Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af side i Sverige, moms og skat?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tjek lige med SKAT herhjemme... Der kan være en risiko for dobbeltbeskatning. Nu ved jeg ikke hvilken selskabsform du kører med. Men tjener du penge i både DK og S, skal du betale skat i begge lande.

Du er vel bekendt med at det ikke hedder gi pote på svensk ikke sandt?

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Hornslet
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:30

Hej

Tak for dit svar, jo vi er bekendt med at det ikke hedder gi pote på svensk, vi vil lave nyt navn i Sverige, men er ikke kommet på det rigtige endnu

Mvh Heinz

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34

Hmmm...hvilken skat?

Driftsstedet er DK, og firmaet er ikke registreret i S!

/peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:18

Lidt kan der måske nok være om snakken men det vil så være et lempelsesspørgsmål. Taler vi om en personlig virksomhed kan det dog munde ud i en dansk skat på bundlinien og svenske arbejdsgiverafgifter hvilken er en ret grim blanding. Taler vi om et dansk selskab er selskabet ikke skattepligtig til DK af overskud af faste driftssteder i udlandet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:14

Skattekonsulenterne:
Lidt kan der måske nok være om snakken men det vil så være et lempelsesspørgsmål.

Ved en dansk personligt firma som bruger reglerne om fjernsalg og med fast driftssted i Danmark???  Lad os nu ikke gøre det mere kompliceret for trådstarter end det egentlig er....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32

Korrekt...Henrik........Der er ikke nogen problemer......har flere, der kører på denne måde!

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03

Jeg har lyttet med og for lige at runde op for prins knud (mig selv)..

Den svenske og danske momssats er ens, så man kan ligeså godt smide dansk moms på når det alligevel bliver sendt fra Danmark. Hvis man betaler for fragtudgifterne hos et dansk firma, er der slet intet anderledes ved salget end hvis det var en dansk kunde (i Danmark) man sendte til. Korrekt?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

Yep!

/peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:45

Henrik Krogh:

Skattekonsulenterne:
Lidt kan der måske nok være om snakken men det vil så være et lempelsesspørgsmål.

Ved en dansk personligt firma som bruger reglerne om fjernsalg og med fast driftssted i Danmark???  Lad os nu ikke gøre det mere kompliceret for trådstarter end det egentlig er....

Ja hvis virksomheden har fast driftssted i DK (og den vurdering er kompliceret når vi snakker om websider og internetbaserede virksomheder) men lad os bare forudsætte at det ikke er tilfældet. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Hornslet
Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:24

Hej igen

Nu har der jo været lidt forskellige holdninger og meninger, men jeg summerer lige: Jeg kan køre hjemmesiden i Sverige med fast driftssted i Danmark (kan ikke se hvorfor det er svært at vurdere om vi har det, da vi da sidder 2 mand på kontoret midt i Århus). Så svarer jeg dansk moms af det vi tjener i Sverige pga. reglerne om fjernsalg, men hvis jeg omsætter for mere end 350.000 kr, så skal jeg lave et svensk selskab. Har jeg ikke fået essensen med?

Heinz

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)