Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dvd udlejning i en maskine!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Vil hører jer om i ville leje en dvd film igennem en automat som står rundt om i landet, så som kiosker, supermarkeder osv..

Filmene kan enten lejes for omkring 15 kr., med tillæg på hver dag man har den på 5 kr. eller købe den for 150 kr.

Det vil være sig film som er nutidige og derfor ikke gamle film som man alligevel ikke rigtig gider se eller som man kan støde på i fjernsynet..

 

Ville i benytte jer af denne mulighed fremfor Blockbuster eller fx lovefilm.dk?

 

Mvh

Kenn

Altid en ny ide!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen er sådan set fin nok, men tror at det bliver problematisk at føre ud i livet. Hvordan skal man aflevere dem igen, hvordan skal man egentligt leje dem, hvad med tyveribeskyttelse (hvis de står på åben gade bliver de helt sikkert smadret og frastjålet film)?

Er det nogle ting du har tænkt over? Ellers en meget fin idé! Big Smile

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Automaterne findes allerede i Japan og USA... Desuden skal de ikke stå på gader, men i kiosker og supermarkeder.. Man skal ned til selve automaten for at afleverer filmen igen, for ikke at skulle betale mere for filmen en nødvendigt hvis man lejer den!

Da den står i kiosker osv., vil jeg formode at den ikke bliver ødelagt og selve udleveringen af filmen foregår automatisk når man har valgt den og derved kan man ikke tage flere film..

Tænk på det som en slikautomat, bare med film :D

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre må jeg nok sige nej (men selvfølgelig kan det sagtens tænkes, at andre har andre behov, og at det derfor godt kan lykkes). Den ideelle filmudlejning foregår for mig over nettet, men eftersom de løsninger, der findes lige nu på det danske marked, er for dårlige efter min mening (for lille udvalg mm.), bruger jeg LoveFilm.

I øvrigt: At have gamle film er absolut ikke den dårlige ide, du lægger op til :) Vi er mange, der går efter den slags. Men selvfølgelig skal der også være nye.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Jonas. Vejen frem er udlejning over nettet, så man slipper for absolut alt bøvlet med vedligehold, pleje, tømning, opdatering, rengøring etc etc på de maskiner.

Bare det at passe selve maskinen ville æde meget af bruttofortjenesten og desuden skal supermarkedet/kiosken have 50% af din omsætning. Det får de fra andre automat-opstillere, så det slipper du nok ikke billigere om med. Med andre ord, så skal du løbe sindssygt stærkt for at skabe dig en omsætning/fortjeneste. Bevares, du har eneret på lokationen, men med blot nogle få hundrede eller måske tusinde titler i maskinen, så bliver det en kamp at bevare, når Yousee's et-eller-andet boks leverer video-on-demand til 40 kr i døgnet eller lignende.

Du skal helt klart ud i at tænke en net-baseret løsning, som konkurrencemæssigt kan hamle op med yousee. Det betyder altså, at du skal have masser af båndbredde, masser af udvalg og nogle gennemtænkte og nemme løsninger. Der må være andre i den branche i udlandet, så mon ikke du kan etablere et samarbejde med dem i første omgang om udenlandske titel-downloads og teknologien bag.....og så skyndsomst få udvidet med danske titler og undertekster på udenlandske film?

Jeg ser masser af muligheder for dig i online-versionen, men ser desværre kun en dødfødt ide i den automat-versionen.

Held og lykke med det.

Flemming

Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige været i USA, Hvor Blockbuster havde sådanne automater stående inde i diverse supermarkeder (dvs de står indendørs + så de ikke udsættes for hærværk/tyveri)

Men det er faktisk et rigtig smart system, i maskinen kunne du også aflevere filmene igen :)

Det er helt sikkert en tjeneste jeg ville bruge hvis den kom til DK - men igen, er jeg bange for man ville have for stor konkurrent i Blockbuster :) - hvorfor blockbuster ikke har lanceret det i DK ved jeg ikke..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved at Dansk Video-Service havde sådanne maskiner stående da jeg havde kiosker for 10-15 år siden, men det er længe siden, jeg har set en sådanne. Så jeg formoder også det ikke er særlig interessant forretning.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Miloz:
Ville i benytte jer af denne mulighed fremfor Blockbuster eller fx lovefilm.dk?

Overvejende sandsynligt :)  Jeg synes, det lyder som en fin idé.

Jonas Bentzen:
 Den ideelle filmudlejning foregår for mig over nettet, men eftersom de løsninger, der findes lige nu på det danske marked, er for dårlige efter min mening (for lille udvalg mm.), bruger jeg LoveFilm.

Problemet med udlejning over nettet, som fx. LoveFilm er, at jeg ikke lige kan få en spændende film, når jeg har fundet ud af, at der for 4 gang i denne uge kun er genudsendelser i flimmeren...

Flemming Rasmussen:
...så bliver det en kamp at bevare, når Yousee's et-eller-andet boks leverer video-on-demand til 40 kr i døgnet eller lignende.

Og her har vi nok (i mine øjne) den helt idéelle metode. Men sålænge Yousee skal have 199 kr/halvår for kortafgift, 49 kr pr. måned for boksleje og 40 kr pr. film, ville jeg nok hellere tage køreturen ned til kiosken/tanken for at leje en film til 15 kr... så kan jeg også købe lidt slik, chips og sodavand :)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også stor tilænger af denne type maskine.
mebn hvorfor tænke i "normal" udlejnings bane.

Hvorfor ikke lave maskiner der kan brænde 24timers skiver med den fil du gerne vil ha med hjem og så smider lejeren bare skiven ud når den ikke virker mere efter 24timer
(ps. ved ikke om man kan brænne den type skiver, eller de bliver tryge specielt)

tænker bare at det på den måde ville være letterer at ha plads til atte typer fil.
og ikke lige som BB skal rytte så kraftigt op at man ikke kan gå ned og leje Klasikerer mere
er svært skuffet over at de kun har de nyeste fil og næsten aldrig har den klasiker jeg har lyst til at se... :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)