hej Finn, jeg opdagede fornylig at google har et antal links til min side, mens seosupporter har et meget højere antal links regnet med.
kan forstå at google kun regner de links med som den også bruger til rangering, mens seosupporter og yahoo siteexplorer f.eks regner alle links med også no follow links.
har kørt nogle banner reklamer med no follow links pga googles retningslinier om betalte links, og der eksploderede mine links i seosupporter og yahoo siteexplorer mens google stort set var uændret lang tid efter.
Google ønsker ikke at være oplysningscentral for data der kan bruges mod eller af konkurrenter, de har derfor valgt kun at vise et lille udkast af dine links.
Hvis Google kun regner de sidder med, den bruger pageranking, så kan man måske bruge tallet som en google vurdering af de link man har til siden, så kan man jo godt bruge det til en " google kvalitetsvurdering af sine links ?
Google ønsker ikke at være oplysningscentral for data der kan bruges mod eller af konkurrenter, de har derfor valgt kun at vise et lille udkast af dine links.
jeg er ret sikker på ingen andre kan se dine egne links i google webmaster værktøjer når du er logget ind! med din email
trådstarter nævner google webmaster værktøj og ikke søgemaskine resultater
Nej det har du ret i, kom bare i tanke om en video jeg så med matt cutts fra google, der kom med netop denne udtalelse. Det har dog som du nævner nok være på selve google.
Hvis Google kun regner de sidder med, den bruger pageranking, så kan man måske bruge tallet som en google vurdering af de link man har til siden, så kan man jo godt bruge det til en " google kvalitetsvurdering af sine links ?
De bedste hilsener
Finn
hej finn, det tror jeg nu ikke, da google (læs webmaster værktøj) regner alle links med som ikke er no follow, dine links kommer som regel fra kvalitets sider og mindre relevante sider, som regel et meget stor mix, google regner stadig et link med som er fra en ikke relevant side medmindre der er no follow på.
men egentlig fint at man ser to forskellige former for link tælling, da der er en kæmpe forskel på resultaterne, derfor skal man heller ikke gå ned med flaget hvis ens konkurrenter har millioner af links til sin side, de fleste af dem kan jo være genereret fra banner reklamer der bliver vist f.eks 100 gange om dagen på forskellige undersider på et site, og de bliver ikke talt med når google skal indeksere et keyword, så måske er der slet ikke så mange links man går og regner med og kan stadig komme til at rangere fint på et keyword med kun en minimal indsats af hvad der umiddelbart kræves i forhold til de antal links man skal ud og lave set ud fra konkurrentens antal links :-)
hej Finn, jeg opdagede fornylig at google har et antal links til min side, mens seosupporter har et meget højere antal links regnet med.
I SEO Supporten rapporteres BÅDE de links som de enkelte søgemaskiner rapporter SAMT den samlede mængde på tværs af dem alle. Sådan fungerer SEO Spuglass og andre linkværktøjer i øvrigt også :)
Yahoo rapporterer langt flere links end Google (offentligt) og derfor vil Yahoo normalt udgøre langt hovedparten af det samlede antal rapporterede links.
Thomas Clausen:
kan forstå at google kun regner de links med som den også bruger til rangering, mens seosupporter og yahoo siteexplorer f.eks regner alle links med også no follow links.
Nej, sådan er det ikke helt. Google viser blot et udvalg af de vigtigste links. De bruger skam data fra alle de links de ikke viser også.
Du kan få et mere fuldent billede af de links Google kender til der peger på dit eget website via Google Webmaster Tools - men kun for dit eget site, ikke konkurrenterne. Det er derfor langt de fleste tools bruger den offentlige data, da konkurrent-sammenligninger og analyser normalt er ønsket.
I SEO Supporten rapporteres BÅDE de links som de enkelte søgemaskiner rapporter SAMT den samlede mængde på tværs af dem alle. Sådan fungerer SEO Spuglass og andre linkværktøjer i øvrigt også :)
Yahoo rapporterer langt flere links end Google (offentligt) og derfor vil Yahoo normalt udgøre langt hovedparten af det samlede antal rapporterede links.
Thomas Clausen:
Nej, sådan er det ikke helt. Google viser blot et udvalg af de vigtigste links. De bruger skam data fra alle de links de ikke viser også.
Du kan få et mere fuldent billede af de links Google kender til der peger på dit eget website via Google Webmaster Tools - men kun for dit eget site, ikke konkurrenterne. Det er derfor langt de fleste tools bruger den offentlige data, da konkurrent-sammenligninger og analyser normalt er ønsket.
hej mikkel, du ved mere om dette end de fleste så suger bare til mig af din viden.
men når jeg nævner google i denne tråd skal det læses som (google webmaster tools) da det er dette trådstarter spørger til og dette jeg prøvede at svare på, ingen af mine google nævnelser er ment som den organiske search engine men kun google webmaster resultater :-) skulle nok have skrevet det mere tydeligt end jeg gjorde, men tror finn fik en ide om det hele, vh Thomas :-)