Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vinimport

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Sangiovese:
kunne sælge til dig til samme pris, som du vil kunne handle dig til hos producenten,

Enig. MEN det kræver jo at vi taler om en vin der allerede importeres til Danmark.

Det næste er at vin ikke altid prissættes efter mængde men i Italien ofte også på baggrund af personlige relationer....

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:57

Jaja, kan den ikke fåes i DK, er det selvfølgelig en anden historie, jeg forstod bare ikke på spørgeren, at det var bevæggrunden for at importere - og heller ikke fordi der var en unik personlig kontakt til en producent.

Ser vi bort fra det sidste, er det altså mængden der er det bedste forhandlingsargument.

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:04

Sangiovese:
Ser vi bort fra det sidste, er det altså mængden der er det bedste forhandlingsargument.

Det bliver vi ikke enige om. Mængden er blot en parameter af mange - vel og mærke når vi ikke taler supermarkedsvine!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 24. Oct 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:07

Ej...så har du ikke besøgt en rigtig producent....

Jeg bor på Mallorca....og har gode kontakter...

Den vin jeg har i søgeren er også på det danske marked...godt nok ikke så kendt...men helt fantastisk. Koster vel hos vin handleren kr. 225,-

jeg skal betale for samme vin kr. 50,- før transport og afgift...så der er da lidt og spare..især hvis det kan lade sig gøre og ikke er besværligt!!!!

Jeg skal ikke sælge vinen med original etiket men med en en special kunstner etiket

til andet formål end det gængse. 

www.nonamed.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 16:33

Nu ved jeg ikke hvordan du definerer en "rigtig" producent, men jeg har besøgt ganske mange producenter. Og jeg interesserer mig slet ikke for supermarkedsvine, det er udelukkende vellavede, stedtypiske vine jeg har i kikkerten.

Jeg har det ok med at vi ikke bliver enige - for min oplevelse er stadig, at ser vi bort fra en ekstraordinært god personlig forbindelse, så er det mængden, der giver den ekstraordinært gode pris. Har man så den forbindelse, så er det jo bare eminent.

Jeg tror f.eks. næppe det er hverken den gode, personlige relation eller overvejelser omkring imagepleje, der gør at Dansk Supermarked kan sælge Chianti Classico fra San Felice til 45 kroner.

Når det så er sagt, så er det klart, at der som Henrik skriver er andre parametre, og jeg oplever da også at få tilbudt fornuftige priser baseret på personlig sympati.

Grunden til at jeg overhovedet skrev var, at jeg ikke mener det økonomisk set kan betale sig at importere selv, hvis man skal bruge 500 flasker årligt. Og det holder jeg naturligvis også stadigvæk på :)

/Anders

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 16:35

Iøvrigt kan jeg se, at jeg i første omgang svarede på det forkerte - jeg havde opfattelsen af, at det var den oprindelige spørge, der skulle bruge 500 flasker om året.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 24. Oct 09
Skrevet kl. 16:41

Jamen....så læser du jo ikke hvad jeg skriver.....prisen kr 225,- i Danmark hos en meget kendt vinimportør, som jeg respekterer...

og for mig kr. 50,-på den lille vingård på Mallorca,  som har lavet topvin i flere generationer.

Dog ved køb af 450 flasker....og anden etiket....

De har så lille en production, at de slet ikke sælger til supermarkeder!!!!

Forskellen i pris er så stor at det er værd at gå efter....hvad foår du fortiden for dine kontanter i baken? 0,5%??

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:48

Sangiovese:
Jeg tror f.eks. næppe det er hverken den gode, personlige relation eller overvejelser omkring imagepleje, der gør at Dansk Supermarked kan sælge Chianti Classico fra San Felice til 45 kroner.

Måske - men det netop mod en af de store kæder jeg får kort tiden landede en aftale for en mindre dansk importør som måske  max vil købe 5% af denne store landsdækkende supermarkedskæde ville have aftaget. Hvad gjorde udslaget: Fodbold Forza Inter!Big Smile

Men ja det er netop specielt ved mindre producenter og producenter af topvine med begrænset mængde til rådighed at det personlige ofte spiller ind.

Om det kan betale sig at importere 500 flasker om året. Nej ikke hvis de findes i Danmark , men hvis du søger vinen der ikke er Danmark, eller en speciel label er den "ekstra" omkostning ved  selv at stå for transporten fuldstændigt underordnet i forhold til at høvle den videre på forbrugeren.

Henrik

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Skrevet kl. 16:52

Nonamed, Nu tror jeg du skal åbne vinduet, trække vejret dybt, og overveje om du gider skrive tilbage i en ordentlig tone, ellers slipper du for yderligere indlæg fra min side.

Læs så mine indlæg igen, og læg mærke til at jeg skriver, at "udover ekstraordinært god personlig forbindelse" er mængden mest betydningsfuld. Eftersom du selv nævner, at du har en god personlig forbindelse hos producenten, er du vel ikke underlagt samme problematik som den oprindelige spørger?

Nu kan jeg ikke huske om de 225 er ex moms engros, men er det inkl. moms detail, er det en helt almindelig prisforskel fra producent til forbruger. Hvis ikke, er det da bare komme igang i dit tilfælde :)

/Anders

Fra Copenhagen
Tilmeldt 24. Oct 09
Skrevet kl. 16:56

bom bom bom....

altså jeg skal betale kr. 225,- i Danmark fra disken og kr. 50,- i Spanien før afgift og fragt

for 450 flasker....en besparelse på kr 78750,-  Der skulle da være lidt til afgift og fragt at tage af  i det beløb. 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)