Enig ! :-)
Enig... og det kunne jo være Skat skulle gennemgå om deres kontrakter er rimelige meget nøje nu - om timepriser og timetal er rimelige, men mere kan de ikke gøre. De siger det ikke er ham der laver kontrakter med udbydere eller kan indgå aftaler. Det vil altså sige at han højst sandsynligt har fået sponsorater i hus for at lave fine anbefalinger til dem - og ikke ved forhandling af priser som han ikke har noget med at gøre - er jeg den første med den tanke? Og jeg kan ikke se noget forklaringsproblem. Vi har ikke krav på at de forklarer hvorfor de sponsorerer som de gør. Men sammenfaldet er meget sjovt ! Jeg mener ikke Skat kunne have gjort noget anderledes. Det eneste der irriterer mig lidt er at jeg har på fornemmelsen at de ikke er særlig grundige i deres leverandørvalg og at de ikke tager udbudsregler særlig seriøst - men det er der sgu ikke mange offentlige virksomheder der gør. Jeg har før måtte tvinge en offentlig virksomhed til at tage en opgave jeg ville have i udbud. Og så er der de virksomheder der alle sponsorerer den samme håndboldklub - det beviser ikke noget. Det rammer dem dog alligevel - for vi (seerne) får på fornemmelsen at disse firmaers moral er so-so når de ikke ønsker at forklare sig. Jeg kunne ikke drømme om at handle med et firma hvor der er begrundet mistanke om dårlig moral - og når man ikke ønsker at udtale sig om et egentlig godt spørgsmål er der noget der tyder på man ikke har rent mel i posen. |
Fair skal være fair.
HØJ Håndboldklub rettelse:Endelig hæfter vi os ved, at der gentagne gange i udsendelsen refereres til HØJ Håndbold som en lille håndboldklub med 300 medlemmer. Vi vil for god ordens skyld gerne slå fast, at HØJ Håndbold er en af de største klubber på Sjælland målt på antal medlemmer, som pt. er mere end 530.
SKATs reaktion:- Med sin ageren har den pågældende medarbejder sået tvivl om, hvorvidt der er andre forhold end de saglige, der ligger til grund for vores valg af it-leverandører. Alene det, at tvivlen kan opstå er problematisk, da det stiller spørgsmålstegn ved, om vi selv lever op til reglerne, siger koncerndirektør Jesper Skovhus Poulsen.
Jesper Skovhus glemmer jo helt at SKATs it-direktør allerede har sagt god for de interne procedurer i OperationX.
Bliv gratis medlem