Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vurdering af it udstyr samt andre aktiver

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med overgang til aps, så skal vi ha vurderet vores it udstyr, hjemmeside, programmer osv.

Hvilke personer kan man anse for at være kvalificerede til vurdering af IT udstyr servere osv. ?

Især med hjemmesiden, nu har jeg kodet mange tilføjelser til dette men har ikke gevet mig selv løn for dette, men det har da en betydelig værdi af sidens funktion
Vi betalte x antal kroner for siden da vi fik den men har selv vider udviklet den.

Rasmus Svensson

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:22

Vurderingen skal gå på hvad det kan indbringe ved et salg.

At hjemmesiden har taget 700 udviklingstimer som en konsulent vil skulle have 1495 kroner i timen for at lave kan du ikke bruge til så meget hvis den reelle salgsværdi ligger på 10.000 for siden og de underliggende systemer.

Du slipper ikke omkring revisoren i forhold til den erklæring der skal vedlægges anmeldelsen til e&s så vidt jeg ved.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:25

Hej

Det kommer an på hvad din revisor kræver.

Det er nemlig revisoren der skal skrive under på at de nævnte aktiver har den værdi som de bliver indført med i Aps'et (der skal laves en revisor påtegning til aktiverne).

Men helt generelt så vil det hjælpe med en vurdering fra en sagkyndig (ved ikke hvem det lige kunne være). og langt bedre hvis du kan finde ud af hvad anskaffelsesprisen eller salgsprisen ville være. med andre ord, hvis du ønskede at sælge udstyret hvad ville prisen så være, og hvordan kan du vise/bevise at den ville være det..

mvh.

Benjamin

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 21:25

pt køre vi uden revisor. men den lokale revisor har absolut nada forstand på it udstyr efter som det er mig der skal der over hver gang der er problemer.

men skal jeg kontakte et firma som kan programmere et tilsvarende system og få en pris ?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:28

Rasmus Svensson:

men skal jeg kontakte et firma som kan programmere et tilsvarende system og få en pris ?

Bedre hvis du kan finde en salgspris, hvad ville andre købe de nævnte artikler/programmer for..

Mvh.

Benjamin

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 21:30

hvor finder jeg evt sådanne personer med erfaring af salg af hjemmesider

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 21:32

kan jeg evt bruge dba, qxl, ebay osv. til at vurdere mulige salgs priser på edb udstyr

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 22:37

Rasmus Svensson:

kan jeg evt bruge dba, qxl, ebay osv. til at vurdere mulige salgs priser på edb udstyr

Ja, det er en god måde at sandsynliggøre hvilke priser tilsvarende udstyr handles til på brugtmarkedet.

Angående dit website så er det noget mere abstrakt, da det jo netop ikke er udviklingsprisen der tæller men den værdi siden har for en given køber.

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 22:40

så man skal ikke regne med at tælle hjemmesiden med som en værdi ?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 22:47

Rasmus Svensson:

så man skal ikke regne med at tælle hjemmesiden med som en værdi ?

Jo da, hvis det er et website der kan sælges eller der oppebærer en indtægt.

Tænk på at de værdier i skyder ind i selskabet skal stå som sikkerhed i form af egenkapitalen, så hvis i måtte ende i noget snavs og hæfte for noget i selskabet, så er det meningen at kreditorene skal kunne udrede 125.000 af de aktiver i stiller som sikkerhed.

Sådan, kort fortalt.

Så hvis ikke siden forventes at kunne sælges og indbringe XX.XXX kroner skal du nok ikke forvente at få en revisor til at godkende det.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)