Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betydning af blog

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige nu igang med at oprette en blog; mortensunivers.blogspot.com.

Jeg har dog i den anledning lige et spørgsmål.. Jeg har tænkt mig at bruge bloggen privat, altså for at mine bekendte og alle andre mennesker kan følge med i hvad jeg laver. Jeg vil blandt andet skrive om mine oplevelser fra mit liv som iværksætter, men også en masse andet privat. 

Spørgsmålet lyder så på om det er den bedste idé rent SEO-mæssigt, at gøre det på den måde med en blog som blander alt i mit liv sammen? Burde jeg istedet lave en blog, kun for Kidznet.dk? Hvis jeg vælger den sidste løsning vil den kun blive opdateret et par gange om måneden, da der jo her er begrænsede emner at skrive om.

Google er vel ligeglad med hvad min blog handler om, den registrerer vel bare en masse links (jeg har ikke tænkt mig at spamme mine blogindlæg med links til min shop)? I og med at min blog vil blive opdateret dagligt, vil Google jo finde det interessant at komme forbi oftere, og så indexerer den vel også de links som er i bloggen til min shop?

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 15:58

google er bestemt ikke ligeglad med hvad din blog handler om. Google læser dit indhold og ikke kun din ankertekst.

Google skal nok finde alle dine links, men de giver altså mere hvis de ligger i en tekst der handler om børnetøj.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:07

Men vil det ikke give samme effekt som et linkkatalog? Der handler teksten jo sådan set heller ikke om børnetøj, der er jo kun en masse links...

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 17:35

Det er også få linkkataloger der rigtig er noget værd. Men i et linkkatalog, skriver du jo også en relevant tekst til.

Kan du ikke bare smide nogle indlæg ind i din blog som handler om din side. Det forstår dine venner og familie nok godt, de synes sikkert også det er spændende at følge med i den del af dit liv der handler om din virksomhed.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 22:09

Nis Rønlund Jensen:

Det er også få linkkataloger der rigtig er noget værd. Men i et linkkatalog, skriver du jo også en relevant tekst til.

Kan du ikke bare smide nogle indlæg ind i din blog som handler om din side. Det forstår dine venner og familie nok godt, de synes sikkert også det er spændende at følge med i den del af dit liv der handler om din virksomhed.

Jo det er jo blandt andet også det jeg har tænkt mig, bare sammen med alt det andet. Under alle omstændigheder gør det vel ikke noget hvis der automatisk bliver placeret nogle links i bunden af hvert blogindlæg?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:07

Det bedste rent SEO-mæssigt ville være at du selv fik hodtet en blog - og dermed ikke benyttede dig af Blogspot eller andre lignende servíces.

Hvad gør du den dag servicen bliver nedlagt, solgt eller den dag du vil flytte dig blog?

Et billigt webhotel behøver ikke at koste mere end 250 kr årligt, og de fleste kan selv smide en wordpress på. Kan du ikke selv det, er der mange der vil gøre det for dig for en god pris her på Amino.

Selvom at du starter op med en billig hostudbyder, og et gratis halvgrimt wordpresstheme kan du altid bygge oven på din blog. Det er nok den største fordel ved wordpress..

Jeg har en blog der bliver opdateret 1 -2 gange om måneden - den ranker ganske fint. Jo hyppigere du blogger jo bedre - omvendt er det bedste at du skriver en masse godt indhold som folk godt kan lide - så folk af egen fri vilje linker til det. At blogge noget dårligt indhold ud kommer der sjældent noget godt ud af

Held og lykke!

/ Emil

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 09:58

Emil Blücher:

Det bedste rent SEO-mæssigt ville være at du selv fik hodtet en blog - og dermed ikke benyttede dig af Blogspot eller andre lignende servíces.

Hvad gør du den dag servicen bliver nedlagt, solgt eller den dag du vil flytte dig blog?

Et billigt webhotel behøver ikke at koste mere end 250 kr årligt, og de fleste kan selv smide en wordpress på. Kan du ikke selv det, er der mange der vil gøre det for dig for en god pris her på Amino.

Selvom at du starter op med en billig hostudbyder, og et gratis halvgrimt wordpresstheme kan du altid bygge oven på din blog. Det er nok den største fordel ved wordpress..

Jeg har en blog der bliver opdateret 1 -2 gange om måneden - den ranker ganske fint. Jo hyppigere du blogger jo bedre - omvendt er det bedste at du skriver en masse godt indhold som folk godt kan lide - så folk af egen fri vilje linker til det. At blogge noget dårligt indhold ud kommer der sjældent noget godt ud af

Held og lykke!

/ Emil

Ja jeg har også tænkt tanken om bare at lave det i wordpress, og det kan da også være at jeg gør det inden længe. Specielt hvis de risikerer at nedlægge det. Det er dog Google der står for det, så tror det næppe...

Tak for svar :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:10

Hej

Bare lige en tanke og samtidigt et sprøgsmål til de kyndige i Mortens eksempel.

Hvordan påvirker hans bloggen om sit iværksætteri hans hjemmesides ranking på Google?

Kan man ikke risikere, at hvis Morten blogger dagligt om Kidznet.dk f.eks, at så sker der det at bloggen får højere ranking i søgeresultaterne end hjemmesiden?

Hvad er bedst?

1. At have en blog på: blog.kidznet.dk

2. At have en blog eksternt så at sige

Er der forskel i SEO om det hostes på samme IP eller?

Iøvrigt nogen der har gode/dårlige erfaringer med at at blogge privat og firma i samme blog?

Håber det er ok jeg poster spørgsmålene her Morten, da I jo har fat i noget jeg gerne vil lære mere om.

Mvh/Jan

Køb ren argan olie her

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 10:32

Lagersalg123 - JEN:

Hej

Hvordan påvirker hans bloggen om sit iværksætteri hans hjemmesides ranking på Google?

Kan man ikke risikere, at hvis Morten blogger dagligt om Kidznet.dk f.eks, at så sker der det at bloggen får højere ranking i søgeresultaterne end hjemmesiden?

Hvad er bedst?

Iøvrigt nogen der har gode/dårlige erfaringer med at at blogge privat og firma i samme blog?

Håber det er ok jeg poster spørgsmålene her Morten, da I jo har fat i noget jeg gerne vil lære mere om.

Mvh/Jan

Det er helt iorden at du tager det op i denne tråd, for det er egentligt også vigtigt for mig at vide. Min blog skulle jo nødigt ha' en højere ranking på Kidznet.dk end min webshop..

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:39

Lagersalg123 - JEN:

Hej

Hvad er bedst?

Mvh/Jan

Der er ikke en blog-løsning der passer til alle.

Uanset hvad vil blog.kidznet.dk næsten aldrig kunne betale sig, da det opfattes som et nyt domæne. Kidznet.dk/blog derimod vil blive opfattet som en del af kidznet. (det skulle så lige være for at spare de 45 kr / årligt for domænet, men det vil de fleste gerne betale for)

Skal du have en blog er det dermed næsten en fordel at vælge nytdomæne.dk eller kidznet.dk/blog

Mange SEO-eksperter blogger både privat og professionelt i samme blog - men ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om andre der har stor succes med det.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)