Jeg overgiver mig helt til Pihl's kommentar ovenfor - dit indlæg her siger jo alt. At du er fortørnet over at fanatikere opfører sig som - ja fanatikere, det kan vel ikke komme som nogen overraskelse. Fanatikere finder du alle vegne også blandt de kommercielle produkter - måske skal man passe på med at kaste med sten når man bor i et glashus... Det bliver mit sidste indlæg i denne tråd med mindre den oprindelige spørger har flere og mere seriøse kommentarer. |
Mikkel deMib Svendsen:De fanatiske OpenSource fortalere forsøger i hvert fald altid at overbevise modstandere om, at de skam taler helt fejl med samme agression og "fresthed", som man ellers kun ser blandt religiøse fanatikere og militante feminister.
Du finder folk med et "farverigt" sprog indenfor alle erhverv - også i Open Source branchen, og desværre er det ofte dem, som råber højest, som der lægges mest mærke til.
Jeg synes dine blogindlæg som "Linux er noget lort" og "Openoffice er noget lort" meget godt illustrerer dét.
Vi er nu ganske mange open Source leverandører, som har et nuanceret billede af IT - som måske nok er "fans" af open source uden at være fanatikere. Der er heller ikke ret mange af os, som arbejder i et 100% open source miljø. Det er mere reglen end undtagelsen, at vi arbejder i et mixed source, og derfor tror jeg faktisk at de fleste af os har et mere nuanceret billede end du, Mikkel. Det lyder det i hvert fald til.
Jeg er dog ked af at denne tråd er blevet afsporet sådan. Den handlede om Open source var sikkert nok til forretningsbrug - og ja, det er det afgjort. Du kan med fordel bruge e-commerce CMS'er som Magento, OsCommerce, Zencart m.fl, som benyttes af mange millioner verden over.