Hej Frederic Dette er primært baseret på hukommelsen - så der kan være et par små ting der er anderledes. Vi kontaktede ConnectDanmark som man i princippet kontakter en investor eller en bank. Dvs. vi har en forretningsplan klar (den kan være rimelig kortfattet hvis det er et pre-springboard) - og så sendte jeg en mail til deres kontaktperson. Mailen indeholdt blot en indledning med at vi er iværksættere og havde hørt om den via xxxx, og vi syntes det lød virkelig spændende. Vedlagt forretningsplan og andre dokumeneter (jeg mener vi også sendte et budget med til dem) Vi havde været igang i et stykke tid og havde derfor et temmelig godt gennemarbejdet materiale, men jeg er rimelig sikker på at de også kan hjælpe lidt til med at få forretningsplan osv. på plads. Der bliver således en dialog mellem dig og ConnectDanmark - HVIS de fatter interesse for jeres projekt! Vi havde så et møde med vores kontaktperson hvor vi gennemgik forretningsplan og de to typer springboards. - Pre-Springboard er når man ikke er helt klar til at søge investore, men er tæt på. - Springboard er et reelt salgsmøde som primært går på at fange de tilmeldtes interesse. Vi følte størst behov for pre-springboardet selvom vi faktisk var klar til det andet springboard. Der var nogle indvendinger til forretningsplanen som vi skulle rette, og derefter blev der indbudt til møde (som ConnectDanmark arrangerede!). Og i bliver bedt om at lave et 20 minutters præsentation (OG BRUG KUN 20 MIN.!!!) - derefter går debatten igang. Vi havde en lidt speciel oplevelse fordi i starten blev vi hakket godt og grundigt ned, men stille og rolig blev det mere og mere positivt. Det kan skyldes flere ting: - De er der for at stille kritiske spørgsmål, og sekundært for at støtte det - De kan være potentielle investore og vil have et så billigt produkt som muligt - Produktet er elendigt (!) MEN de personer der dukker op, er i stor grad velforberedte, og de er eksperter på mange forskellige områder. Det betyder at i kan få meget specifikke spørgsmål på områder i ikke har tænkt på. (F.eks. fra revisor der vil spørge til hvordan i vil styre licenser, eller import, eller ....). Ved pre-springboardet er fornemmelsen at kan du komme med et godt svar er det fint, men ellers er de der også for at støtte dig - det betyder at hvis du lytter efter og kommer med et åbent sind, så kan du ikke undgå at gå derfra med mere informationer og nye idéer. Næste skridt (som vi dog ikke nåede til) er at alle de inputs der kom, bliver lagt ind i forretningsplanen som nu laves i en endelig udgave. Der laves budgetter osv. og der indkaldes til det endelige springboard. Her kan der sagtens være nogle af de samme personer med, men der er trukket en streg i sandet - nu sidder man der for at høre om produktet, og hvorvidt man kan være med i projektet. Jeg håber det besvarede nogle af dine spørgsmål ? Ellers må du gerne slå på tråden - 4117 9900 Med venlig hilsen |
Hej René,
Mange tak for dit svar og for disse oplysninger. Når jeg føler mig helt klar til at præsentere og forsvare mit projekt, kan det være at jeg slår på tråden.
Venlig hilsen
Frederic ;-)