Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lynguide til linkbuilding

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

mr.guffe:

Og fordi jeg ikke gider at rode med linkkatalogerne har jeg lavet en liste med næsten hundrede sjovere måder at skaffe links på her:

På din lange liste er du så opmærksom på, at en hel del af de links, som du anbefaler folk at få, er nofollow-links som ingen værdi har i forhold til søgemaskinerne?

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 15:58

Hej Frank.  Tak for inspirerende læsning, vil klar begynde at bruge din blog fremover med henblik på mere viden om SEO til min egen lille e-butik som jeg arbejder med at lancerer. I øjeblikket arbejder jeg med linkbuilding og skal snart i gang med noget SEO så din blog er jeg perfekt til en fyr som mig :-)Jeg vil nok i nær fremtid stille en del spørgsmål herinde så håber i vil bære over med min uvidenhed da det er helt nyt.  Tak endnu engeng :-)

Mvh

Frank Rasmussen.

www.gatewayshop.dk

Officewarrior.dk  Mens Accessories

Fra Herning
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 23:34

Hej Frank.

Tak for inspiration og info. om SEO.

Du holder som altid en god tone herinde og det er altid fedt at læse hvad du skriver!
Jeg vil helt sikkert også følge dig og din blog om SEO ;-D

Venlig hilsen

Michael Haahr
maler-maling.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 04:03

1. Der bliver stadig anbefalet at tilmelde sig link kataloger, men i anbefaler kun de højeste ranked eller er alle gode?

2. Nogen af de mere erfarne til SEO, der gider brainstorme de bedste steder at linkbuilde andre steder eller er alt velkomment?

3. Hvis man går efter danske søgninger, kan man så stadig bruge engelske sites og skrive på engelsk eller vil det foretrækkes kun at finde danske sites, hvor der skrives dansk?
Tænker på artikler og søgeord placering.
Bliver man straffet for at skrive på engelsk?

4. Hvis man laver en artikel og den bliver postet på ens side først og derefter 5 artikel / Blogs.
Hvordan bliver man straffet for det?

5. Er en 1 placering på google søgeord det samme, som at have en God rank i Google?

6. Hvis man har et søgeord som er det samme på engelsk og dansk, bliver man så straffet for den samme artikel på dansk og engelsk?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 06:03

7. Er sitemaps gode eller dårlige?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 15:34
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 15:41

1. Alle er ikke gode. du kan få en masse indgående links, ved at tilmelde dig dem alle.
du skal dog vide, det kun er de gode som giver dig meget link-juice, og dermed GODE placeringer.

2. forstår ikke hva du mener.

3. bedst med danske sider, hvis din side er dansk, og handler om f.eks. sjælland. det kommer også an på om siderne er relevante. man bliver ikke "straffet"

4.  det er duplicate content, og google kan smide dig af deres søgemaskine for det i værste tilfælde.
men de kan vælge, ikke at vise din hjemmeside, og kun vise 1 af dine blogs med teksten. og en hel del andet. (prøv ikke at lave duplicate content)
5. forskelligt, hvis du ranker på placering 1 på ord som "a" "hest" "køb" "salg" os.v så ja, så er det nok en okay rank, men måske ikke på dine andre søgeord.

6. man må godt oversætte en artikel :)

7. JA

ret mig hvis jeg tager fejl :)
forsat go dag. 

.

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 09:28

Super guide Frank... og ja, det med at tilføje forskellige gode artikler til artikeldatabaser er en rigtig god idé. Og rigtig gerne til flere af slagsen.

Det har jeg personligt haft succes med, indenfor flere emner.

Derfor jeg også har skabt min egen artikeldatabase på www.avido.dk hvor man kan tilføje artikler med op til 3 links. Men der findes jo også mange andre artikeldatabaser, så det er bare at rubbe neglene og få skrevet nogle gode informative artikler med links til egen side og få dem tilføjet til diverse artikeldatabaser.

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:02

Tak for alle de gode linkbuilding tipsene. Har læst et par bøger på SEO, men beskrivelserne har været alt for generiske, så man har ikke vidst hvor man skulle starte med linkbuilding. Det ved jeg nu :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 02:05

Jeg er meget enig i dine betragtninger! Thumps up Yes for et godt indlæg!

Har selv prøvet at give en lidt anden vinkel på linkkataloger i mit første indlæg som handler om hvordan man bruger rabatkuponer/-koder i sin linkbuilding. Disse rabatkataloger fungerer som linkkataloger ofte bør fungerer, idet de tilfører en reel værdi til brugeren.

Derudover er der også ofte en ret striks udvælgelsesproces, som dog går hurtigt fordi meget få ser og bruger denne mulighed.

Derfor er det et oplagt sted at starte sin linkbuilding hvis man har en webshop :-)

Håber der er nogen der kan finde det interessant at læse om.

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)