Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vinimport

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at starte en lille bi-beskæftigelse med noget vinsalg efter et lidt specielt koncept. Men har i øjeblikket lidt svært ved at finde et ordentligt (og rimelig nemt) sted at købe vinen. Er der alternativer til selv at importere vin?! Større grossister. Det skal være god kvalitets vin som er lidt dyrere.

De fleste vinfirmaer vil ikke formidle kontakter eller sælge videre. De holder druerne tæt til kroppen ;o)

Skyd løs så jeg har et par idéer at arbejde videre med.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:12
Min far importerer lidt vin, og han køber det ved nogle kooperativer i Frankrig. De fleste vinproducenter sælger ikke direkte til kunder, men har et kooperativ, som sælger for flere producenter, til at stå for dette.

Disse kooperativer er som regel meget villige til at sælge, hvis bare man tager mindst en palle (600 flasker) af gangen. Der er en lille smule papirarbejde i det, og der skal betales et depositum til SKAT inden flaskerne kommer til landet. Der er iøvrigt flere vognmænd (danske) som har faste ruter i de mest kendte vindistrikter.

Hvis det er meget speciel/kendt vin du vil sælge, kan der være eneforhandlingsaftaler som tvinger dig til at købe ved den danske grosist. Men det vil kooperativet oplyse dig om.

mvh Carsten
Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 14:56
Jeg har samarbejde med 2 firmaer som har transport af vin som speciale, så at få hentet det op er intet problem.
Fra Copenhagen
Tilmeldt 24. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:22

Hej Citer,

Jeg pusler med  samme ide....og har lidt svært ved at overskue lovreglerne for import af mindre mængder vin. Jeg bor på Mallorca...og har en rigtig god kontakt..virkelig..

Hvem skal jeg bruge til transport....og så alle afgifts reglerne. Hvad har du gjort

Jeg har ikke brug for så meget vin.ca. 500 flasker om året, .da det kun skal være en del af et  ART koncept jeg lancerer fra januar 2010

NONAMED.DK

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:40

Carsten Jacobsen:
Der er en lille smule papirarbejde i det, og der skal betales et depositum til SKAT inden flaskerne kommer til landet.

Det er mere undtagelsen end reglen. Normalt er man enten registreret som varemodtager eller oplagshaver. Ved førstnævnte betaler du afgiften på månedsbasis i takt med at vinen importeres. Som oplagshaver først når du sælger vinen. Som oplagshaver er der strenge krav til lager og dets indretning/sikkerhed.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:44

NONAMED:
Jeg pusler med  samme ide....og har lidt svært ved at overskue lovreglerne for import af mindre mængder vin. Jeg bor på Mallorca...og har en rigtig god kontakt..virkelig..

Hvis mængden ikke er større kan du nøjes med at være momsregistreret og registreret for vinafgift. Det gøres alt sammen hos SKAT.

Transport - Alle større transportfirmaer i DK kan håndtere vin. Hver opmærksom på at prisen for at få 2 paller hjem  ofte er den samme som prisen for 1 palle.

Henrik

Fra Copenhagen
Tilmeldt 24. Oct 09
Skrevet kl. 13:05

Tak for hurtigt svar.

Jeg er moms registret....

er der en blanket man blot bestiller fra told/skat og udfylder og så er det det?

Herefter køber man sin vin...får en faktura og besøger skat eller?

www.nonamed.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:40

Udfylder nedenstående blanket

http://www.virk.dk/myndigheder/EOGS/Spiritus_vin_oel_og_tobak_-_22046/pid/6085   (vælg PDF-fil)

Husk at du skal udfylde rubrikken som varemodtager (rubrik 8)

Derefter kan du købe vin hos en vinbonde. Aftaler med ham betalingsbetingelser samt hvornår vinen kan hentes. Du kontakter et transportfirma og siger til dem hvor vinen skal hentes og hvor den skal leveres. Ttansportfirmaet kommer vinen til adressen. Når måneden er gået tager du og fylder den blanket som SKAT har sendt til dig med hvor meget  vin du har importeret indsender den og betaler vinafgiften. (lige som at lave en momsangivelse). ..... og det var så det....

HUSK at indsende blanket hver måned også selv om du ikke har importeret noget, så skriver du bare 0 kr i rubrikkerne.

Alternativt kan du så vælge den mere omstændige løsning med at gå op til SKAT og stille sikkerhed for hver indførsel. Det er lidt mere tidskrævende på før og efter en transport.

Henrik

Fra Copenhagen
Tilmeldt 24. Oct 09
Skrevet kl. 14:31
Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:47

Hvis du kun skal bruge ca. 500 flasker om året, kan jeg slet ikke se et økonomisk argument for selv at importere. De danske vingrossister vil tit kunne sælge til dig til samme pris, som du vil kunne handle dig til hos producenten, fordi de aftager større mængder - og så slipper du for bøvlet. Men hvis det er for glædens/fortællingens skyld, er historien selvfølgelig en anden.

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)