Nu ved jeg ikke hvordan du definerer en "rigtig" producent, men jeg har besøgt ganske mange producenter. Og jeg interesserer mig slet ikke for supermarkedsvine, det er udelukkende vellavede, stedtypiske vine jeg har i kikkerten.
Jeg har det ok med at vi ikke bliver enige - for min oplevelse er stadig, at ser vi bort fra en ekstraordinært god personlig forbindelse, så er det mængden, der giver den ekstraordinært gode pris. Har man så den forbindelse, så er det jo bare eminent.
Jeg tror f.eks. næppe det er hverken den gode, personlige relation eller overvejelser omkring imagepleje, der gør at Dansk Supermarked kan sælge Chianti Classico fra San Felice til 45 kroner.
Når det så er sagt, så er det klart, at der som Henrik skriver er andre parametre, og jeg oplever da også at få tilbudt fornuftige priser baseret på personlig sympati.
Grunden til at jeg overhovedet skrev var, at jeg ikke mener det økonomisk set kan betale sig at importere selv, hvis man skal bruge 500 flasker årligt. Og det holder jeg naturligvis også stadigvæk på :)
/Anders