Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår man det store frafald i købsprocessen?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

tænkte om nogen havde nogle gode råd til hvordan man fastholder kunderne i at gennemføre købet. Kan ikke forstå at når kunden først har puttet varer i kurven og er på vej mod betaling, hvorfor gennemfører de så ikke. Jeg har fjernet alt overflødigt på siden, menu osv.for ikke at distraherer kunden undervejs, alligevel er det kun ca. 20% af de kunder der har puttet varer i kurven, som gennemfører købet. Hvad stiller jeg op?

Maria

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:02

nu ved jeg ikke hvad du sælger, men min kærste fylder altid varekurven op for at se hvad tingene bliver i alt og det gør hun så på flere sider for at sammenligne priser..

Tror mange kvinder gør det på den måde, det kunne være en af årsagerne..

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:03

Hej Maria.

Hvis du poster et link, vil det være nemmere at komme med konkrete idéer og forslag.

Der er jo en milliard ting som skaber den perfekte købsproces, og det lyder som om du allerede har taget højde for en del af det.

Mvh.

Casper.

Tilmeldt 6. Jun 09
Skrevet kl. 16:07
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:13

Jeg har lige opdaget et par ting:

1. Har du overvejet nogle varer på forsiden? Så folk med det samme får smidt nogle rigtig gode ting lige i hovedet?

2. Den knap der hedder 'Vareinfo' ville jeg ændre til 'Læs mere' eller andet i den stil. Og evt. Lave den grøn.

3. 'Læg i kurv' skal helst være den mest synlige knap, så den skal være størrere end 'Se flere varer'. Du vil jo gerne have folk til at smide den i kurven ;)

4. I selve indkøbskurven er 'Bestil' knappen meget lille. Og jeg brugte mere end 2 sek. på at finde den, hvilket er rigtig negativt. Desuden er den knap som regel helt ude til højre, hvilket internetbrugeren er vant til.

5. Få lavet en mere overskuelig købsproces, så folk kan se hvor langt de er, og hvad de mangler.

6. Få evt. Skrevet 'Problemer? Ring til vores support på XX XX XX XX'.

Det var lige lidt tips og tricks som har hjulpet mig :) Vend meget gerne tilbage med resultatet, om du kan se en ændring.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:19

Det gør du ved at køre splittest igen og igen og igen!

Herudover synes jeg også, at Caspers forslag er gode.

Tilmeldt 6. Jun 09
Skrevet kl. 16:19

Hej Casper,

tusinde tak for hurtig respons,- vil kigge på det og vender tilbage;-)

Hilsen

Maria

Tilmeldt 6. Jun 09
Skrevet kl. 16:26

Tak,

Splittest?

Jeg får hver uge tilsendt en repport, hvor jeg kan se hvor kunderne falder fra, men kan ikke helt se et mønster i den, da det er under forskellige trin på betalingen og til forskellige udveje.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:34

Rosita:

Tak,

Splittest?

Jeg får hver uge tilsendt en repport, hvor jeg kan se hvor kunderne falder fra, men kan ikke helt se et mønster i den, da det er under forskellige trin på betalingen og til forskellige udveje.

Splittest betyder bare at du leder kunden ind i to forskellige købsprocesser. Så den ene ser det ene, og den anden ser noget andet. Og når du så har haft X antal kunder igennem, kan du så se et mønster i hvad der bedst kan betale sig :) Og så kan du fx. Teste om det bedst kan betale sig at der står 'Bestil nu' eller 'Køb nu'.

Det er kontinuerligt arbejde, så man kan altid optimere sin side :)

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 19:50

Hej Rosita

Jeg har 3 ting til din kurv jeg ville vurdere ville få frafaldet til at blive lavere. Om det er rigtigt må du jo så selv efterprøve Smile

• Jeg ville fjerne slet alt knappen i kurven
  • Så ville jeg smide "rabatkode" ind under næste trin af ordreprocessen. Tror nogle kunder bliver irreteret over at man kan skrive en kode hvis de ikke har en - det er en form for forskelsbehandling. Personligt prøver jeg at gemme "rabatkode" lidt under step 2. Ved din kurv er det meget tydeligt at man kan indtaste en rabatkode :)
  • "bestil" ville jeg putte længere ud til højre da det er naturligt for øjet at køre den vej. Og den skal hvis du vil beholde "slet alt" i hvert fald ikke være ens med "slet alt" knappen.

God vind

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)