Og for så lige at inddrage licensdiskussionen kan man så diskutere om det er DR's opgave at levere mainstream (på 3. ligegyldige år) med overflod af personlige interesser, reklame og selvpromovering... |
Mikkel deMib Svendsen:Det er muligt, at du gennem aktindsigt kan finde frem til hvad DR betaler for den samlede produktion, men jeg er sikker på du ikke kan få oplyst hvad Blu betaler for licensen.
Og det er det beløb som DR betaler for at vise X-Factor og derfor prisen. Og ved godt at DR ikke producerer programmet selv, så det var mere en tanketorsk end uvidenhed.
Mikkel deMib Svendsen:Jeg arbejdede meget med både Remee og Carsten i de første 5-10 år af deres karriere, hvor de lavede de fleste af deres produktioner i mit gamle studio (TeenTown). Remee er virkelig godt kvallificeret til opgaven, men Carsetn er nok den stærkeste dommer der nogensinde har været på den type programmer i Danmark.
Egentligt underligt jeg ikke kender dig, for jeg har også været meget tæt på Remee i tidernes morgen og ja han er uden tvivl god for DR at have der, derfor skriver jeg også som jeg gør. Jeg er faktisk ikke enig med dig i at Carsten er god for programmet, og der er intet personligt i det, men jeg synes bare ikke han besidder en karisma som er stæk nok til den type tv. At han har kvalifikationerne er indiskutabelt, for det har han. At du tilskriver han de evner som m.h.t. "pop markedet" det er jeg ikke enig i. Han har produceret for nogen af de store og han tjener penge, men han er ikke ligeså meget på den scene som man giver ham kredit for.
Slutteligt, bemærk at jeg ikke kritiserer programtypen, men fastholder at i forhold til de engelske og amerikanske produktioner (X-factor og AI) så er det amatøragtigt det der laves i DK, og 2010 udgaven er produktionsmæssigt gabende kedelig og dårlig.
Hvis du kender Remee så godt (ikke at jeg påstår du ikke gør), så kan jeg ikke forstå du ikke kan se at han i udsendelserne ikke er tilfreds, det burde du. Jeg er sikker på han ikke er på næste år, hvis ikke han får større indflydelse på dommerpanelet.