Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3D film - hvor?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har set man kan købe 3d briller på nettet, men hvor køber man 3d film så? Findes der overhovedet 3D videoer/film som man kan købe til sin videoafspiller endnu?

Hvis ja, gerne links tak!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:53

Samsung har lige fremvist et fladskærms tv der kan vise alm blueray (tror også dvd) i 3D, men mener bestemt ikke der er kommet nogen videoafspillere til 3D. en 3D film fylder vist 120GB+,ihvertfal biograf versionen.

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 18:55

ok tak, hvorfor dælen sælger folk så 3d briller?

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 20:19

Du skal huske på 3D ikke bare er 3D, der er flere forskellige teknologier, nogle mere sofistikerede end andre.

De 3D briller der solgt rundt omkring er til blå/rød 3D og kræver kke noget specielt udstyr andet end at filmen er lavet til det. Der er også gået sport i et kreere disse 3D film selv. Kig evt. på youtube.

Den type 3D du ser I cinemaxx er igen en anden type 3D der kræver nogle andre briller, da de bruger polariseret lys for at få de samme effekter. Dette kræver special udstyr der kan vise billederne.

Så er det flickering/shutter 3D som nVidia har "genopfundet" på deres grafik kort. Dette kræver at din skærm kan køre 120hz og hvert glas blinker så på 60 hz hver asynktront så der dannes en 3D effekt. Dette kan smides på ret mange spil efterhånden.

Sidst men ikke mindst så er det Samsung forsøger er 3D uden briller og fungerer ved at have to skærme i en for at lave en dybde. Deres skærm på CET var vidst ikke så imponerende, men det er en start :)

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:25

Avartar er den største satning nogensinde på 3D... Og mon ik den er begyndelsen på en ny periode, hvor mange film kommer i 3D både i biografen såvel som til sofaen...

Mig bekendt så findes der pt ik rigtig nogle direkte 3D film eller andet i den dur... Men det kommer ;D

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 20:41

Jeg har en 3D film herhjemme på dvd - men det kræver nok man er til "specielle film" før man synes man gider se den.

Filmen hedder Barbie og Pegasus Trolddom og er en børnefilm Skype-BigSmile

men det er den eneste 3D jeg lige er stødt på, og jeg elsker at se film, så det er da blevet til nogle stykker gennem årene

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 20:45

Der findes nogle 3D film men igen det er den blå røde oldschool måde ;-)

Problemet med de andre 3D teknologier er at det kræver specielt udstyr, hvorimod dem med farve er en del lettere. Du kan endda lave dem selv

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)