Jeg vil gerne øge salget i min webshop, derfor går jeg nu og leger lidt med tanken om at benytte mig af adWords kampagner. Ja, jeg ved det godt - Jeg burde at være startet for længst.
Men mit spørgsmål er nu, bør jeg selv gå i gang med at lave dem, eller skal jeg benytte mig af en adWords konsulent?
For mig at se kan der være en fordel i at bruge en adWords konsulent, hvis han/hun kan "spare" sine egne udgifter hjem via øget konverteringpr. krone brugt på adWords annoncer.
Mit budget er på ca. 2.000 kr pr måned. Konkurrencen på det mest brugte søgeord er typisk aldrig højere end 4 kr, men nu vil jeg jo også hellere benytte mig af mere long tail søgeord, som konverterer bedre.
Ang. mine produkter, er jeg villig til at bruge ca. 7 - 10 pr salg på adWords.
Så med mine 2.000 kr om måneden og budget på ca 7 - 10 kr pr salg - Er der så fordele I at benytte en konsulent?
For hvis salget jo bare kører derudaf og der bliver brugt under 7 kr pr. salg - så er der jo igen grund til kun at have en max budget på 2.000 kr.
Hvad siger I aminoer? Er det muligt og kan det anbefales?
Jeg synes at mange af de firmaer der styrer Adwords for andre går mere op i volume og klikpriser end hvor godt de enkelte søgeord konverterer. Hvis du selv har tiden til det, så vil jeg råde dig til selv at forsøge dig. Om ikke andet, så har du en bedre føling med det, hvis du ender med at få andre til det efterfølgende.
Nu siger du at du vil bruge 10-15 kr. til hvert salg, det er svært at forholde sig til når man ikke kender varen. Hvis du sælger biler, så er det nok lige i underkanten
Det afhænger af forskellige faktorer, hvorvidt det bedst kan betale
sig selv at gå i gang med det eller om det er bedre at betale for at
outsource det til andre.
Det afhænger blandt andet af hvor meget tid og overskud du har til selv at køre det ved siden af din forretning.
Hvor krævende administrationen og optimeringen af din konto er.
Hvilke produkter du sælger og hvor meget tid det kræver at få konverteringsprisen ned på 7-10kr pr. salg.
Du
skal jo også tænke på at din egen tid er et bestemt antal kroner værd
og det skulle jo gerne være billigere for dig at gøre det selv end at
hyre andre. Men hvis du bruger meget tid på det og ikke får den ønskede
avance, så kan det ikke svare sig.
Men som Nicolaj også siger, er det altid godt at vide noget omkring det man godt vil have andre til at gøre for sig, så man selv kan vurdere om de leverer varen.
Hvis du beslutter dig for selv at gå i gang, vil jeg dog anbefale dig at gøre det ud fra denne guide. (Åbner i nyt vindue)