Nu har jeg læst de forskellige svar igennem og en del af dem vil jeg da tage til efterretning, men der er stadig noget der undre mig.
Folk har travlt med at punke os fordi vi ikke har skrevet en fuldt detaljeret beskrivelse af projektet, men som jeg skrev tideligere, så ville man kunne få det hvis man kontaktede os. De andre gange vi har søgt efter en programmør, har vi fået en del useriøse henvendelser, så den skrabede beskrivelse af projektet var et forsøg på at undgå disse. Jeg var da også klar over at det måske ikke ville tiltrække proffer, men som sagt var det et forsøg. At det så har givet en masse svar med ris og ros, som jeg helt sikkert kan bruge, er jo bare en side gevinst. Dog er der noget der undre mig:
Folk har travlt med at fortælle at vi aldrig vil kunne udkonkurrere QXL, Ebay m.m. for de er store så vi kan lige så godt glemme det???????
Vores plan er nu heller ikke at blive større end QXL og Ebay tilsammen men bare tilbyde et alternetiv til dem. Hvis jeg ville åbne en kiosk ville det jo også være naivt at tro at jeg ville kunne udkonkurrere Bilka, Føtex, Kvickly m.m., men alligevel findes der masser af små kiosker.
Folk siger at det er umuligt at komme igang for under 100.000,- hvis vi bare skal have en nogenlunde side????
Vi har idag modtaget tilbud fra 2 programmører, som ville kunne have en side oppe at køre for under 25.000,-. Godt nok er siderne bygget ud fra et eksisterende script, men vi kan få design som vi vil og de fleste af de funktioner vi efterlyser. Vi vil dog denne gang være mere kritisk hvis det bliver denne mulighed vi prøver igen. Desuden er der kommet mail fra 3 ejere af eksisterende auktionsider, som enten er interesseret i et samarbejde eller i at sælge, så det kan sagtens lade sig gøre at komme igang for under 50.000,-
Vi er ikke i tvivl om at projektet nok skal komme op at køre inden for den nærmeste fremtid og at der er grobund for siden. Hvis vi ikke troede 100% på ideen og havde undersøgt, om der ville være plads til sådan en side, ville vi aldrig være gået i gang.