Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. kommission og regnskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

er ny bruger her på amino.

Vil høre om, der er nogen med erfaring med salg af kommission.

Hvilken fortjeneste skal man forvente, når man sælger ting, der er i kommission - det samme som, hvis man havde varen i sin butik?

Hvordan gør man i henhold til betaling af moms, så der ikke skal betales moms 2 gange? Skal der oprettes en "speciel' konto?

På forhånd tak for svar - der er godt nok mange spørgsmål, der driller, når man gerne vil starte som selvstændigSmile

Fra Glücksburg
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:54

Godaften,

Jeg vil meget gerne give dig en kommentar vedr. dine spørgsmål, men behøver lidt forklaring til din debat.

Hvad mener du helt præcis mht. "salg af kommission"? Har du vare på lager, som du skal sælge for en virksomhed, og herefter modtager du kommission / provision?

Endvidere ville det være hjælpsomt at vide lidt mere omkring dine produkter, idet der kan være stor forskel på fortjenesten indenfor forskellige varegrupper / kunde segmenter etc.

Mht. spørgsmålet vedr. moms, vender jeg sikkert retur til dig med flere spørgsmål, når jeg har fået lidt mere information fra dig.

Fortsat god aften, MVH, Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Hvis du har varer i kommission, er det jo varer, som du opbevarer for trediemand. Ved et salg afregner du kostprisen til trediemand, og resten er herefter din avance.

D.v.s. det fulde salg går ind med salgsmoms, og så afregner du vareforbruget med købsmoms, så den med moms 2 gange forstår jeg ikke helt.

Hilsen

Tilmeldt 29. Jan 10
Skrevet kl. 15:06

Hej Jesper

Meningen er, at jeg skal sælge tøj via sitet, men uden at have varer på lager. Varerne sendes direkte af designeren til køberen.

Altså jeg sørger for kunder til butikken og shoppingløsning samt betalingsløsning, mens designerne sørger for produkt og forsendelse.

Derfor er jeg i tvivl om, hvordan jeg skal svare moms, da der vil komme penge ind i mit regnskab, som jeg reelt ikke har tjent. Pengene kommer jo først ind på min konto via pbs, men en del af pengene skal jo gå til designeren. Skal hele beløbet så indgå i mit regnskab eller kun den del, der reelt er min fortjeneste?

Jeg køber jo ikke noget, men "markedsfører" nogle produkter. Og er heller ikke helt sikker på, hvad fortjenesten bør være, når tingene fungerer på den måde.

Håber, at jeg har fået forklaret mig nogenlunde.

På forhånd tak for svar.

Mvh. Trine

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Trine.

Den bedste måde du kan gøre det på er følgende:

1. Når du får en ordre i shoppen, køber du varen af designeren og sender en faktura til designeren på købet. Jeg går ud fra at din kunde betaler med dankort i shoppen.

Dvs. du får f.eks. kr. 1.000,- + moms i betaling for varen af din kunde. Du betaler din leverandør designeren f. eks. kr. 500 + moms for varen+ fragt.

2. Du betaler moms kvartalsvis. f.eks for periodn 01.01.10 - 30-03.10  efter den 30.03 afslutter du dit momsregnskab, hvor du fører salgsmoms for sig på en konto og købsmoms for sig på en anden konto og differencen afregner du den 13, maj til skat.

Jeg vil anbefale dig at bruge en dygtig frelance bogholder til dit regnskab, og bruge  alt din tid på at få shoppen til at køre bedst muligt.

I den forbindelse kan jeg anbefale dig at læse E-pusher.

Har du andre spørgsmål må du gerne ringe til mig på tlf. 20848486

Held og lykke

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Glücksburg
Tilmeldt 31. Jan 10
Skrevet kl. 09:41

Hej igen,

Lige endnu et spørgsmål, inden jeg kan give dig et kvalificeret svar: "skal du sælge produkter fra flere designere eller holder du dig til en designer"?

MVH, Jesper

Tilmeldt 29. Jan 10
Skrevet kl. 12:43

Hejsa,

Skal sælge produkter fra forskellige designere.

Fra Glücksburg
Tilmeldt 31. Jan 10
Skrevet kl. 16:05

Hej igen,

Det tænkte jeg nok. Da du ønsker at sælge fra en række designere og ikke en enkelt, må jeg desværre skuffe dig = det bliver den hårde måde. Jeg vil gerne henvise dig til svaret fra "Ander Mikkelsen", som beskriver forretningsgangen fint.

Inden du går i krig, vil jeg dog gerne nævne et par ting du bør have med i dine overvejelser:

E-handel:

Betalingsmodul: Begynd allerede nu at kontakte betalingsmodulsudbydere såsom PBS, Euroline etc., for at se hvad de kan tilbyde dig af betingelser.

Leverandør aftaler: Begynd hurtigt at lave aftaler med de designere du ønsker at repræsenterer. Her skal du også have styr på betalingsbetingelserne til dem (kredit tid).

Hjemmeside: Find et godt firma som kan lave en god og professionel hjemmeside. Hjemmesiden skal også have et salgssystem, således du herigennem kan klare salgsstatistikker, fakturering osv.

Cash Flow: Du skal altid kunne få din økonomi til at hænge sammen, derfor skal du være obs på at få god kredit hos dine designere. PBS, Euroline holder mange gange på dine penge i 30 dage eller lignende, så du skal jo gerne have en længere kredit hos dine designere.

Husk altid på at tingene skal hænge sammen.

Held og lykke.

Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)