Ja, helt bestemt!
Der er ikke sådan en fast procentdel. Google er ret god til at opfange blokke af tekst, der går igen på flere sider. Meget af den slags er helt legitimt - f.eks. din navigering, footer osv, så det vil de normalt blot se bort fra i vurderingen af den enkelte side. Dette gælder så også f.eks. gentagne produkttekster eller dele af dem. Problemet er så, hvis en alt for stor andel af en side er tekster Google også ser på andre sider. I de tilfælde vælger Google som regel, helt at droppe nogle af siderne - eller dem alle. Først og fremmest skal du sørge for at sidens TITLE, evt. META-tags og sidens overskrift(er) er unikke. Dette alene vil ofte gøre, at en side opfattes som unik. Men ikke altid. Vil du være sikker, skal det meste af brød-teksten/produktbeskrivelsenm være unik også. Er halvdelen af brødteksten unik, og den anden halvdel en gentagelse fra andre sider, så er det svært med sikkerhed på forhånd at sige, om Google blot vil se bort fra den gentagne halvdel, og beholde siden, eller om de smider den helt ud. |