Hej alle, Jeg har sammen med en partner fået en idé, som vi gerne vil have noget feedback på. Vi vil tilbyde andre iværksættere og virksomheden hjælp til driften af deres online projekter. Det vil sige, at har man en side, som man gerne vil drive, men ikke kan finde tiden til, så kan man få os til at styre alt, hvad der er forbundet med den daglige drift. Vi tilbyder altså, at lave alt det arbejde, som mange ofte finder lidt kedeligt. Vi vil kunne sørge for at holde din hjemmeside up-to-date, når du ikke selv har tiden eller ressourcerne til det. Vi kan klare de fleste typer online projekter. Det kunne f.eks. være support-hjælp på webshops. Eller opdatering af kampagner på Point sites. Hvad der skal gøres på forskellige sider, vil være meget individuelt fra side til side, og derfor tages der en grundig snak med kunden om projektet. Det er af denne grund også meget svært at beskrive vores præcise arbejde. Det er ikke et helt nyt koncept, og der er andre virksomheder i Danmark, der arbejder med dette. De fleste tilbyder dog denne ''webmaster service'', som et lille sideprojekt til virksomhedens hovedopgaver. Vi vil kunne beskæftige os med dette, og vi mener derfor, at vi kan tilbyde et højere service niveau. Vi er generelt meget fleksible, og vi vil kunne tilpasse os de fleste opgaver. Vi vil f.eks. også kunne tilbyde at passe dit site i en ferie, så du slipper for at holde lukket og dermed gå glip af indtjening. Med hensyn til betaling er vi også ret fleksible. Vi havde forstillet os at tilbyde to måder. Den første er en klassisk timeløn, hvor vi afregnes efter, hvor meget tid vi vil skulle ligge i sitet. Dette vil typisk passe bedst til et forholdvist kortvarigt samarbejde. Det andet, som vi tilbyder, er, at vi får en procentdel af indtjeningen på sitet. Dette giver minimal risiko for kunden, og derfor finder vi det meget tillokkende. Dette vil kræve en vurdering af os af den pågældende side, da der jo selvfølgelig skal være indtjeningspotentiale. Dette vil typisk blive anvendt ved længerevarigt samarbejde. Vi synes egentlig selv, at idéen er ret god. Der er selvfølgelig ingen tvivl om, at målgruppen er ret begrænset, men vi ser dog alligevel et potentiale. Det skal herudover nævnes, at det vil blive kørt som et sideprojekt ved siden af studierne og lignende. Det vil sige, at det altså ikke er et krav med en så høj indtjening, at vi skal kunne leve af det. Desuden vil vi sandsynligvis også køre andre projekter ved siden af dette. Hvad synes I om konceptet? Er der noget, der skal ændres? Vil det holde i praksis? Kunne du finde på at benytte en sådan service til dit website? Vi ser frem til at høre fra jer - alt respons er brugbart. Hvis vi har glemt at redegøre for noget, må I også endelig skrive, så vi kan få alt helt på plads. Mvh Alexander |
Dette indlæg blev postet på et tidspunkt i nat, hvor de fleste nok var gået i seng. Derfor tillader jeg mig lige at bringe den på banen igen, så jeg er sikker på, at I har set den.
På forhånd tak for hjælpen
Mvh Alexander