Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk faktura og rykkerprocedurer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ledt og ledt efter et nemt system til at holde styr på debitorer.

Jeg sender alle faktura via mail, og når jeg har afsendt en faktura vil jeg gerne slippe for at skulle tjekke om den er betalt og sende rykker og alt det der.

Findes der ikke et nemt og tilgængeligt system der selv kan styrer den del? Altså hvis fakturaen ikke er betalt så sendes rykkeren helt automatisk.

I min søgen er jeg faldet over dette www.xero.com - men så skal man have nogle feeds eller lign. med alle sine posteringer fra banken og det har jeg aldrig hørt om i danske banker. Alternativt kan man selv uploade en fil med posteringerne, men så synes jeg meningen forsvinder.

Skal man helt i ud i alt det der med FI-numre og det dejligt nemt og forholdsvis billigt at have med at gøre?

Er der nogen der bruger eller kender en god løsning?

Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:36

Bump....

Slet ingen der kender eller bruger noget smart?

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:45

hvis dine kunder betaler med et kreditkort via et link fx i emailen, så kan det godt lade sig gøre. Ellers roder du dig ud i et stort show med pbs/FI-kort osv., som alligevel i sidste ende bør afstemmes manuelt.

Alternativ - hyr en bogholder, evt. freelance som kan afstemme for dig løbende og giv vedkommende et konto-kig adgang til din bank. Dvs. "se men ikke røre".

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 20:03

Hej,

Helt automatisk kan det jo ikke blive. - Men du udsteder din faktura via e-conomic, og derefter indlæser dine bankposteringer vil det hurtigt kunne blive bogført. og du klikker dig blot ind på rykker - også vil den komme op med de kunder der skal have en rykker, og så klikke du på send. det er ihvertald delvis automatiseret.

En fuld integration vil være svær at lave når dine kunder indbetaler via bank, da selvom du skriver de skal skrive faktura nummeret i betalingen, er det ikke alle der gør det.

DBH Martin, Vinther & Co.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:10

Godt svar martin !
det er sådan vi kører det...
og som martin skriver kan du aldrig undgå at der er nogen der "glemmer " at skrive fakture nr på betalingen eller sktiver andet der.

det bliver lidt lettere med FI da de så altid betaler via FI nummeret
og på den måde vil den tage alle med.
dette gørkun rykker/opfølgningen lidt lidt lettere så er det jo op til dig og vurdere om du sender nok faktura til at det kan betale sig :)  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)