Jeg er lige nu igang med at oprette en blog; mortensunivers.blogspot.com. Jeg har dog i den anledning lige et spørgsmål.. Jeg har tænkt mig at bruge bloggen privat, altså for at mine bekendte og alle andre mennesker kan følge med i hvad jeg laver. Jeg vil blandt andet skrive om mine oplevelser fra mit liv som iværksætter, men også en masse andet privat. Spørgsmålet lyder så på om det er den bedste idé rent SEO-mæssigt, at gøre det på den måde med en blog som blander alt i mit liv sammen? Burde jeg istedet lave en blog, kun for Kidznet.dk? Hvis jeg vælger den sidste løsning vil den kun blive opdateret et par gange om måneden, da der jo her er begrænsede emner at skrive om. Google er vel ligeglad med hvad min blog handler om, den registrerer vel bare en masse links (jeg har ikke tænkt mig at spamme mine blogindlæg med links til min shop)? I og med at min blog vil blive opdateret dagligt, vil Google jo finde det interessant at komme forbi oftere, og så indexerer den vel også de links som er i bloggen til min shop?
Hilsen Morten |
google er bestemt ikke ligeglad med hvad din blog handler om. Google læser dit indhold og ikke kun din ankertekst.
Google skal nok finde alle dine links, men de giver altså mere hvis de ligger i en tekst der handler om børnetøj.