Tjek lige med SKAT herhjemme... Der kan være en risiko for dobbeltbeskatning. Nu ved jeg ikke hvilken selskabsform du kører med. Men tjener du penge i både DK og S, skal du betale skat i begge lande.
Du er vel bekendt med at det ikke hedder gi pote på svensk ikke sandt?
/Jesper
Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl
Lidt kan der måske nok være om snakken men det vil så være et lempelsesspørgsmål. Taler vi om en personlig virksomhed kan det dog munde ud i en dansk skat på bundlinien og svenske arbejdsgiverafgifter hvilken er en ret grim blanding. Taler vi om et dansk selskab er selskabet ikke skattepligtig til DK af overskud af faste driftssteder i udlandet.
Lidt kan der måske nok være om snakken men det vil så være et lempelsesspørgsmål.
Ved en dansk personligt firma som bruger reglerne om fjernsalg og med fast driftssted i Danmark??? Lad os nu ikke gøre det mere kompliceret for trådstarter end det egentlig er....
Jeg har lyttet med og for lige at runde op for prins knud (mig selv)..
Den svenske og danske momssats er ens, så man kan ligeså godt smide dansk moms på når det alligevel bliver sendt fra Danmark. Hvis man betaler for fragtudgifterne hos et dansk firma, er der slet intet anderledes ved salget end hvis det var en dansk kunde (i Danmark) man sendte til. Korrekt?
Lidt kan der måske nok være om snakken men det vil så være et lempelsesspørgsmål.
Ved en dansk personligt firma som bruger reglerne om fjernsalg og med fast driftssted i Danmark??? Lad os nu ikke gøre det mere kompliceret for trådstarter end det egentlig er....
Ja hvis virksomheden har fast driftssted i DK (og den vurdering er kompliceret når vi snakker om websider og internetbaserede virksomheder) men lad os bare forudsætte at det ikke er tilfældet.
Nu har der jo været lidt forskellige holdninger og meninger, men jeg summerer lige: Jeg kan køre hjemmesiden i Sverige med fast driftssted i Danmark (kan ikke se hvorfor det er svært at vurdere om vi har det, da vi da sidder 2 mand på kontoret midt i Århus). Så svarer jeg dansk moms af det vi tjener i Sverige pga. reglerne om fjernsalg, men hvis jeg omsætter for mere end 350.000 kr, så skal jeg lave et svensk selskab. Har jeg ikke fået essensen med?