Det skulle undre mig om det lykkedes dig at få McDonalds, Burger King eller KFC til at sige ja tak til en sådan løsning.
Jeg har selv for år tilbage været involveret i et sådan projekt - og det er bestemt ikke noget disse fastfood kæder på nogen måder har vist interesse for at begynde på udbringning i forb. med online salg via 3. parts portaler ála just-eat.
Og jeg kan love dig for at hvis de havde skiftet mening siden da, så var de alle på Just-Eat, E-takeaway eller andre af de store, da det er her der ligger en tilpas volumen af ordre til det kan være interessant.
Der hvor du har chancen for at gøre en forskel skal være i de små mindre butikker, da de vil kunne leve med at der kun kommer et fåtal af ordrer pr. dag. Men der er mange ting der skal falde på plads for at det kan blive en success:
1. Du skal have lavet en portal der bare virkelig fungerer og spiller mindst lige så godt som dem der findes i dag (justeat etakeway m.v.), for at brugerne vil tage vel imod det.
2. Du skal have alle forretningerne til at være med, og der skal VIRKELIG mange til førend du kan dække danmark geografisk, så om muligt ville det nok være et lokalområde du skal starte op i.
3. Du skal have et sindssygt stort antal sultne besøgende ind på din portal hver dag / hver time, for at have nok besøgende til at der kan skabes et stort nok ordreflow til at det kan mærkes i de butikker der er tilmeldt din ordning.
Det er helt sikkert en virkelig sej kamp at komme ind på det marked, og hvis du allerede har fået tilbud fra nogen af de store spillere på markedet om at de vil købe din portal, så vil jeg sige SÆLG SÆLG SÆLG. Du kan helt sikkert få mange penge for det hvis de er meget interesseret, da det kan koste mange mange penge for dem internt at udvikle, så hvis din portal lige er noget for dem så SÆLG til højestbydende, og få evt. både justeat, etakeaway og hvem der ellers er til at byde ind, så du kan sælge til højst mulige pris.
Denne pris vil helt sikkert være mere end du nogensinde selv kan komme til at tjene, og samtidig får du disse penge i lommen uden at røre en finger fremover.
Alternativt kan du prøve at tale partnerskab med dem, hvis du fortsat meget gerne vil beskæftige dig med dette..
Blot et par råd med på vejen, men uanset hvordan det går så held og lykke, det lyder til du har det engagement der skal til og troen på det til at det kan lykkes. Om det så bliver dette projekt eller et fremtidigt programmeringsprojekt det er så spørgsmålet :)