Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

323 klik og kun et salg....kan du hjælpe med at optimere..

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper.

Jeg har lavet teksten lidt større og ændret en del i både søgeord og kampagner..

Så nu vil jeg prøve at lade det kører i et par dage og se hvad der sker..

Jeg fik lige helt nye tanker efter denne tråd og inddirekte inspiration :-)

Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 23:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

De to andre har allerede været lidt inde på det, men skal der flere konverteringer igennem, skal der altid arbejdes med to ting: Markedsføring og Hjemmesiden. Den ene holder ofte ikke uden den anden.

Dårlig markedsføring, men en super hjemmeside - konvertere du ikke godt
Super markedsføring, men en dårlig hjemmeside - konvertere du ikke godt

Så det hele går altid ud på at teste og måle resultater på Markedsføringen og Hjemmesiden - gerne adskilt, eller finder du aldrig ud af hvilke tiltag der rent faktisk virkede. Jeg vil fokusere på markedsføringen, da dette er mit felt. Der findes et hav af måder at markedsfører sig på:

Utallige af søgeord - mange besøg, men lav konverteringsrate
Få præcise søgeord - få besøg, men høj konverteringsrate

Den ene metoder kan sagtens være langt langt bedre end den anden, derfor er det vigtigt du afprøver begge metoder. Problemet med din branche er, at de få præcise søgeord som konvertere rigtig godt, er uhyr dyre at bruge - og mange gange ikke er lønsomt i sidste ende. Det duer ikke at bruge 30 kr. pr. klik, hvis du gennemsnitlig sælger for 20 kr. pr. klik. Hvis du skal bruge præcise søgeord, så hver meget fokuseret på om det kan betale sig - ellers tømmer Google din pengetank.

Hvis du bruger den anden metode, skal du betragte dit arbejde som en tragtmodel. Start så bredt du kan og slus det så ned til de søgeord som rent faktisk konvertere. Det tager tid og penge at finde ud af, men som Nicolaj siger, når man har fundet dem - så holder man dem tæt inde på kroppen. Husk nu at tage forbehold for ental, flertal, stavefejl, synonymer, orddeling, eksakte søgesætninger, fleksible søgesætninger, trends, sæsonsvingninger etc. Jo mere bredt du starter, jo større chancer har du for at finde de gode søgeord.

Jeg håber det har givet dig mere struktur i dit arbejde og en bedre forståelse for hvilke dimensioner man kan arbejde ud fra mht. markedsføringen. Pøj pøj med salget, håber at du kan få langet nogle mobiler over disken Yes

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 08:32

tl:dr

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 08:43

Hej MIkkel,

Hvad er din målgruppe? Det er vigtigt at du arbejder målgruppe orienteret.

Jeg vil mene at dit design ikke er optimeret særlig godt til din side.

Der er helt klart mulighed for at lave noget optimering på dine call to actions.

Det er ellers en god let side :-)

Du er meget velkommen til at skrive til mig på nb@curomedia.dk, hvis du har flere spørgsmål :-)

Held og lykke med optimeringen!
Mvh.
Nikolaj

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:47

Hej Renè

Mange tak for dit super indlæg, det sætter tankerne lidt igang..Jeg har tænkt over det hele skal hænge sammensøgeord - kampagner - landingpades.. og ja der skal nok arbejdes mere med det.. Jeg fik dog igår lavet en masse søgeord som jeg nu kan se er en mulighed, hvor jeg muligvis har fokusere meget forkert endtil..

Hej Nicolal.

Jamen målgruppen er jo unge både mænd og kvinder (nok mest kvinder) fra 18-30.. Tror absolut det er der der ligger flest kunder. 

Hvad tænker du når du siger designet ikke er optimeret til siden ? samt hvad er call to actions ?

Og tak, skulle meget gerne være en nem og overskudelig side

mikkel

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ser er række problemer på din side, hvoraf nogle allerede er nævnt.

1. Google har indexeret 8 af dine 16 sider - bygger du sitet om for tit, eller er det nyt?

2. Du disponerer pladsen lidt sjusket. Der går mange pixels "til spilde" på en høj topbar, der betyder, at tilbuddene i flere tilfælde ligger under skærmens bund, så jeg skal scrolle for at finde dem.

3. Jeg ved ikke, om du bruger forsiden som landingpage - hvis du gør, så hold op med det. Brug den enkelte kategoriside som landingpage. Hver gang du kræver et ekstra klik af dine kunder, er der nogen, der står af.

4. Dine tekster virker lidt tilfældige - der mangler anprisninger af produkterne, og der mangler i høj grad "Call to action." Call to action er den sætning, hvor du fortæller kunden, hvad han skal gøre. Du kan læse lidt om det i mit blogindlæg om salgsbreve - men misforstå mig ikke - du skal ikke til at skrive hele din side som et salgsbrev - du skal bare lige se, hvad Call to action betyder: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2009/09/02/s-230-lg-pr-brev.aspx 

Du kan sagtens tune dit sprog op og gøre det mere salgsorienteret. Læs om "abesprog" i mit blogindlæg om dette - hvis du skrive din side om i "abesprog", vil du konvertere mere: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2009/08/05/brug-bydeform-abesprog-virker.aspx.

5. Det vrimler med stave- og tegnsætningsfejl. Det kan godt give et useriøst indtryk, som kan skræmme kunder væk. 

mvh Hans

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:31

Hej Hans

Mange tak for sit indlæg, meget nyttigt :-) det med at tilbudende ligger for langt ned har jeg opdaget, men jeg er ikke god til HTML og laver det i ren billedvisning (kan ikke få det helt op, men det skal det jo)

Jeg bruger mine undersider til landingpades, dog kun et par stykker der går dirkete til forsiden..

Min hjemmeside er ca. 1 mdr gammel og der er her de sidste dage blevet lagt undersider på, kun mobilsiderne der var der fra dag et.

Det du mener med call to action: Her på siden kan du sammenligne priser, du finder herunder gode tilbud, klik dig ind på selskabernes egen side via de grønne link..Er det i den stil du tænker ?

Stavefejlen er en stor fejl, men kæresten er sat på sagen så de kan blive rettet

Mikkel

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:05

På en side som din, der ikke har noget informativt formål, men kun skal sende så mange kunder som muligt videre til leverandørerne, ville jeg køre en meget mere agressiv stil med udtrk som f.eks.:

FIND DEN BILLIGSTE MOBIL.

KØB DEN NU!

KLIK OG SE, HVOR BILLIGT DET ER I DAG.

osv.

Altså - masser af bydeform og hele tiden fokusere på impulskøb.
Det vigtige er jo at få folk væk fra din side igen, så du tjener penge, ikke :-)

mvh Hans

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 12:12

Hej Hans

Bryder jeg så ikke markedsføringsloven, hvis jeg skriver den BILLIGSTE ? der har været lidt debat om det, men de to andre eksempler er jo et godt bud..

De andre ting du snakkede om har jeg rettet lidt til

Mine mobiler skulle gerne være at finde helt i toppen nu samt der er lidt info tekst (skal laves bedre)

Men du har fulstændig ret, jeg skal bare være mellemmand og have smidt så mange købere videre som muligt..

Så der skal signaleres budskab om et enestående tilbud her og nu og kun idag og så vider

Mikkel

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:18

MikkelFriis.com:
Bryder jeg så ikke markedsføringsloven, hvis jeg skriver den BILLIGSTE ?

Hvis du viser tre mobiltelefoner, som har forskellig pris, vil den, der har lavest pris være den billigste (af dem du viser). I det tilfælde mener jeg ikke, du bryder markedsføringsloven.

Hvis du påstår, at man gennem dig kan købe den billigste mobiltelefon i verden, skal det selvfølgelig være sandt - ellers bryder du markedsføringsloven.

Jeg er ikke jurist, så tag ikke mine vurderinger for den endegyldige sandhed.

mvh Hans

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)