Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løsninger til at sælge min bog online efterlyses

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg er ved at være færdig med min bog, som har fået den endelige titel "Ildsjælenes bog". Da jeg har droppet forlaget og besluttet mig for at udgive den selv, går jeg i mange overvejelser om, hvordan jeg teknisk set skal sælge den. Den kommer ikke som e-bog - det egner den sig ganske enkelt ikke til.

Der vil være flere salgskanaler, og flere af dem har jeg tjek på. Men jeg skal også sælge bogen online. Jeg bruger Mono til min egen hjemmeside, og de har ikke webshop-løsninger. Derfor overvejer jeg at få lavet en ny side (hvor jeg har et superdomæne), som kun handler om bogen. Det skulle gerne være muligt at betale med dankort, men jeg kan ikke overskue, hvad udgiften til det vil være.

Jeg vil egentligt bare gerne betale mig fra det (og opretter sikkert en opgave i Amino freelancer), men jeg vil gerne have et indtryk af, hvad det vil koste. Altså med en helt simpelt hjemmeside, hvor der kan betales med dankort. Jeg kan selv stå for at pakke bøgerne og sende dem afsted.

Alternativet vil sikkert være, at jeg bare laver en løsning med bankoverførsel / girokort, hvilket selvfølgelig vil få en del til at falde fra.

Jeg er ret sikker på, at der er mindst én af jer, der har viden nok til at kunne sige, at det kræver bare en wordpress-side med en simpel dankortløsning og det hele vil koste ca. xx kr. (Jeg har ikke selv et hak forstand på det).

Glæder mig til kompetente svar :-)

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:35

Kom lige i tanke om, at jeg hellere må sige, at det ikke behøver at være en wordpress-side. Jeg er sådan set ligeglad - bare det fungerer :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:49

Har du overvejet at benytte Brian Brands www.myll.dk 

Her får du din egen wordpress blog hvor du kan promoverer bogen, og hvor bogen så sælges igennem hans webshop.

På den måde slipper du for dankortløsninger mm, samtidig med du automatisk får noget markedsføring.  

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 10:03

Hej Martin,

Mange tak for dit svar.

Jeg har tidligere kigget meget på myll, da jeg synes, at det er rigtig godt skruet sammen. Men jeg fravalgte muligheden, da jeg besluttede mig for, at bogen ikke skulle udkomme som e-bog, men som gammeldags papirbog.

Nu sidder jeg og prøver at gennemskue forskellige muligheder for at få en webshop, men på trods af gennemlæsning af epusher, en nogenlunde velfungerende hjerne og gå-på-mod, så kan jeg simpelthen ikke gennemskue diverse webshopløsninger.

Der er altd en masse tekniske begreber, som jeg ikke fatter en meter af. Jeg kan ikke gennemskue, hvor meget jeg skal købe, for at have det hele med. Dvs. opsætning, hosting, mulighed for dankort, pbs osv.

Jeg kan godt forstå, at tekniske platforme, programmeringsprog, licenser, pakker og tilkøb er vigtige for sælgerne, når de skal opsætte det, men jeg kan som køber slet ikke overskue det. Jeg vil bare gerne købe en løsning, der gør at jeg kan sælge min bog (og kommende bøger) med dankortbetaling.

Nå, det blev vist til en lille opsang til nogle helt andre end dig. Men jeg kan jo håbe, at der er nogen, der kan hjælpe mig, så jeg kan få brugt nogle penge :-)

Igen tak for dit svar og go' søndag.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy Krabbe:
Jeg har tidligere kigget meget på myll, da jeg synes, at det er rigtig godt skruet sammen. Men jeg fravalgte muligheden, da jeg besluttede mig for, at bogen ikke skulle udkomme som e-bog, men som gammeldags papirbog.

Okay, ja så er det jo helt forståeligt. Men hvorfor udelukke denne mulighed - Du har sikkert allerede bogen som PDF, og det er egentlig det eneste du skal tænke på med myll.dk de sikrer kopisikring og andre ting man skal være opmærksomme på ved e-bøger - Jeg kunne godt tænke mig at høre de tanker du har gjort da du fravalgte ebogen, af ren nysgerrighed :)

Tommy Krabbe:
Nu sidder jeg og prøver at gennemskue forskellige muligheder for at få en webshop, men på trods af gennemlæsning af epusher, en nogenlunde velfungerende hjerne og gå-på-mod, så kan jeg simpelthen ikke gennemskue diverse webshopløsninger.

Nu er du jo lidt special når vi snakker webshops fordi du kun vil sælge et enkelt produkt. Derfor synes jeg ikke nogle af de mest kende løsninger egner sig til dit behov. Så skal de ihvertfald modificeres sådan at der er fokus på dit enkelte produkt. 

Jeg er ikke kendt med om der findes nogle webshops der decideret målretter sig efter webshops med et enkelt eller meget få produkter.

jeg ved at Kristian fra www.cygnet.dk blandt andet har står for systemet bag Thomas Rosenstand system til salg af hans bøger. Måske hans løsning kan tweakes til dit behov.  

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 10:25

Hej igen

Martin Tygsen:
Okay, ja så er det jo helt forståeligt. Men hvorfor udelukke denne mulighed - Du har sikkert allerede bogen som PDF, og det er egentlig det eneste du skal tænke på med myll.dk de sikrer kopisikring og andre ting man skal være opmærksomme på ved e-bøger - Jeg kunne godt tænke mig at høre de tanker du har gjort da du fravalgte ebogen, af ren nysgerrighed :)

Jeg har fravalgt ebogsmuligheden af tre årsager.

1: Min målgruppe har givet udtryk for det.

2: Bogen er særdeles velegnet som gave, og jeg tror ikke, at folk endnu synes, at det er så fedt at sende en fil eller pakke en usb-pen ind som gave endnu.

3: Min fornemmelse og to dage på bogforum siger, at DK ikke er klar til ebøger endnu.

Alt dette kan selvfølgelig diskuteres, men det er noget, jeg har tænkt meget over, og jeg blev nødt til at tage en beslutning for at komme videre. Men det er jo ikke usansynligt, at man kunne gøre begge dele - dvs både ebog og papirbog.

Martin Tygsen:
Nu er du jo lidt special når vi snakker webshops fordi du kun vil sælge et enkelt produkt. Derfor synes jeg ikke nogle af de mest kende løsninger egner sig til dit behov. Så skal de ihvertfald modificeres sådan at der er fokus på dit enkelte produkt. 

Tak! Det er jo lige præcis det, der er mit problem. Jeg vidste det bare ikke :-) Nu kan jeg jo forsøge at lede videre efter shops, der kan bruges til meget få produkter. Alternativt må jeg ty til gammeldags bankoverførsel, for det kan jeg jo gøre gratis.

Martin Tygsen:
jeg ved at Kristian fra www.cygnet.dk blandt andet har står for systemet bag Thomas Rosenstand system til salg af hans bøger. Måske hans løsning kan tweakes til dit behov.

...Og det er jo et sted, jeg kan starte :-)

Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg sælger min bog ret simpelt - en Paypal-betalingsknap og mulighed for bestillingsformular+bankoverførsel, direkte fra mit forlags hjemmeside.

Jeg regnede egentlig med at folk var for forsigtige til at betale på den måde, men det virker fint. Måske gør det en forskel at jeg sælger den gennem mit sociale netværk, eller hvad man nu skal sige - dvs folk køber den fordi de kender nogen, der har købt den, eller har læst min blog eller været på mine kurser osv.

Det ville selvfølgelig være mere optimalt med en PBS dankortløsning, men jeg synes lige jeg ville fortælle at mindre kan gøre det.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 11:00

Hej Sif,

Tusinde tak - det vil jeg bestemt overveje!

Go' søndag til dig.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 12:31

Men jeg overvejer stadig kraftigt at købe en løsning med en simpel hjemmeside og webshop, da jeg har andre bøger og måske produkter på vej. Så hvis der er nogle, der har et godt tip til en ehandelsløsning, lytter jeg meget gerne.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 10:35

Hej Tommy

Tag et kig på Shopify - det kunne være en fin løsning til dit behov. Der findes masser af gratis design templates, som du kan tage udgangspunkt i.

Venlig hilsen
Ole

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)