Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tillidsfuld revisor søges

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 06:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med oprettelse af Holding selskab og driftsselskab, søger jeg en revisor til den årlige revision i Holding selskabet.

Driftsselskabet stiftes med fravalg af revision, men derfor kan det godt være at jeg senere beslutter mig for at få gennemgået årsregnskabet.

Jeg forventer at benytte e-conomic som regnskabsprogram og scanne samtlige bilag ind i deres system.

Da jeg ikke har nogen mulighed for at vurdere en revisors kompetencer ud fra en google søgning, håber jeg at I kan hjælpe mig med nogle potentielle revisorer, som jeg til at starte med kan tage en uforpligtende snak med.

Selskaberne stiftes i Århus kommune men jeg er ikke umiddelbart geografisk begrænset i min revisor søgning!

Kort og godt - Kan I anbefale en dygtig og proaktiv autoriseret revisor der er tillidsfuld og kan spare mig for en masse frustrationer?

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 07:08

Jeg har lige læst dit ønske om at finde en tillidsfuld revisor.

Jeg er partner i et revisionskontor med 15 medarbejdere på Sjælland. Vi er ikke en af de store kæder, men prøver at være et seriøst firma, som hjælper en række af de kunder, som ikke ønsker at være hos de store kæder, både på grund af pris og på grund af de måske der føler sig overset.

Hvis du ønsker et tilbud fra os, er du velkommen til at skrive til mig på kenneth@multi-revision.dk, så kan vi evt. tage en snak om nogle af de ting der evt. skal løses.

God dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31

Chrisss2010:

I forbindelse med oprettelse af Holding selskab og driftsselskab, søger jeg en revisor til den årlige revision i Holding selskabet.

Driftsselskabet stiftes med fravalg af revision, men derfor kan det godt være at jeg senere beslutter mig for at få gennemgået årsregnskabet.

Jeg forventer at benytte e-conomic som regnskabsprogram og scanne samtlige bilag ind i deres system.

Da jeg ikke har nogen mulighed for at vurdere en revisors kompetencer ud fra en google søgning, håber jeg at I kan hjælpe mig med nogle potentielle revisorer, som jeg til at starte med kan tage en uforpligtende snak med.

Selskaberne stiftes i Århus kommune men jeg er ikke umiddelbart geografisk begrænset i min revisor søgning!

Kort og godt - Kan I anbefale en dygtig og proaktiv autoriseret revisor der er tillidsfuld og kan spare mig for en masse frustrationer?

Hej

Jeg kan tilbyde min assistance, idet vi har flere kunder i Jylland. Jeg kan kontaktes over min hjemmeside.

Umiddelbart er begge selskaber omfattet af revisionspligten, idet det er en koncern.

For en god ordens skyld kan du også lægge opgaven på Freelancer, og se hvad der kommer af bud.

Med venlig hilsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 08:40

Vi vil meget gerne byde ind på opgaven, vi ligger i Køge men har flere afdelinger i hele Danmark

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 08:48

Reg. Revisor TSP:
Umiddelbart er begge selskaber omfattet af revisionspligten, idet det er en koncern.

Jeg ved at der er revisionspligt for holdingselskaber - men for koncerner.... Hvor står det henne???

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58

Malene:

Reg. Revisor TSP:

Jeg ved at der er revisionspligt for holdingselskaber - men for koncerner.... Hvor står det henne???

Hej Malene

Du har helt ret i, at der ikke er revisionspligt for koncerner, idet revisionspligten kun omfatter selskaber, som besidder kapitalandele i andre selskaber med bestemmende indflydelse jvf. årsregnskabslovens § 135 stk. 2. Datterselskaber kan så jvf. årsregnskabslovens § 135 stk. 1, 2. pkt. fravælge revisionen, hvis de opfylder kriterierne herfor.

Dog er det i praksis ofte sådan, at et holdingselskab kun besidder kapitalandelene i datterselskabet samt diverse investeringer, hvilket indirekte bevirker, at datterselskabet bliver revideret af hensyn til holdingselskabet/koncernens samlede regnskabsaflæggelse og revisionens gennemførelse.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:17

Malene:
revisionspligt

Enig.  Ordet revisionspligt er ikke det rette i denne sammenhæng.

Tonny har så ret i at der i praksis vil blive udført revision i driftsselskabet, da det er den eneste mulighed revisor har for at udtale sig om værdien af kapitalandelene i Holding. Spørgsmålet er om ikke det vil være lige så rentabelt at få begge selskaber revideret?

Henrik

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 16:52

@ kennethbach – tak for din tilbagemelding. Jeg vil tage kontakt til Jer i morgen mhp uforpligtende tilbud

@ Tonny – Tak for forslaget. Jeg havde overvejet at lægge opgaven ud på Amino’s Freelancer, men ville i første omgang høre om der var nogen Amino brugere der kan anbefale en revisor. Har efterhånden læst mange ”skræmme historier” hvor kunden og revisor enten har misforstået hinanden og/eller ikke har overholdt aftaler.

Så det ville jo være at foretrække hvis jeg kunne være så heldig at vælge den rette revisor som jeg føler mig tryg ved, således at jeg undgår unødige frustrationer og at skulle skifte revisor hvert år, på grund af mangelfuldt samarbejde!

@ Malene, Tonny & Henrik – Tak for Jeres præcisering af revisorpligt og anbefaling. Jeg er helt enig angående revision på driftsselskabet.

Grunden til min formulering i mit indledende indlæg er at jeg stiftelsesdokumentet til driftsselskabet påtænker at oprette det uden revisionspligt i henhold til årsregnskabslovens §135.

Rent praktisk kommer holdingselskabet til at være passiv investor i driftsselskabet og derfor vil der indirekte være krav om en revision af driftsselskabet, som I skriver.

Min umiddelbare tanke var at indhente en fastpris på revision af Holdingselskabet og benytte samme firma til revision af driftsselskabet.

Har det i øvrigt betydning om selskabernes årsregnskabsperiode følger kalenderåret eller ligger forskudt. Her tænker jeg på om de fleste revisorer har travlt i januar og at det derfor er muligt at få lidt ”rabat” såfremt ens regnskabsår løber fra fx 1. april til 31. marts?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29

Hej igen

Med hensyn til regnskabsår for selskaber planlægges dette gerne ud fra eventuel sæsonaktivitet, men det står frit for at vælge. Hvorvidt der gives rabat ved eks. 30/6 selskaber ved jeg ikke, idet det ikke er en praksis, jeg følger. Det er kun er spørgsmål om planlægning.

Det vil være fornuftigt at anvende samme revisor til såvel holding som datterselskab.

Held og lykke fremover.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:25

Henrik Krogh:

Tonny har så ret i at der i praksis vil blive udført revision i driftsselskabet, da det er den eneste mulighed revisor har for at udtale sig om værdien af kapitalandelene i Holding.

Henrik

Det er så ikke min erfaring!

Hvis et datterselskab der ikke er omfattet af revision, er behørigt underskrevet af ledelsen, så har vores revisior ikke forlangt andet. (Revisor er blandt de 10 største og er statsautoriseret).

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)