Ja - men tror du ikke også det er pga. prisen? Hvis prisen ikke var vigtig ville alle jo bare købe den fra ny!
God pointe med at folk gerne vil vide så meget om produktet som muligt. Den evige forhindring ved fjernsalg er netop manglen ved at man ikke kan se, føle, røre ved produkterne. Men jeg synes også at der er rigtig mange ting man kan gøre for at hjælpe kunden til at få et ordentligt indtryk. alle specifikationer skal selvfølgelig fremgå. Og ikke mindst, så skal der være billeder. Og rigtig mange af dem. Også billeder hvor produktet ligger i bagagerummet etc. Dette kombineret med video af produktet hvor man viser hvordan det bruges, hvad folk synes om det, stemningsvideoer med en guldklump i vognen etc. Det kan forhåbentligt være med til at fjerne fokus fra at det ikke er en mærkevare.
Nå ja- jeg mangler måske at sige, at barnevognen selvfølgelig ikke skal være no name. Vi skal selvfølgelig finde på et navn vi kan brande den under - men det bliver jo stadig ikke et velkendt brand som Odder, silverCross etc.
Ja - men tror du ikke også det er pga. prisen? Hvis prisen ikke var vigtig ville alle jo bare købe den fra ny!
Jeg hentyder bare til at folk har en tendens til at gå meget op i kvalitetsprodukter som ikke indeholder de føromtalte skadelige stoffer hvis det er til deres babyer. Derfor kan jeg forestille mig at folk køber brugt kvalitetsudstyr netop fordi de ikke vil give de 6-8.000 for en Emmaljunga, Odder eller lignende.
Men ved du om den er fri for alle disse skadelige stoffer. Ved i hvert fald at Tænk tester barnevognene for dem - var vist kun en som indeholdte noget i deres sidste test - nemlig den dyreste Silver Cross :)
ja showroom er jo altid en mulighed. Men kunne forestille mig at at det vil forhindre ham i at sælge dem for 1500,-
Vi har kombineret kontor / showroom hvor folk kan komme og se alle vores øvrige produkter, så det vil helt sikkert blive en mulighed. Det er blot en del af et almindeligt kontorlokale der er sat af til produktfremvisning, så det er slet ikke fancy eller noget. Men til gengæld, så er der en del der er rigtig glade for denne mulighed, og kommer de først forbi kontoret / showroomet, så går de sjældent tomhændet hjem
Eneste ulempe herved er den geografiske begrænsning i målgruppen.
Jeg fandt lige et par billeder af nogle andre modeller. Blot til inspiration :)
ja showroom er jo altid en mulighed. Men kunne forestille mig at at det vil forhindre ham i at sælge dem for 1500,-
Vi har kombineret kontor / showroom hvor folk kan komme og se alle vores øvrige produkter, så det vil helt sikkert blive en mulighed. Det er blot en del af et almindeligt kontorlokale der er sat af til produktfremvisning, så det er slet ikke fancy eller noget. Men til gengæld, så er der en del der er rigtig glade for denne mulighed, og kommer de først forbi kontoret / showroomet, så går de sjældent tomhændet hjem
Eneste ulempe herved er den geografiske begrænsning i målgruppen.
Jeg fandt lige et par billeder af nogle andre modeller. Blot til inspiration :)
Jeg ville klart købe en no name når jeg passer min nevø.
Det tror jeg også mine forældre ville når de passer deres børnebørn. Har svært ved at se hvorfor de barnevogne skal være så dyre, men jeg er selvfølgelig heller ikke selv far.
1 - Hvis barnevognen skal stå hos en dagplejemor, er der (så vidt jeg husker) visse krav til størrelsen. Det er bl.a. én af grundene til at vi i Danmark har "tradition" for større barnevogne and de har i andre lande. Derudover har det selvfølgelig også noget at gøre med, at der skal være god plads til barnet, set i lyset af at børnene ofte sover til middag i barnevognen indtil de er helt op til tre år.
2 - Jeg (undskyld - vi ...men det var nu vist mig der tog beslutningen, hvilket jeg tror er tilfældet for de fleste "forældrekøb" i starten....) købte en kombivogn i Tyskland via nettet. God mærkevare, til meget få penge i forhold til hvad vi kunne købe den til i DK. Her fik vi altså det hele godt produkt til få penge. Nu ved jo ikke hvordan andres beslutningsprocesser er omkring disse ting, men hvis man alligevel bruger tid på at sidde og surfe på nettet, vurderer tilbud osv. så kunne jeg frygte at der vil være en del af dem der ender med eks. at købe i udlandet. Ellers tror jeg der skal følge en form for dansk "service" eller dansk dokumentation med når man handler ved jer. Blot en tanke - og et eksempel .
Vi købte en pakke, der minder om den røde, du har et billede af som eksempel på modellerne. Heri er der jo bl.a. også en autostol. Det indgik faktisk også i vores overvejelser, da vi købte vognen. Altså at man kan sætte autostolen på stellet og køre rundt med den. Det mente vi var smart, da man på den måde kan undgå at vække barnet, hvis barnet falder i søvn under kørslen, man ankommer til en butik eller et indkøbscenter og ikke har lyst til at vække barnet ved at tage det ud af autostolen.
Her var der naturligvis også overvejelser omkring mærkevarer frem for No Name produkter...Og det tror jeg der er rigtigt mange forældre i DK der går op i når det drejer sig om autostole! Altså at sikkerheden og dokumentationen herfor skal være i orden.
Selvfølgelig er der et marked for Noname barnevogne. Lige så vel som folk køber ind i netto og køber billige cykler i thansen osv. Mange har netop en ekstra brugtvogn hos f.eks. mormor eller lignende fordi man ikke gider besværet med at pakke hver gang.
En svarede at man ikke kan sælge en no name barnevogn brugt - Selvfølgelig kan man det. Der vil altid være folk som kigger mere på økonomi end kvalitet. (ikke for at nedgører vognen, kender jo ikke kvaliteten :-)) Jeg tror endda at mange folk bliver lokket af fine mærker og bliver "snydt" lidt i sidste ende på prisen/kvalitet. Man ser mange tests som beviser at f.eks. tøj til børn tit og ofte er for dyrt - kontra kvaliteten.
Finanskrise eller ej - Du vil altid kunne sælge billige ting. Om det er biler, cykler eller barnevogne. Der er altid folk som tænker meget økonomisk.