Lyder smart, men er det ikke lidt 'farligt' at andre end én selv, er registrant for ens domæne? Man har vel egentlig ikke krav på det så....
Du har ikke anden sikkerhed end den som du aftaler med ham der står som trustet.... Det er ulempen ved de restriktioner der er på nogle lande, hvor de kræver lokal adresse.... Indtil videre har det ikke givet os problemer - og været væsentligt billigere end at etabler tysk virksomhed....
Ja, det kunne jeg forestille mig...altså at det er billigere. Jeg ville nok få ondt i maven over det, men så må man jo betale, hvis det bliver aktuelt....
Kravet for .de domæner er blot at der skal være en administrativ kontakt med tysk adresse af juridiske årsager, registranten kan derfor sagtens være en dansk person eller virksomhed. Da kravet er så simpelt stiller domæneregistratoren typisk en administrativ kontakt til rådighed gratis eller mod et mindre gebyr, så ved de fleste der tilbyder registrering af .de domæner vil du sagtens kunne registrere det. Eftersom registranten fortsat er dig/din virksomhed og du derfor ejer domænet er der ikke så store bekymringer ved denne model, i forhold til de domæneendelser hvor det påkræves at ejeren er fra det pågældende land (som f.eks. .no).