Det som er er det største problem med alle sikkeredsteknologier er falsk sikkerhed.
Problemet med falsk sikkerhed er at man opdager en teknologi man ser som fantastisk sikker, hvilket den også er. Problemet er bare at man så tager sine parader ned, og når "angrebet " så kommer bliver det 100 gange større og mere brutalt fordi folk er blevet trukket ind i en falsk tryghedsfølele.
Jeg ser sikkerhedsprodukter som dette som en af de største trussler mod sikkerheden fordi folk tror de er sikre, hvilket de aldrig vil være.
Et godt eksempel er chip i vores dankort som mange mennesker fejlagtigt tror ikke kan kopires, og som regeringen og banker har gjort til en kæmpe ting. Det holder bare ikke, jeg har personligt en maskine der læser og laver chipkort og ville nemt kunne udnytte det.
Fordi så mange tror det er sikkert med chip ville jeg meget nemmere kunne gøre det, end hvis folk vidste det var muligt. Jeg ville desuden kunne gøre det med langt flere personer, og hive langt flere penge ud af det. Hvilket er et andet problem.. Når sikkereden øges bliver gevinsten større.
Hvis alt data og alle penge lå et sted fordi folk mente det var sikkert, ville det være den største og nemmeste gevinst at gå efter. Når du havde knækket koden ville du have totalt frie tøjler til alles penge.
Dette gælder også med jeres fingeraftryk betaling. Der findes teknologier der kan tage et fingeraftryk på et glas og bruge dette til at lave en model af den pågælende finger, som kan bruges til at åbne låse der kræver fingeraftryk.
En kriminelt ville altså med god teknisk viden kunne tømme din bankkonto blot ved at stjæle et glas du har drukket af i byen. Og hvordan ville du bevise det ikke var dig der havde gjort det. Det var dit fingeraftryk der hentede pengene.
Dette gælder ALLE sikerhedsteknologier og der vil aldrig findes noget der kan beskytte os mod svindel. bedrageri og tyveri. Der kan dog laves ting der gør det rigtig svært, men det vil som beskevet give den falske tryghed og en grovere ydnyttelse når den kommer, samt problemer med at bevise det ikke var os der lavede købet.