Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betaler DR for X Factor?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

DR levere det, som seerne vil se. De er lidt ligesom formiddagsaviserne...

Og så længe mange vælger at se X-Factor, så længe vil de producere showet evt med nogle tilpasninger...

Og for så lige at inddrage licensdiskussionen kan man så diskutere om det er DR's opgave at levere mainstream (på 3. ligegyldige år) med overflod af personlige interesser, reklame og selvpromovering...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:50

Mikkel deMib Svendsen:
Det er muligt, at du gennem aktindsigt kan finde frem til hvad DR betaler for den samlede produktion, men jeg er sikker på du ikke kan få oplyst hvad Blu betaler for licensen.

Og det er det beløb som DR betaler for at vise X-Factor og derfor prisen. Og ved godt at DR ikke producerer programmet selv, så det var mere en tanketorsk end uvidenhed.

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg arbejdede meget med både Remee og Carsten i de første 5-10 år af deres karriere, hvor de lavede de fleste af deres produktioner i mit gamle studio (TeenTown). Remee er virkelig godt kvallificeret til opgaven, men Carsetn er nok den stærkeste dommer der nogensinde har været på den type programmer i Danmark.

Egentligt underligt jeg ikke kender dig, for jeg har også været meget tæt på Remee i tidernes morgen og ja han er uden tvivl god for DR at have der, derfor skriver jeg også som jeg gør. Jeg er faktisk ikke enig med dig i at Carsten er god for programmet, og der er intet personligt i det, men jeg synes bare ikke han besidder en karisma som er stæk nok til den type tv. At han har kvalifikationerne er indiskutabelt, for det har han. At du tilskriver han de evner som m.h.t. "pop markedet" det er jeg ikke enig i. Han har produceret for nogen af de store og han tjener penge, men han er ikke ligeså meget på den scene som man giver ham kredit for.

Slutteligt, bemærk at jeg ikke kritiserer programtypen, men fastholder at i forhold til de engelske og amerikanske produktioner (X-factor og AI) så er det amatøragtigt det der laves i DK, og 2010 udgaven er produktionsmæssigt gabende kedelig og dårlig.

Hvis du kender Remee så godt (ikke at jeg påstår du ikke gør), så kan jeg ikke forstå du ikke kan se at han i udsendelserne ikke er tilfreds, det burde du. Jeg er sikker på han ikke er på næste år, hvis ikke han får større indflydelse på dommerpanelet.

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:39

Lagersalg123 - JEN:
Egentligt underligt jeg ikke kender dig, for jeg har også været meget tæt på Remee i tidernes morgen

I 13 år drev jeg Danmarks ubetinget førende - og første, pladestudie med meget fokus på den dengang begyndende klub-scene. Du kan læse lidt mere om det miljø dengang i dette interview: http://det-dur.dk/detdur/interviewmib1.html. Remee dukkede første gang op i studiet da han var ret ung og bl.a. blev brugt en masse af Kenneth Bager, som jeg lavede de fleste ting med dengang Dr. Baker tiden. Der gik han stadig i folkeskolen, men stod så om natten i studiet og blev mildt sagt den hårde skole. Vi lavede også SOS og mange andre ting med Remee i årene efter.

Om du kan lide Carsten på skærmen eller ej er nok en smagssag, men en af hans helt klare talenter - og der hvor han har bevist sig selv utallige gange, er netop ved at kunne se nogle muligheder i noget, som andre ikke har kunne se på samme måde - og så få succes med det. En af de første gange det for alvor battede var måske da han og Mik breakede Living Color i Europa med deres remix (hør den lange version her:

).

Lagersalg123 - JEN:
Hvis du kender Remee så godt (ikke at jeg påstår du ikke gør), så kan jeg ikke forstå du ikke kan se at han i udsendelserne ikke er tilfreds

Og til det må jeg svare... at hvis du vidste hvordan et koncept-program som X-Factor klippes samme, så vil du vide at det forholder sig nogenlunde ligeså objektivt til virkeligheden, som Ekstra Bladet :)

Det billede der tegnes af de "karakterer" (dommere, artister og statister) der deltager er i høj grad manipuleret i klip og teknik for at opnå lige det udtryk der ønskes. At drage konklussioner om hvordan nogen som helst har det i virkeligheden ud fra det vi får lov at se - og måden vi ser det på, har jeg ikke noget behov for.

Det samme gælder en vurdering af de sangere vi ser nu.

Lagersalg123 - JEN:
Jeg er sikker på han ikke er på næste år, hvis ikke han får større indflydelse på dommerpanelet.

Uanset hvad tvivler jeg på du ser ham på showet til næste år. Jeg tvivler på, at han har lyst til at gro fast i en rolle som "X-Factor dommer" - og alternativet er jo ikke en plads i arbejdsløshedskøen :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:49

Mikkel deMib Svendsen:
I 13 år drev jeg Danmarks ubetinget førende - og første, pladestudie med meget fokus på den dengang begyndende klub-scene.

Var det studiet der lå gennem porten på Gl. Kongevej?

Det var vist det som, var det SONY og UNIVERSAL? - sendte kunstnere ind til når de havde fået kontrakter og skulle indspille...Men ellers var jeg en del i Sweet Silence og det i NV (var det Rentemestervej eller deromkring) som jeg ikke husker navnet på.

Men sjovt nok, for det er som om din eksit er lige omkring årene for min indtræden. Og efter SOS der rodede Remee med en del småting på 3. sal sammen med Jesper Wennick også på Gl. Kongevej...

Anyway sjovt så lille verden kan være til tider Smile

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:09

Lagersalg123 - JEN:
Var det studiet der lå gennem porten på Gl. Kongevej?

Ja det var mig der sammen med min partner startede og ejede TeenTown Studio. Vi lå i de fleste år på Gl. Kongevej 47 - hele baghuset var studier. Vi lå øverst. Nedenunder lå Hookfarm, og i bunden havde Jesper Ranum sit sted. Vi lavede mest club og andre lidt "skæve" genre. Hookfarm var mere traditionelt rock'n roll studio og Ranum lavede næsten kun reklamemusik.

Universal kom først sent ind i billedet - dengang var de slet ikke rigtig aktive i Danmark. Det var MEGA der rykkede på club markedet og Carsten Willer der styrede de førende på Hip Hop scenen. Sony var dengang mest til de traditionelle genre. Jeg tror faktisk først det var med Øst Kyst Hustlers at de begyndte at åbne sig for noget der bare mindede om nye tider :)

Særligt MEGA var nok det mest progressive selskab dengang. Det var dengang Martin Dodd var A&R. Han er nok det største A&R talent Danmark nogensinde har fostret. Den mand har de vildeste øre for hvad der kan sælge.

Medley Records - og senere EMI kom lidt hurtigere med - og der kom fut på da Carsten, Mik og Jeppe startede Soulpower som label.

Jesper Wennick kom ind i billedet de sidste år på Gl. Kongevej - han lejede sig ind oppe hos os og vi havde en samarbejdsaftale om en masse produktioner, der blev mikset i vores A-studie.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:12

Lagersalg123 - JEN:
og det i NV (var det Rentemestervej eller deromkring) som jeg ikke husker navnet på.

Det var nok i Sun Studio på Birkedommervej hos Svend. 

Nå, men jeg kan godt lide X Factor, hvis man ikke kan skille skæg fra snot, kan man jo bare zappe væk. Synes det komisk med folk som hidser sig op , fordi den nye Miles Davies ikke dukker op.

Men det orker jeg heller ikke diskutere :-)

God weekend

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:40

Jimi Hove:
Det var nok i Sun Studio på Birkedommervej hos Svend. 

Yep - U got it..

Jimi Hove:
Nå, men jeg kan godt lide X Factor, hvis man ikke kan skille skæg fra snot, kan man jo bare zappe væk. Synes det komisk med folk som hidser sig op , fordi den nye Miles Davies ikke dukker op.

Præcis, talentmassen er som den er Smile

Min anke på årets udgave går på at jeg ikke har set så elendig en produktion længe, på så "stort" et underholdningsprogram, men kan være DR får hvad de betaler for. Og da jeg synes det, er det jo også fordi jeg ser det Smile

Og god weekend til dig også.

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:59

I forhold til den målgruppe de vil ramme, er det nu en ret god produktion. Det viser seertallene jo også. De lyver aldrig som man siger.

Tro mig der er meget underholdning jeg ikke kan klare. Men så skiller jeg mine personlige følelser ud af det, og ser professionelt på det.

Jeg elsker det koncept. Den lille mand med en drøm. At sansynligheden for at man finder noget rigtig godt, så stort set er ikke eksisterende, er en anden sag. Jagten på drømmen , er konceptet. Ikke musikken. Og det ved man godt på forhånd fra produktionsselskabets side af. Og producerer derefter.

Flot arbejde ! :-)

Ps:

Min favorit er ham den langhårede Thomas. Cool fyr med god ydmyghed.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 01:25

Uden at vide noget om det, så må det vel være meget billigt at producere den form for underholdning. Jeg mener - Materialet står i lange køer, og endda gratis ?

Mikael Bertelsen kom engang med en profeti i "Bertelsens Talkshow" på DR2. Han sagde: At i år 2020 vil der være flere kendte end ukendte danskere . Jeg tror han får ret Wink

@ Mikkel

"Jeg arbejdede meget med både Remee og Carsten i de første 5-10 år"

Så ved du måske, om Remee virkelig havde en mobiltelefon da han var fjorten, som han påstår i TDC-reklamen Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:28

John J:

Så ved du måske, om Remee virkelig havde en mobiltelefon da han var fjorten, som han påstår i TDC-reklamen Smile

Var mobiltelefonen opfundet dengang? Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)