Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må man oplyse på en hjemmeside?!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg vil samle priserne på en ydelse fra forskellige firmaer.

Er det lovligt at skrive det op på min hjemmeside, uden at have deres accept?

Hvor kan jeg evt. søge informationer om dette ?

på forhånd tak

mvh 

Mark

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 18:24

TIl en pris sammenlignings service ville jeg ikke spørge om lov, så længe du ikke nævner en konkurrent hvis du selv tilbød den ydelse.

Men det vil aldrig skade at sende dem en mail og spørge om lov, nogen tekster på websites er jo copyrightet foreksempel nyheder.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

bust

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Det gør jeg ikke, er slet ikke i den branche.

Man kan man finde det sort på hvidt?

Dem der tilbyder en høj pris, vil jo nok ikke have deres navn på listen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

bust

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 01:29

Du bliver nødt til at være lidt mere tålmodig. Du hjælper ikke at du "bumper" en tråd flere gange samme dag.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 01:37

Du skal passe lidt på med deres at kopiere deres tekster, bruge deres billeder osv..

Men der er der ingen der kan forbyde dig at oplyse om priser. Det er jo blot nogle tal, og man kan ikke tage copyright på tal i hvertfald.

Man kan heller ikke tag copyright på mange ting. Har flere gange hørt om webshop der bare har kopieret en anden webshops leveringbetingelser. Det er dårlig stil, men man kan sku ikke tage patent på ord. Udover nogle Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:03

Dino:

Du skal passe lidt på med deres at kopiere deres tekster, bruge deres billeder osv..

Men der er der ingen der kan forbyde dig at oplyse om priser. Det er jo blot nogle tal, og man kan ikke tage copyright på tal i hvertfald.

Man kan heller ikke tag copyright på mange ting. Har flere gange hørt om webshop der bare har kopieret en anden webshops leveringbetingelser. Det er dårlig stil, men man kan sku ikke tage patent på ord. Udover nogle Big Smile

Hej

Jeg er helt enig med Dino, at tekster og billeder normalt er beskyttet af ophavsretten (copyright), men der intet til hindring for, at du anvender oplysninger fra andres hjemmesider til f.eks. prissammenligninger eller lignende.

Alle oplysninger på offentligt tilgængelige hjemmesider kan normalt anvendes uden problemer, dog ved direkte kopi eller afskrift med citat henvisning.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:50

Dino:

Der tager du fejl, du har copyright på hver eneste linie du har skrevet på din hjemmeside - også handelsbetingelserne (hvis du da ellers ikke har brugt en standard skabelon).

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=11808

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41

Tak for jeres svar:)

Har svært ved at finde det på retsinformation.dk

hvad hvis man forstiller sig, at jeg ringer rundt til hvert firma og spørger om deres pris?

et eksempel kunne være:

Århus .... aps         tlf 00000000     mindste pris 10.500 kroner

Silkeborg... aps    tlf 00000000     mindste pris 8.500 kroner

evt et link til deres hjemmeside

ville der være noget ulovligt i dette?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)