Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket regnskabsprogram til webshop

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg surfer rundt for at finde det bedste regnskabsprogram til at holde styr på webshoppens regnskab. Det vigtigste - udover brugervenlighed - er et godt lagersystem. Jeg er ikke sikker på om min webshopløsning (Easyflow) har integration med nogle ERP systemer, men får det til e-conomic på sigt.

Krav:

god lagerstyring, flere regnskaber, brugervenligt, konkurrencedygtigt på prisen...

Nogle erfaringer?

....og tak Anette Sand for din side mitregnskab.dk. Jeg mangler bare nogle erfaringer med lagersystemerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46

Jeg bruger SummaSummarum. Det er ikke så mange posteringer jeg skal lave, men jeg er fint tilfreds med det.

Jeg synes det er meget brugervenligt, og nemt at komme i gang med. Det er også muligt at lave flere regnskaber.

Du kan prøve at downloade gratis versionen, for at se om det er noget for dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50

Jan Elmar:

Jeg bruger SummaSummarum. Det er ikke så mange posteringer jeg skal lave, men jeg er fint tilfreds med det.

Jeg synes det er meget brugervenligt, og nemt at komme i gang med. Det er også muligt at lave flere regnskaber.

Du kan prøve at downloade gratis versionen, for at se om det er noget for dig.

Hej

Jeg er ening med Jan, idet dette regnskabssystem er let og overskueligt. Lagerstyringen virker også enkel, så man i en opstartsfase ikke skal bruge alt for mange kræfter på denne del.

Med venlig hilsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:33

Lagermodulet i SummaSummarum er superlet at bruge, og man har fuld kontrol - det er let at lave både pris- og lagerregulering. Men der foregår ingen automatisk overførsel mellem status og drift, som der ellers gør i de fleste programmer.

Det vil sige, at når man lægger et antal varer på lager og herefter begynder at sælge af dem, så falder antallet i lageroptællingen. Men det viser sig ikke i bogføringen: Der bliver altså ikke automatisk bogført et vareforbrug. Denne del skal laves manuelt, f.eks. en gang månedligt.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 08:57

Tak for svarene. Det virker som om Summa kunne være en mulighed. Er der nogen der har erfaring med e-conomics lagermodul?

Fra København S.
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 10:20

Maya - www.lauraamalie.dk :

Er der nogen der har erfaring med e-conomics lagermodul?

Hej

e-conomic's lagermodul er nemt og giver rigtig godt lager styring, og kan snakke sammen med nogle webshop systemmer, så hvergang en vare sælges opdateres lagerbeholdning. Men lager moduler kræver lidt tilvænning da det er et "stort" modul som kan mange ting.... og man skal have en klar strategi fra starten :)

Skriv gerne for mere info - DBH Martin

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:41

Jeg kan varmt anbefale e-conmoic. hvis ikke den har integration kan det let laves ;)

med hensyn til flere regnskaber sov. kan man til e-conmic få et administrator modul med dem kan du let skifte mellem regnskaber.

med hensyn til lagerstyring, skal du i de små system ikke forvente at du kan en masse advanceret.
her tænker jeg på fifopriser på varepartier osv. der skal du op i et stører system.

men ud over det så virker lager ok i e-conomic, men det er nok også et af de moduler til e-conomic som du skal forvente der sker lidt med i fremtiden.

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Skrevet kl. 12:15

Hej Martin,

Har du da nogen fif omkring lagerstyringen? Og hvad tænker du på med strategi? Hvilke ting skal jeg overveje inden jeg går igang med modulet?

Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 12:27

Jeg har kørt med Stones i et par år lige indtil årsskiftet, hvor jeg har skiftet til e-conomic.

Jeg oplevede tit, at Stones lagersystem ikke fungerede ordentligt. Hvis jeg havde lavet en ordre og reserveret nogle varer, men senere slettede ordren, så blev det reserverede beløb ikke slettet på lageret. Noget der irriterede mig meget - Men kan være at de har fået fixet det i den nyeste version.

Jeg har langt fra fortrudt at jeg er skiftet til e-conomic. Som tidligere nævnt i andre poster, så trækker den selv vareforbrug fra, hvilket hele tiden giver en god status af, hvor meget du har tjent i denne måned.

Samtidig viser den DB når du laver en faktura, så du har et større overblik over, hvor meget du tjener på en enkelt ordre.

Fra København S.
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:41

Maya - www.lauraamalie.dk :

Har du da nogen fif omkring lagerstyringen? Og hvad tænker du på med strategi 

Du skal lave en plan for meget at du vil benytte, min erfaringen er hvis du starter med at lave bestillinger til dine leverandør i e-conomics lagermodul så forsæt med det, for det giver et godt overblik over hvad er på lager, hvad er på vej, og hvor meget skylder jeg til kunder.

Men du kan også vælge blot at registrerer dine leverandør fakturaer i systemmet - og så få lager opdateret når varerne bliver leveret.

- Men en kombi af de to gør at det bliver meget uoverskueligt. - er min erfaring.

Jeg vil klart anbefale nummer et, så er du 110 % sikker på at alt er korrekt lagerstatus, kostpris osv.

Så vælg hvordan du vil styre dit lager - inden du starter.

.... En anden god ting i e-conomic - er at det tager fragt omkostninger og gebyrer og fordeler det ud på varerne, så du får en mere "rigtig" kostpris :) - Det var en af plus siderne ved modulet - igen efter min mening :)

DBH Martin

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)