Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamebureau, afsætning af produkt(er) og ROI...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står med en udfordring pt. Jeg har overvejvet at begynde mit eget firma. Inden da har jeg en masse tanker og spørgsmål. Det jeg overvejer er at gå i gang med er en form for et reklamebureau, og håber at der er en masse dejlig viden at hente fra nogle af jer, som kender til netop denne branche.

En af de essentielle spørgsmål er hvordan får reklamebureauer solgt deres produkter til deres emner/kunder?

Hvordan finder firmaer ud af hvilken værdi et "reklameprodukt" har for dem - skilte, tv reklamer, busser, digitale osv. osv.? Er der en formel?

Hvordan finder firmaer selv ud af hvilken form for reklame de vil anvende?

Jeg håber der er rigtigt mange med netop den viden der kan bringe klarhed over netop ovenstående spørgsmål. Har I noget information som jeg ikke har stillet et spørgsmål til i ovenstående, så del den endelig. Jo flere brikker jeg kan få vendt og jo flere jeg får forståelsen for eksistere, jo bedre står jeg når jeg for alvor skal igang :)

Tak for en dejlig siden og godt nytår!

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:47

Hej teamup

Jeg har en virksomhed som netop i dette øjeblik sidder med salg af reklame.

Salget foregår over telefonen, og rammer de målgrupper vores kunder ønsker.

Hvis du en dag beslutter at starte din egen reklame virksomhed vil vi ikke være afvisende for at starte et eventuelt samarbejde.

Mvh Djamilla Johansen.

Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:57

Hej Djamilla,

Tak for dit svar.

Det kan være vi en dag kan hjælpe hinanden. Jeg kommer selv, som du, fra en længere salgskarriere, så det at sælge et produkt er som sådan ikke et problem. Jeg søger mere viden omkring beslutnings processen. Eks. hvordan måler et firma om det jeg tilbyder forventes at blive rentabelt?

Fra Dragør
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:55

Hej Teamup,

Der er vist ikke nogle enkle svar på dine spørgsmål, det kommer f.eks. an på, hvilken slags reklamebureau du vil lave, er det f.eks. web, DM, annoncer, skilte, tv eller bare det hele. Så det bliver lidt generelt, men jeg har da et par bud baseret på mine 13 år i branchen som tekstforfatter på forskellige (større) bureauer.

Hvordan får reklamebureauer solgt deres produkter til deres kunder? Der er flere metoder, og det afhænger især af forholdet til kunden. Er det en eksisterende kunde taler man sammen jævnligt, reagerer på ting i markedet, kommer selv med forslag, men ellers holder man sig for det meste til en marketingplan, man i fællesskab har lagt for året. Det afgørende her er det personlige kendskab til kunde og produkt, som man hele tiden udbygger og kommer med mere præcise og bedre løsninger til kunden.

Nye kunder, new bizz, som jo nok er der du starter, der er der generelt to måder at angribe på. 1) Man laver en løsning uopfordret, og inviterer kunden til en diskussion af den. Denne model kan godt virke useriøs på større virksomheder med marketingafdeling, da du jo ikke kender deres behov, målgrupper osv., dvs. løsningen er højest sandsynlig ikke lige i skabet. Men over for mindre virksomheder, som måske ikke har tænkt på reklame for sig selv, kan det være med til at gøre det hele mere konkret. 2) Du kontakter kunden og beder om at høre nærmere om deres behov for ud fra dette at lave et oplæg. Her finder du også ud af, om de allerede er i et "bureauforhold" og om de er interesserede i at skifte - så er du tidligere salgsmand, er dette nok vejen for dig. Og skaf så nogle cases, som du kan fortælle om.

Hvordan finder firmaer ud af hvilken værdi et "reklameprodukt" har for dem - skilte, tv reklamer, busser, digitale osv. osv.? Er der en formel?

Ja, der er jo ingen garantier med reklame. Selv et sponsorat af Vild Med Dans kan skuffe, hvis man ikke har det relevante produkt. Så værdien er ofte svær at måle (der er dog trafiktal på web, læsertal, seertal osv. - og så målinger af indtjening i kampagneperiode osv.) For at svare direkte: Du skal selv fortælle dem værdien, for den varierer alt efter kampagnetryk, medievalg, produktet, andre kampagner/tilbud, er det image eller taktisk osv. Jeg har ikke mødt en formel, men overordnet er medier som tv, outdoor, busser osv. gode til at skabe opmærksomhed, mens annoncer og webbannere der linker til websitet giver mulighed for at uddybe informationen.

Hvordan finder firmaer selv ud af hvilken form for reklame de vil anvende?

Det gør du for dem. Du vejleder med din medieindsigt, for det kan godt være at Jensen Sko altid har drømt om et banner nede på stadion, men pengene er måske bedre givet ud ved trappen på stationen hvor alle slider deres sko? Du har overblikket over dine muligheder og over priserne på de enkelte medier. Men naturligvis har nogle kunder deres faste ting som messebrochuren osv.

Håber at dette hjalp lidt, ellers er du velkommen til at tage fat i mig. Held og lykke med projektet

mvh

Jacob

Vil du ha' flere kunder til dit outlet? Eller bare gode outlet tilbud? Prøv www.outletters.dk

Vil du hellere have råd til og om markedsføring, så kig ind på www.Ordkontoret.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)