Hej Casper.
Jeg har lavet teksten lidt større og ændret en del i både søgeord og kampagner.. Så nu vil jeg prøve at lade det kører i et par dage og se hvad der sker.. Jeg fik lige helt nye tanker efter denne tråd og inddirekte inspiration :-)
Mikkel |
Hej Mikkel
De to andre har allerede været lidt inde på det, men skal der flere konverteringer igennem, skal der altid arbejdes med to ting: Markedsføring og Hjemmesiden. Den ene holder ofte ikke uden den anden.
Dårlig markedsføring, men en super hjemmeside - konvertere du ikke godt
Super markedsføring, men en dårlig hjemmeside - konvertere du ikke godt
Så det hele går altid ud på at teste og måle resultater på Markedsføringen og Hjemmesiden - gerne adskilt, eller finder du aldrig ud af hvilke tiltag der rent faktisk virkede. Jeg vil fokusere på markedsføringen, da dette er mit felt. Der findes et hav af måder at markedsfører sig på:
Utallige af søgeord - mange besøg, men lav konverteringsrate
Få præcise søgeord - få besøg, men høj konverteringsrate
Den ene metoder kan sagtens være langt langt bedre end den anden, derfor er det vigtigt du afprøver begge metoder. Problemet med din branche er, at de få præcise søgeord som konvertere rigtig godt, er uhyr dyre at bruge - og mange gange ikke er lønsomt i sidste ende. Det duer ikke at bruge 30 kr. pr. klik, hvis du gennemsnitlig sælger for 20 kr. pr. klik. Hvis du skal bruge præcise søgeord, så hver meget fokuseret på om det kan betale sig - ellers tømmer Google din pengetank.
Hvis du bruger den anden metode, skal du betragte dit arbejde som en tragtmodel. Start så bredt du kan og slus det så ned til de søgeord som rent faktisk konvertere. Det tager tid og penge at finde ud af, men som Nicolaj siger, når man har fundet dem - så holder man dem tæt inde på kroppen. Husk nu at tage forbehold for ental, flertal, stavefejl, synonymer, orddeling, eksakte søgesætninger, fleksible søgesætninger, trends, sæsonsvingninger etc. Jo mere bredt du starter, jo større chancer har du for at finde de gode søgeord.
Jeg håber det har givet dig mere struktur i dit arbejde og en bedre forståelse for hvilke dimensioner man kan arbejde ud fra mht. markedsføringen. Pøj pøj med salget, håber at du kan få langet nogle mobiler over disken