Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kreditkontrol af virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan tjekker man om en virksomhed betaler det de skal?

Jeg bor i sverige,  der har jeg bare ringet til kronofogden og fået at vide vad de skylder til staten og private kreditorer.

Hvordan for jeg fat i disse oplysninger i danmark

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:05

du kan kontakte

RKI eller dansk debitor register

Lars

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 11:21

Det koster vel penge?

Man kan ikke kontakte myndigheder og få oplysninger gratis? 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:32

Michael_N1973:
Man kan ikke kontakte myndigheder og få oplysninger gratis? 

Nej!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:42

Michael_N1973:
Man kan ikke kontakte myndigheder og få oplysninger gratis

Nej som der bliver svaret, men hvis du er i tvivl om kreditværdighed, så sælger du da bare med forudbetaling.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 11:46

Nej det er et firma jeg arbejder hos og de har ikke betalt løn til tiden.

Og da jeg tjekkede dem i sverige hade de en masse skattegæld, og man blev frarådet at give kredit til dem.

Kan man begære en virksomhed i konkurs om ens løn ikke bliver udbetalt til tiden?

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:57

Michael_N1973:
Kan man begære en virksomhed i konkurs om ens løn ikke bliver udbetalt til tiden?

Ja det kan man godt, men det er dyrt hvis du selv skal igangsætte det. Hvis ikke du er i fagforening, så kan du jo altid lige tjekke hos Skat  om de har indbetalt A-Skat m.v. for dit personnummer, det kan være det får nogle til at reagere derinde lidt hurtigere end normalt.

Men nu ved jeg ikke hvordan din arbejdsplads har det økonomisk, men det er nok en god ting at melde sig ind i en fagforening så du kan få råd og vejledning derfra. Hvis de er på røven og styrer mod konkurs, så går der et stykke tid før du får noget fra Lønmodtagernes Garantifond.

Fagforeningen kan vejlede dig vedrørende om du skal gå hjem fra arbejde på mandag og vente med at stå til rådighed for virksomheden, og de kan meget hurtigt indsende en konkursbegæring, muligvis hurtigere end Skat gør det.

Men der kan jo også være sket en fejl, du er meget klogere i morgen.

Hvad siger virksomheden?

Køb ren argan olie her

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:05
I så fald skal du have fat i en advokat eller din fagforening.

Når en kreditor hiver en virksomhed i retten grundet manglende betaling, kommer der så ikke en officiel dom som man burde kunne få adgang til? Her tænker jeg både på konkursbegæringer, men også bare almindelige inkassosager?
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:08
Lagersalg123 - JEN:

Ja det kan man godt, men det er dyrt hvis du selv skal igangsætte det. Hvis ikke du er i fagforening, så kan du jo altid lige tjekke hos Skat  om de har indbetalt A-Skat m.v. for dit personnummer, det kan være det får nogle til at reagere derinde lidt hurtigere end normalt.

Skat er vidst meget medgørlige i disse tider, så tror ikke du får dem til at rykke ekstra på næsen ved at kontakte dem. Mange virksomheder (store som små) udskyde jo netop skat når der er rødt på bundlinjen.

Lagersalg123 - JEN:

Men nu ved jeg ikke hvordan din arbejdsplads har det økonomisk, men det er nok en god ting at melde sig ind i en fagforening så du kan få råd og vejledning derfra. Hvis de er på røven og styrer mod konkurs, så går der et stykke tid før du får noget fra Lønmodtagernes Garantifond.

Du skal have været i akasse i minimum et år før de vil "lægge ud" for en udbetaling fra LG.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:13

mtrolle:
Du skal have været i akasse i minimum et år før de vil "lægge ud" for en udbetaling fra LG.

Givetvis, aner det ikke, men det var heller ikke det der var pointen, fagforeninger indgiver gerne konkursbegæringen når en virksomhed ikke betaler løn.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)