Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mysteriet om de genstridige telefoner

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille mysterium, som jeg meget gerne vil have hjælp til at opklare...

Først lidt baggrundsviden: Min mand lukkede sit ene ApS for nogle måneder siden - helt efter bogen, det var en planlagt lukning via advokaten. Firmaet havde adresse her på vores hjemmeadresse. Der er 2 andre ejerlejligheder + en Matas-forretning i vores ejendom.

I morges kom der en stak breve adresseret til det lukkede firma. De var  fra Call Me og der stod at der var bestilt flytning af 3 telefonabonnementer. Vi ringede til Call Me og forklarede at det var en fejl eftersom firmaet er lukket og vi har naturligvis ikke bestilt nogen flytning. De kunne ikke rigtig forklare os hvad der var sket, men vi fandt dog ud af at de 3 numre, der angiveligt var bestilt flytning til, var et fra det gamle firma samt et fra hver af vores naboer.

Lidt senere ringede en helt anden fra Call Me og sagde at de telefoner vi havde bestilt (!) lå hos Matas, hvor de var afleveret ved en fejl. Jeg forklarede ham (vistnok lidt højlydt) at vi ikke hverken bestilt telefoner eller abonnementer eller nogetsomhelst andet ved Call Me. Og da slet ikke til et lukket firma.

I eftermiddags kom så posten så med en pakke til firmaet. Den var sør'me fra Telia og så angiveligt ud til at indeholde... telefoner. Vi forklarede den stakkels postmand at vi ikke så meget som ville røre ved den, så han tog den med igen.

Nu står vi så her og fatter ikke en disse.

Kan det være nogen der holder øje med nyligt lukkede selskaber og bestiller varer via deres navn og CVR-nummer?
Burde der så ikke luske skumle personer rundt i nærheden af vores postkasse?

Kan det være nogen der har set sig sur på os? (Vi er ellers søde og rare, men man ved jo aldrig)
Men altså - skulle de så ikke prøve at flytte vores abonnementer (vores numre er ret lette af få fat i) fremfor et gammelt ubrugt nummer og vores naboers?!

Mangler der ikke noget sikkerhed hos teleselskaberne, når de ikke engang tjekker om CVR-numre på bestillinger tilhører opløste firmaer inden de sender telefoner ud? De fanger måske kun konkurser?

Kan det være en affiliate "gone mad"? Tjener man ikke kun penge på bekræftede og betalte ordrer?

Og til sidst - hvor mange teleselskaber findes der i DK? Bare så vi ved nogenlunde hvor omfattende bombardementet med telefoner bliver ;o)

Hilsen
Linda

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:07

Hej Linda,

Jeg synes du skal kontakte både Call Me og Telia, og bede dem om at fremvise dokumention for bestillingerne - i form af de underskrevne kontrakter.

Normalt skal vedkommende, der underskriver kontrakten, fremvise id. Det skulle gerne fremgå af kontrakten.

Mvh. Anders.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Skrevet kl. 20:33

Hej Anders,

tak for dit svar. 

Vi har skam forklaret Call Me at de umuligt kan have noget dokumentation med vores navn på - og vi talte vist med så store bogstaver at det trængte igennem :o)

Vi er egentlig ikke så nervøse for at komme til at hæfte for noget - da vi jo ved at der ikke findes nogen reelle bestillinger fra os. Men derfor kunne vi alligevel rigtig godt tænke os at vide hvad det er der foregår.

Hilsen
Linda

www.lt-marketing.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder da ellers ret spøjst, men behøver ikke at være andet end en medarbejder i et call center, der lige har sagt op - og gerne vil have noget ekstra bonus på sidste lønseddel.

Det samme er hændt mig på mit Børsen abonnement - at en sælger har reaktiveret det, selv om det ikke skulle (sælgeren var selvfølgelig i ond tro, da vedkommende ikke havde været i kontakt med mig). Ved kontakt til Børsen opdagede de hurtigt fejlen og indikerede at der var tale om en intern problemstilling og jeg blev naturligvis krediteret med det samme.

Jeg ser ingen grund til at du forfølger sagen yderligere, medmindre der pludselig også begynder at komme regninger fra Call Me eller Telia. Indtil videre er det jo ikke jer, der er blevet snydt - men de to nævnte firmaer og derfor er det deres problem, ikke jeres.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15099
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:45

Man kan vel konkludere, at de kære teleselskaber er meget sultne efter salg, hvis de sender tlf mm til et lukket firma... Måske lidt for sultne, men det må deres pengepung jo senere afgøre ;D

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Skrevet kl. 21:10

Tak for svaret, Flemming, det lyder jo ganske fornuftigt.

Vi stiller os fortsat bare op med korslagte arme når pakkeposten kommer og nægter modtagelse af alt hvad der har med telefoner at gøre.

Hilsen
Linda

www.lt-marketing.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)