Det er fordi bladet trods alt har mange mange år på bagen og derved også bevist at det "er det værd".
Prøv at tænke på at bladet når ud til praktisk talt alle unge der går imellem 6 og 10 klasse - og en stor del af dem som går i gymnasiet, handelsskolen, teknisk skole m.m.
Så hvis man har et produkt som forsøger at få ud til dette segment, så er der jo en rimeligt stor "hit rate".
Derfor er der mange som er villige til at betale en masse penge for at få en annonce i bladet.
Men sådan er det også med diverse fagblade. Den sidste annonce som MediaMouse har haft i et fagblad kostede os 4.200 kr - og var kun i sort/hvid, 2 spalter bred og 4 cm. høj. Men det var prisen værd.
Du skal så også huske på, at et blad så som Chili ikke skriver sig selv - der sidder nogle skribenter og laver indholdet og de skal også have løn - og hvis de ikke arbejder hjemmefra, så skal de også have tag over hovedet, et skrivebord, en stol, computer, lampe, kaffe m.m. Det løber altsammen op.
/Jesper
www.MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk |
Ja der har du ret, det var alligevel utroligt. Det virker bare som skyhøje summer at tage for en reklame.
Men når man regner på det er der kun omkring halvanden krone per visning