Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google straffer fra den ene dag til den anden

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har haft en side som har kørt rigtig god i 6 år med meget forskelligt indhold gennem tiden.

De sidste 2 års tid har jeg skrevet indlæg på en wordpress blog optimeret på en masse gode ord. Men i går er der gået noget galt. Jeg gik fra et snit på over 300 besøg til kun 70 i går er jeg er kun på 60 i dag.

Jeg har simpelthen mistet en masse af mine rigtige gode placering, specielt i forhold til mobiltilbehør, iphone 3gs reservedele, spinningcykel og lignende. Besøgstallet kan ses på:

diagram.php?id=5556&1263929329

Og min top 100 søgeord for de sidste 30 dage her http://www.livecounter.dk/exportcsv.php?id=5556&type=2

Jeg er virkelig på herrens mark og har ingen ide om hvorfor google har straffet mig sådan.

Jeg håber nogle af jer kloge hovedet vil bruge 2 minutter på at kigge forbi http://woox.dk og se om i kan finde nogle ting jeg gør forkert.

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:39

Det kan være der nogen der gør det bedre end dig, og derfor ligger du ikke helt så godt som du gjorde tidligere.

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45

mortenfa:

Det kan være der nogen der gør det bedre end dig, og derfor ligger du ikke helt så godt som du gjorde tidligere.

Dbh

Morten.

Hej Morten

Problemet er at det kommer fra den ene dag til den anden og jeg stadigvæk ligger godt på nogle enkelte ord.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:50

Hej Dennis,

Det kan være et tilfælde, hvor den vender tilbage igen snarest. Men din blog er jo et klassisk eksempel på en såkaldt "thin affiliate site", der udelukkende rummer affiliate links og en smule tekst optimeret til dem. Den slags er Google ikke helt fjollet med, så man skal forvente, at de lever på lånt tid.

Som jeg ser det, skal du i første omgang lige vente at se, om din side vender tilbage til fordums besøgstal. Gør den ikke det, skal du måske overveje, om energien kan bruges bedre på anden vis i forhold til bloggens koncept (eller om du skal starte et helt nyt site op ved siden af med et andet tema).

Afhængig af, hvordan din linkbuilding har været, kan det også være en eller anden form for justering af algoritmen, der sender dit besøgstal ned. Du ligger nemlig stadig nr. på søgninger som woox og woox.dk, så du er ikke faldet helt i unåde.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Frank Hellerup Madsen:

Hej Dennis,

Det kan være et tilfælde, hvor den vender tilbage igen snarest. Men din blog er jo et klassisk eksempel på en såkaldt "thin affiliate site", der udelukkende rummer affiliate links og en smule tekst optimeret til dem. Den slags er Google ikke helt fjollet med, så man skal forvente, at de lever på lånt tid.

Som jeg ser det, skal du i første omgang lige vente at se, om din side vender tilbage til fordums besøgstal. Gør den ikke det, skal du måske overveje, om energien kan bruges bedre på anden vis i forhold til bloggens koncept (eller om du skal starte et helt nyt site op ved siden af med et andet tema).

Hej Frank

Tak for dit indlæg. Da jeg ikke har oplevet det før ved en så gammel side blev jeg jo bange, siden har kørt i den nuværende form i hvert fald 1½ år, så jeg troede google allerede ville have brokket sig, hvis der var problemer med det. Men jeg er kommet til at tænke på om det har noget at gøre med at jeg hele januar har postet et nyt indlæg hver dag, for jeg tidligere har lavet 5-6 hver måned.

Jeg håber da også det vender tilbage, men hvis en eller anden kunne finde en åbenlys stor fejl jeg kunne rette ville det jo være vildt lækkert. Jeg var først ude i at se om bloggen var hacket, men det synes jeg ikke der var noget der tydede på.

Jeg har heldigvis sideløbende arbejdet på en del andre sider, men de laver kun en meget lille indtjening, i mod denne side. woox.dk er min hoved indtægtskilde og det ville være rigtige ærgerligt at se den forsvinde, da den står for over 15-20.000 af min månedlige indtjening.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02

Frank Hellerup Madsen:

Afhængig af, hvordan din linkbuilding har været, kan det også være en eller anden form for justering af algoritmen, der sender dit besøgstal ned. Du ligger nemlig stadig nr. på søgninger som woox og woox.dk, så du er ikke faldet helt i unåde.

Der er rent faktisk aldrig blevet lavet linkbuilding til hjemmesiden fra min side af. Jeg er stadigvæk indekseret og ligger også godt på nogle gode søgeord, som du kan se på http://www.livecounter.dk/viewsearch/5556/1/ men problemet er at de lande søgninger med 2-4 ord er forsvundet og det var dem der gav flest besøgende.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:20

WooX:
Jeg håber nogle af jer kloge hovedet vil bruge 2 minutter på at kigge forbi http://woox.dk og se om i kan finde nogle ting jeg gør forkert.

Jeg falder over, at dit indhold er repilkeret på flere sites via dit feed: http://www.google.dk/search?q=%22Jeg+faldt+lige+over+fenomen.dks+fede+vinreoler.+%22&hl=da&safe=off&filter=0

Faktisk outranker de sites dig ret konsekvent, og det skyldes nok det ret "tynde" affilliate indhold. Du har også dit feed vist på shopalt.dk - og den giver dig også baghjul på nogle specifikke søgninger. Da dine artikler er så korte, og du konsekvent parser dem ud på shopalt.dk (med flere), er du meget sårbar for duplicate content.

Du kan måske gøre lidt ved at ændre dit feed fra "full" til "summary", få nogle indgående links og skrue ned for charen på dine meget lange og meget "aggresive" URL's. De kan godt lede tanken hen på affiliate ;-)

Prøv det - og lad os høre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:19

Thomas Rosenstand:

WooX:

Jeg falder over, at dit indhold er repilkeret på flere sites via dit feed: http://www.google.dk/search?q=%22Jeg+faldt+lige+over+fenomen.dks+fede+vinreoler.+%22&hl=da&safe=off&filter=0

Faktisk outranker de sites dig ret konsekvent, og det skyldes nok det ret "tynde" affilliate indhold. Du har også dit feed vist på shopalt.dk - og den giver dig også baghjul på nogle specifikke søgninger. Da dine artikler er så korte, og du konsekvent parser dem ud på shopalt.dk (med flere), er du meget sårbar for duplicate content.

Du kan måske gøre lidt ved at ændre dit feed fra "full" til "summary", få nogle indgående links og skrue ned for charen på dine meget lange og meget "aggresive" URL's. De kan godt lede tanken hen på affiliate ;-)

Prøv det - og lad os høre.

Hej Thomas

Tak for dit indlæg. Den skulle vist allerede være sat til resmue,da det ikke er hele indlægget der bliver vist i mit rss feed: http://woox.dk/feed/, spørgsmålet er så om jeg skal programmere den kun at tage mindre tekst?

Angående mine lange urls, så kunne jeg selvfølgelig selv begynde at bestemme deres udseende, men jeg kunne også programmere noget som fjernede ikke vigtige ord eller simpelthen bare satte en maks længde på, vil dette være smartere?

Frank har også anbefalet at jeg får nogle indgående links, så det må jeg lige undersøge i forhold til dette domæne.

Jeg giver lyd med det samme jeg har nyt Smile

Tak for hjælpen. Det er lækkert at få så hurtige svar. Jeg var nu lidt bange for at folk ville begynde at komme efter mig, da en del personer ser ned på affiliate hjemmesider, men jeg skaber jo bare forbindelse mellem køber og sælger Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07

Pyyhha... Det ser ud til at vende stille og roligt tilbage igen. Jeg var måske bare for tidligt ude. Tak for hjælpen! Yes

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 21:16

wow, fatter ikke hvordan sådan en side kan indbringe 15-20.000 kr. :) Men det er da godt gået!

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)