæner.
Men kan I ikke kontakte mig så vi kan få tingene afsluttet? For jeg håber da på at I accepterer min accept af den pris varen er udbudt til, nemlig 2.500 for alle domæner. I den private besked sendt til jer, der er mit telefonnummer.